Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin aiemmin tällä viikolla verikokeessa ja aamulla tuli kutsu lääkärille tänään

Vierailija
23.02.2024 |

Apua, vähän hermostuttaa, mitähän se voi olla 😳

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri, kolesteroli ja uraattiarvot.

Vierailija
22/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Omakannasta verikokeesi tulokset. Mitä kokeita otettiin?

Ei ne omakantaan siirry automaattisesti. Itse labrakokeita määrätessä viivästän tulosten näkymistä omakannassa, juurikin sen takia, jos sattuisi olemaan poikkeavia arvoja.

Vapautan ne näkyviin vasta sitten, kun olen tulokset tarkastanut itse ja/ tai potilaan kanssa niistä tuloksista keskustellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä keksiä satoja syitä kun ei tiedä mitä verikokeita on otettu.

Vierailija
24/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokeri, kolesteroli ja uraattiarvot.

Onko ylipainoa, väsymystä ja nivelet kolottaa?

Vierailija
25/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista luottamusta av-sivun palstalääkärit nauttii. Pitäisi antaa diagnoosi näkemättä potilasta, tietämättä mitään mahdollisista oireista, tietämättä verikokokeen tuloksista eikä edes sitä mitä verikokeita on otettu. 

EI aloittaja mitään diagnoosia pyytänyt, hupsu!

Vierailija
26/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne omakantaan siirry automaattisesti. Itse labrakokeita määrätessä viivästän tulosten näkymistä omakannassa, juurikin sen takia, jos sattuisi olemaan poikkeavia arvoja.

Vapautan ne näkyviin vasta sitten, kun olen tulokset tarkastanut itse ja/ tai potilaan kanssa niistä tuloksista keskustellut.

Onneksi omalla kodalla kukaan lääkäreistä ei ole "viivästyttänyt" tuloksien saantia. Olisi todella törkeää jos tulkosia pitäisi odotella vaikka kolme kuukautta jos vaikka lääkäri ei sitä ennen ole "ehtiny"t niitä tsekata.

Vierailija
27/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että saat nopeasti selvyyden asiaa, olipa se mitä tahansa, ja hoidin kuntoon, jos sellaista tarviste. Kyllä se siitä! :)

Vierailija
28/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkosia ----> tuloksia

Vierailija
29/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvot ketullaan? Sitä se sokeri ja viina teettää.

Vierailija
30/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä

Syöpää ei todeta VAIN verikokeella. Vaatii enrmmän tutkimuksia. Perus verikokeet ei edes kertoisi asiaan hirveästi mitään. 

Terveisin, juuri syöpädiagnoosin saanut

Osanotto, mikä syöpä napsahti ja miten oireili?

Sappiteiden syöpä. Syy tuntematon. Ainoita oireita väsymys, pahoinvointi ja voimien katoaminen. Vähän ennen viimeisiä testejä silmät veti keltaiseksi ja alkoi hitonmoinen kutina.

Toivotan tsemppiä sinulle

Näkyikö muutoksia ALAT-, AFOS- tai GT -arvoissa? 

Vierailija
31/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi omalla kodalla kukaan lääkäreistä ei ole "viivästyttänyt" tuloksien saantia. Olisi todella törkeää jos tulkosia pitäisi odotella vaikka kolme kuukautta jos vaikka lääkäri ei sitä ennen ole "ehtiny"t niitä tsekata.

Kyllä tämä viivästäminen on ihan monessa paikassa suositeltavaa. Mietihän nyt itsekin, jos potilas vaikka omakannasta toteaa hiv testin olevan positiivinen.

Labavastaukset tulevat ns tulospostiin, tästä tulee lähetteen tekijälle aina heräte, kun tulokset ovat valmiit ja ne käydään katsomassa.

Jos tuloksissa ei poikkeavaa tai kovin pielessä olevia tuloksia, ne vapautetaan näkyviin.

Vierailija
32/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa-arvot ketullaan? Sitä se sokeri ja viina teettää.

Muitakin syitä toki voi olla taustalla. 

-sivusta-

Vierailija
33/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppa, hippa, hivi tai joku zippa-zippa varmaan. Nyt ennen verikoetta henkivakuutus ja testamentti kuntoon! 😊

Vierailija
34/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HI-virus tai syöpä. Tai ehkä "luulinjalta" (leukemia/sarkooma) tulee puhelu - otatko sen vastaan? Onko rokotteet otettu? Nyt on viimeinen hetki.

Vierailija
35/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on kans et jos oli kilpirauhaseen liittyviä kokeita. Ne pitää kans lääkitä.

Julkisella ei lääkitä mitään trendihuuhaavaivoja kuten kilpirauhanen ja ferritiini. 

Vierailija
36/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia. Olet vegaani?

Vierailija
37/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla todettiin diabetes tuolla tavalla.

Näin kävi minun läheisellä. Hän kävi aamulla verikokeessa, muutamaa tuntia myöhemmin soitti lääkäri ja käski menemään heti päivystykseen taksilla, ajaa ei saanut. Veren sokerit oli yli 20 eikä omainen tiennyt siitä mitään.

Vierailija
38/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä viivästäminen on ihan monessa paikassa suositeltavaa. Mietihän nyt itsekin, jos

Olen eri. Mielestäni on potilaan aliarvioimista ja turhan holhoava asenne jos potilasta ei päästetä katsomaan omia tuloksiaan.

Vierailija
39/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hän on vulgääri.

Vierailija
40/64 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä

Syöpää ei todeta VAIN verikokeella. Vaatii enrmmän tutkimuksia. Perus verikokeet ei edes kertoisi asiaan hirveästi mitään. 

Terveisin, juuri syöpädiagnoosin saanut

Osanotto, mikä syöpä napsahti ja miten oireili?

Sappiteiden syöpä. Syy tuntematon. Ainoita oireita väsymys, pahoinvointi ja voimien katoaminen. Vähän ennen viimeisiä testejä silmät veti keltaiseksi ja alkoi hitonmoinen kutina.

Hienoa, jos tuollaisilla oireilla on saanut tarkemmat tutkimukset ja oikean diagnoosin kun nykyään tuollainen diagnosoidaan tutkimatta vaan koronaksi ja ihottumaksi, hyvällä tuurilla syyhyksi ja lähetetään kotiin ja kielletään häiritsemästä terveydenhoitoa. Itselläni on vaikka mitä oireita, mutta en ole menossa lääkäriin. Toivon, että on vain taas pahentunutta ahdistusta, alkaneita vaihdevuosioireita ja varmaan joku puutostila. Luultavasti vaan vain sanottaisiin, että aikaisemmin saamastani autismikirjon diagnoosista kaikki johtuu.