Paino jumittanut nyt kaksi viikkoa 100kg vaikka käyn kuntosalilla 4 x viikossa
Lasken päivittäiset kalorit ja ne ovat olleet 1300-1600kcal luokkaa. Proteiinia yritän syödä ainakin 90g päivittäin. Hiilareita tulee kasviksista (parsakaali, porkkana, paprika) ja maitotuotteista maitorahka, juusto, leivästä (ruis-tai kaura).
Kuntosalilla teen juoksumatolla reipasta kävelyä ylävastuksella 3-4 alkuun 15 min ja treenin lopuksi 15-20min.
Treenaan ylä- ja alavartaloa eri päivinä. Salilla menee 1-1,5 tuntia kerralla. Käytän mielestäni ihan kohtuullisia painojakin. Selkää 25kg, käsivarsia riippuen liikkeestä 6-9kg.
Peppua ja reisiä treenaan 7,5kg-18kg painoilla riippuen liikkeestä.
Mä en jaksa oikeesti tätä läskiä isoa vartaloani.
Mitat 178cm ja 100kg. Olen nainen ja ikää 30 vuotta. Auttakaa:(
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia joku alapeukuttaa pitkäkestoisen aerobisen liikunnan hyötyjä laihdutuksessa? Eivätkö usko sen tehokkuuteen vai inhoavatko ulkoilua?
Ei liikunnalla laihdu vaan jääkaapilla.
Liikunta on todella hyvä henkiseen hyvin vointiin ja oletpahan silloin pois jääkaapilta, mutta ei sitten saa palkita napostelemalla.
Minä mies 92kg 181cm haluan painoa alas, mutta mulla on feederi vaimo jonka mielestä on pakko syödä 4-5 kertaa päivässä.
Teemme kummatkin etätöitä
Itse olin saman pituisena myös 100 kg ja nyt laihtunut 10 kg kävelemällä paljon ja syömällä kevyemmin, kertaakaan en ole salilla käynyt. Kun lihakser kasvaa niin ne lisää painoa ennen kuin alkaa rasvaa palaa, varmasti sitä on lähtenyt vaikka vaaka näyttää samaa. Suosittelisin aerobista liikuntaa paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia joku alapeukuttaa pitkäkestoisen aerobisen liikunnan hyötyjä laihdutuksessa? Eivätkö usko sen tehokkuuteen vai inhoavatko ulkoilua?
Chiansiemeniä ei mainittu niin ei voi olla olla hyvä systeemi....
Mikä vika on chiiansiemenissä? Hyviä rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on todella hyvä henkiseen hyvin vointiin ja oletpahan silloin pois jääkaapilta, mutta ei sitten saa palkita napostelemalla.
Minä mies 92kg 181cm haluan painoa alas, mutta mulla on feederi vaimo jonka mielestä on pakko syödä 4-5 kertaa päivässä.
Jos on tarkoituksena kehittää lihasmassaa, niin kyllä sillä liikunnalla on iso merkitys ja TOKI riittävällä ja kunnollisella syömisellä!
Vierailija kirjoitti:
En kyl satakiloisella suosittelisi hölkkää tai juoksua kun polvia miettii. Kun muitakin liikuntatapoja on olemassa.
Kävely lähes yhtä tehokasta kun juokseminen. Käveleminen rasittaa vähemmän jotenka tää olis hyvä
Vierailija kirjoitti:
En kyl satakiloisella suosittelisi hölkkää tai juoksua kun polvia miettii. Kun muitakin liikuntatapoja on olemassa.
on tuolla pituuttakin melkein 180cm miehen verran
Vierailija kirjoitti:
Itse olin saman pituisena myös 100 kg ja nyt laihtunut 10 kg kävelemällä paljon ja syömällä kevyemmin, kertaakaan en ole salilla käynyt. Kun lihakser kasvaa niin ne lisää painoa ennen kuin alkaa rasvaa palaa, varmasti sitä on lähtenyt vaikka vaaka näyttää samaa. Suosittelisin aerobista liikuntaa paljon
Kävelemällä saat lihasmassaa?
Liikunta ei laihduta, voi käydä jopa päinvastoin kun ruokahalu kasvaa.
Aasiassa yksikään nainen ei laihduta hikijumpalla, vaan pidättäytymällä ruoasta. Kaloreita lasketaan ahkerasti, ja jos illalla on tiedossa ravintolakäynti, sitä ennen ei syödä koko päivänä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän
en voi sillä jos syön enemmän, paino nousee heti :( olenko pilannut aineenvaihdunnan nuorena jojoilun takia?
ap
Se paino voi olla sitä lihasta. Mikä on hyvä asia.
Mitä hittoa, ei voi!Jos sulla ei ole aavistustakaan kuinka paljon pitää tehdä duunia sen eteen että lihas kasvaa niin ole kommentoimatta ja levittämättä tuollaisia mutu-juttuja.
Jep. Kahdessa viikossa ei tule niin paljon lihasta, että se mitenkään merkittävästi vielä näkyisi, etenkään ap:n kaltaisen lihavan naisen kohdalla. Jos sellainen laiha 20-vuotias mies menisi salille ja treenaisi kovasti ja söisi hyvin, lihaksen kasvun voisi ehkä nähdäkin jo painonnousuna jo kahden ensimmäisen viikon aikana, muttei silloinkaan olisi kyse suurista määristä. Ja silloinkin painonnousu hidastuisi aika pian ensimmäisten kuukausien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävely lähes yhtä tehokasta kun juokseminen. Käveleminen rasittaa vähemmän jotenka tää olis hyvä
Tämän takia olen keskittynyt reippaaseen kävelyyn. Nopeus matolla 4,5-6.
Tuohon lisään sitä vastusta sitten vähän korvikkeeksi. Jaksan näin paremmin pidempään matolla, kuin juoksupyrähdyksillä.
Enkö kehtaiskaan matolla juosta, kuulostaisin varmaan norsulta ja kauhea jytinä kävisi.
ap
Jos syöt enemmän kaloreita kuin kulutat, paino nousee. Jos syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat, laihdut. Aliarvioit syömäsi ja juomasi kalorimäärän ja yliarvioit polttamasi määrän.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei halua laihduttaa lihaksiaan pois. Aloittajan kannattaisi keskittyä siihen, että saa lisää lihasmassaa, koska lihasmassa lisää peruskulutusta ja rasvanpoltto helpottuu. Maltillinen cardio sitten myöhemmin, kun näillä ei enää pääse eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta ei laihduta, voi käydä jopa päinvastoin kun ruokahalu kasvaa.
Aasiassa yksikään nainen ei laihduta hikijumpalla, vaan pidättäytymällä ruoasta. Kaloreita lasketaan ahkerasti, ja jos illalla on tiedossa ravintolakäynti, sitä ennen ei syödä koko päivänä mitään.
Hohhoijaa... Laihaläskinä on sitten kivaa...
"No minulla menee helposti juuri tuo 1000 kaloria noin tunnissa tai ehkä pikemmin 1 h 15 min. Joka tapauksessa suunnilleen tunti. Enkä vedä mitenkään täysillä, vaan rentoa tahtia vastustasolla 8, joskus 9"
Joku tuossa näyttää kyllä ihan väärin. Harrastan itse aktiivisesti pyöräilyä ja treenaan ympäri vuoden niin että mittaan kaikki lenkit sykemittarin lisäksi myös tehomittarilla, ajan sitten ulkona tai sisällä treinerillä. Vain tehomittauksella se kalorikulutus voidaan arvioida edes kohtuullisesti. Ja missään tilanteessa rento pyöräily ei kuluta tuhatta kaloria tunnissa, ei sinne päinkään.
Ihmisten laihdutusohjelmat menevät pieleen juuri siksi että erilaiset mittaukset näyttävät ihan mitä sattuu ja siksi kuvitellaan etä kaloreita on kulutettu paljon enemmän kuin onkaan.
Lisää variaatiota myös lämmittelyyn ja jäähdyttelyyn, älä tee sitä aina matolla, vaan välillä kuntopyörällä tai soutulaitteella, tietysti pienellä vastuksella.
"Minkä ihmeen takia joku alapeukuttaa pitkäkestoisen aerobisen liikunnan hyötyjä laihdutuksessa? Eivätkö usko sen tehokkuuteen vai inhoavatko ulkoilua?"
Sillä on paljon hyötyjä ihmisen kunnon ja hyvinvinnin kannalta mutta ikävä totuus on se että kevyt aerobinen liikunta ei järkevillä tuntimäärillä kuluta kaloreita niin huomattavia määriä että normaali ihminen laihtuisi sillä merkittävästi. Vasta todella rankalla tavoitteellisella harjoittelulla esim. maratonia varten alkaa olla selkeitä painoa pudottavia vaikutuksia.
Lihas painaa enemmän kuin läski joten unohda vaaka ja mittaa mahan ja lantion ympärys.
Jos kilon laihtumiseen pitää olla miinusta 7000 kcal, mieti jos jää 700kcal miinukselle niin laihdut päivässä sata grammaa. Punnitse kerran viikossa, tai viikon keskiarvo. Jaksa miettiä pitkällä aikavälillä äläkä päästä isoa nälkää syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni suhde on 90% ruualla ja 10% liikunnalla. Siis ns. mekaanisesta painonpudotuksesta. Liikunnasta on sitten muitakin etuja, mm. parempi kunto, lihasmassan ylläpitäminen ja mielialan nousu. Pelkällä jääkaapilla laihduttamisen riskinä on mahdolliset jo olemassa olevat tai laihduttaessa syntyvät syömishäiriöt.
Ohjelmasi kuulostaa tosi epämääräiseltä. Tee jotain kunnollista, esim. Starting Strenght.
Kokeile syödä salipäivinä kulutuksen mukaan ja muina päivinä 1000 kalorin vaje.
Tykkään kyllä painoharjoittelusta ihan mielettömästi. Se auttaa mulla masennukseen ja turhautumiseen, sekä traumaperäisen katkeruuden ja vihan purkamiseen. Mulla on niin mielettömän hyvä olo, kun ennen hauista ei löytynyt läskin seasta ja nyt kun pullistan, tuntuu selkeä kova patti. Jopa isäni hauistani kokeillessaan oli yllättynyt.
Haluaisin vain noi läskit pois, jotta voisin kunnolla keskittyä lihaksikkaan vartalon kehittämiseen. Mun inspiraationa on mm. Instagramissa mirandacohenfit
Ap