Miten kauan syyhypunkki elää asunnossa jossa ei ole ihmisiä?
En löytänyt vastausta googlaamalla joten kysyn vauvapalstan viisailta. Eikö kätevin tapa päästä eroon syyhypunkeista olisi lähteä asunnosta, ostaa uudet vaatteet, mennä uimahalliin saunomaan huolellisesti ja levittämään syyhyvoide, ja sitten vanhat vaattet roskikseen ja uudet päälle ja muualle majoittumaan? Kuinka kauan pitäisi olla evakossa?
Kommentit (43)
Stromectol ilman reseptiä - https://euhealth247.com/fi/drug/stromectol Minä jouduin uusimaan 4 kertaa stromectol kuurin olivat sitkeässä sitä ennen useita turhia voidehoitoja liekö se syynä että itselläni tartunta oli raju levisi koko kehoon kun sai ensin muhia 4 kk kun edes todettiin mitään allergiaksi luulin itse ja pöljänä hoidin kortisonivoiteilla
Varminta on 5 vrk .Silloin kuolevat eri kehitysasteella olevat. Älä luota siihen permentiinivoiteeseen ( Nix ), vaan osta Tenutex ja mieluiten pyydä tablettihoito ( Ivermektin ) lääkäriltä samalla kertaa voiteen kanssa. Rikkivoide on kamala sotkemaan vaatteet, Tenutex ei
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa siitä kotoa lähtemisestä olisi? Jos se syyhypunkki siis on jo ujuttautunut ihmisen kehoon, niin siellähän se pysyy.
Kyllä sitä leviää kotona tekstiileihin ym.
Muistakaa myös KENGÄT
Meidän naapurissa on asunut syyhypunkki jo yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne montaa päivää, niin se on hyvä kysymys. Ihmiset tekee kaikesta niin vaikeaa. Mut täytyy kyl sanoo että toi kotoolta lähteminen on monesti aika vaikeaa, koska minne sitä menis? jos menee jollekkin kaverille tai sukulaiselle ni sit se syyhy on siellä
Eiköhän ne syyhyiset ihmiset mene hotelliin ja kylpylöihin? Toki jos se voide on päästä varpaisiin laitettu iholle, niin siinä kohtaa syyhyn levittäminen on kai jo estetty? Eikös siinä tehdä sitten viikon kuluttua uusi hoito?
Vierailija kirjoitti:
Varminta on 5 vrk .Silloin kuolevat eri kehitysasteella olevat. Älä luota siihen permentiinivoiteeseen ( Nix ), vaan osta Tenutex ja mieluiten pyydä tablettihoito ( Ivermektin ) lääkäriltä samalla kertaa voiteen kanssa. Rikkivoide on kamala sotkemaan vaatteet, Tenutex ei
Meillä tehtiin tablettihoito 3 kertaa. Jotain kasvinsuojelumyrkkyähän se lääkärin mukaan oli. Ei mitään apua. Vain se voidehoito toimi ja se että otin lapsen pois päiväkodista.
ohjeet ovat ristiriitaisia. ei muka elä yli 3 päivää ja silti 3 päivän poissaolo ei riitä, vaan tavaraa pitää pakastaa viikko ja kaikki mahdollinen pestä 90 asteessa ja muut tavarat desinfioida ym
Kyllä mä ainakin ton guuglaamalla löysin. Ja helposti. Koska meillä oli vuosi sitten syyhy ja piti tarttua toimeen. Kerta hoidolla lähti. Onneksi sentään tiedän mitä tehdä,kun siivoan sairaalassa työkseni, että pidin perheelle jöötä ja kukaan ei sählää niin että siivouksesta ei ole hyötyä. Täällä oli perhe komennon alla,mitä saa tehdä,mihin saa koskea yms. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurissa on asunut syyhypunkki jo yli 20 vuotta.
meidän naapurissa on asunut vihervassari. ei lähde permetriinilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin tablettihoito 3 kertaa. Jotain kasvinsuojelumyrkkyähän se lääkärin mukaan oli. Ei mitään apua. Vain se voidehoito toimi ja se että otin lapsen pois päiväkodista.
Teit jotain väärin. Joko sohlasit siivouksen kanssa tai otit tabletit ohjeen mukaan tyhjään mahaan etkä ruoan kanssa. Mulla on hoidettu tuo jo kahdesti tableteilla ja lapsellani kerran, lapsi itse hoiti siivoukset ja siltikin lähti kerrasta.
syyhy tarttuu helposti kosketuksesta ja sitten mammat raahaavat räkäiset kasvattamattomat ja syyhyiset kakaransa uimahalliin. olette te yh:t hienoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit jotain väärin. Joko sohlasit siivouksen kanssa tai otit tabletit ohjeen mukaan tyhjään mahaan etkä ruoan kanssa. Mulla on hoidettu tuo jo kahdesti tableteilla ja lapsellani kerran, lapsi itse hoiti siivoukset ja siltikin lähti kerrasta.
"hoidettu kahdesti" ja "lähti kerrasta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hoidettu kahdesti" ja "lähti kerrasta"
Kaksi eri tartuntaa, joiden välissä oli 10 vuotta.
ja menet sitten uimahalliin tartuttamaan muille syyhypunkin!!! itsekästä. mene jonnekin kaverille joka ei välitä tai voi desinfioida paremmin. mutta älä nyt ainakaan hotelliin mene!!
Vierailija kirjoitti:
ja menet sitten uimahalliin tartuttamaan muille syyhypunkin!!! itsekästä. mene jonnekin kaverille joka ei välitä tai voi desinfioida paremmin. mutta älä nyt ainakaan hotelliin mene!!
Mä kävin hotellissa syyhytartunnassa. En tosin tiennyt vielä siinä vaiheessa, että mulla oli se.
Muistakaa auton istuin. Ei ongelma juuri nyt, mutta sulan maan aikana on.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa auton istuin. Ei ongelma juuri nyt, mutta sulan maan aikana on.
Ei ole silloinkaan. Ei ne punkit vaan putoile ihosta ihan mihin sattuu, eihän siinä olisi mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne montaa päivää, niin se on hyvä kysymys. Ihmiset tekee kaikesta niin vaikeaa. Mut täytyy kyl sanoo että toi kotoolta lähteminen on monesti aika vaikeaa, koska minne sitä menis? jos menee jollekkin kaverille tai sukulaiselle ni sit se syyhy on siellä
Mitä murretta tuo sana kotoolta on? Meillä sanotaan, että kotoa lähteminen.
Meillä sanotaan jopa kotoonta.
Ja meillä "kodista"!
Meillä sanotaan kotoo.
Kyllä se muutamassa päivässä asunnosta lähtee, mutta ihmisestä on vaikea saada häädettyä.
Minulta löytyy salvat, jolla lähtee. Koulussa työskentelevä poikani sai syyhyn ja vaikea oli lääkärin määräämillä salvoilla hävittää, mutta Ruotsista haettu salva tehosi eka kerralla.
Hysteerinen syyhyjankkaaja taas😆