Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan syyhypunkki elää asunnossa jossa ei ole ihmisiä?

Vierailija
23.02.2024 |

En löytänyt vastausta googlaamalla joten kysyn vauvapalstan viisailta. Eikö kätevin tapa päästä eroon syyhypunkeista olisi lähteä asunnosta, ostaa uudet vaatteet, mennä uimahalliin saunomaan huolellisesti ja levittämään syyhyvoide, ja sitten vanhat vaattet roskikseen ja uudet päälle ja muualle majoittumaan? Kuinka kauan pitäisi olla evakossa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa kun on poissa, niin on päässyt eroon kotoa.

Ap:n ajatus mennä uimahalliin on idiootti. Ensinnäkin se leviää siellä muihin, toisekseen uiminen kloorivedessä ei hävitä punkkia ap:sta. Syyhypunkki elää ihon ALLA, ei ihon päällä.

Ainoa keino päästä eroon on tehdä ohjeen mukaiset voitelut joko rikkivoiteella tai bentsyylibentsoaatilla (3 pv ja viikon päästä taas 3 ov), myös päänahkaan ja kasvoihin yms ihan joka neliösentille ihossa, sekä samaan aikaan viikon välein syödä ivermektiinikuuri. Sen lisäksi pitää pestä kaikki tekstiilit vähintään 60 asteessa ja kuuma rumpukuivaus lisäksi molempien hoitojen yhteydessä, ne joita ei voi pestä, pakastaa, ja imuroida lattiat, sohvat ja auto etc. Moni käärii sängyn patjan tai sohvan viikoksi pariksi muoviin.

Vierailija
42/43 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahtena talvena ollut jalat täynnä käytäviä. Hurjan näköistä. Ei kuulemma ollut syyhypunkki, vaan joku tuntematon loinen. Liikun paljon luonnossa. 

Mutta olen päässyt niistä eroon istumalla 100 asteen saunassa vartin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varminta on  5 vrk .Silloin kuolevat eri kehitysasteella olevat. Älä luota siihen permentiinivoiteeseen  ( Nix ), vaan osta Tenutex ja mieluiten  pyydä tablettihoito ( Ivermektin ) lääkäriltä samalla kertaa voiteen kanssa. Rikkivoide on  kamala sotkemaan vaatteet, Tenutex ei

Meillä tehtiin tablettihoito 3 kertaa. Jotain kasvinsuojelumyrkkyähän se lääkärin mukaan oli. Ei mitään apua. Vain se voidehoito toimi ja se että otin lapsen pois päiväkodista.

Teit jotain väärin. Joko sohlasit siivouksen kanssa tai otit tabletit ohjeen mukaan tyhjään mahaan etkä ruoan kanssa. Mulla on hoidettu tuo jo kahdesti tableteilla ja lapsellani kerran, lapsi itse hoiti siivoukset ja siltikin lähti kerrasta.

En usko että siivoukset, pyykinpesut, saunotukset, pakastukset menivät pieleen, koska olen ihan helvetin pedantti.

Ostettiin uudet patjat, peitot ja tyynyt yms. kun petivaatteiden pesu ja patjojen imurointi- saunotus-imurointi ei riittänyt. Muistan että miehen lompakkokin saunotettiin ja pakastettiin ja kortit pestiin. Hävitin roskiin kaiken mikä ei ollut tarpeellista. 😆

Uskon että se lopullinen mikä tehosi oli lapsen ottaminen pois päiväkodista ja se voidehoito x 2.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi