No voi jumalauta! Asumistukileikkaukset NOSTAVAT vuokria!
Näin sanoo kookomusasiantuntijat Kauppalehdessä. Missä ne kokoomuksen mainostamat vuokrien alennukset näkyvät?
"Keneltäkään ei vaadita mahdottomia"... Eipä niin, leikataan köyhiltä useita satoja euroja ja samalla kaiken hinta nousee. Asumistukileikkaukset ja niistä johtuvat vuokrankorotukset iskevät keskituloisiinkin voimalla. Ostovoima laskee entisestään, yritykset kaatuvat, valtion verotulot pienenevät...
Taas kokoomuslaista talousosaamista parhaimmillaan...
Kommentit (367)
Siskoni ei saanut asuntolainaa sairaanhoitajan palkalla. Eli eivät todellakaan kaikki saa asuntolainaa, kuten joku täällä ( ilmeisesti varsin suppealla elämänkokemuksella) väitti.
Vierailija kirjoitti:
Esko Juhani Tennilä sanoi aikoinaan että aina tämän kaiken maksaa köyhät, työttömät ja eläkeläiset. Herrat ei näihin talkoisiin osallistu koskaan.
Milläs köyhät ja työttömät mitään maksaa, kun ne elävät nytkin veronmaksajien rahoilla?
Ansio- ja pääomatuloista (älyttömän suuret) verot maksetaan, eli nimenomaan juuri he osallistuvat talkoisiin.
Moni joutuu luopumaan autosta huhtikuussa, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea eli ei voi tehdä enää osa-aikatyötä ravintola-alalla eikä kaupan alalla.
Ei kulje linja-autoa.
Hyvä hallitus 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Vierailija kirjoitti:
Siskoni ei saanut asuntolainaa sairaanhoitajan palkalla. Eli eivät todellakaan kaikki saa asuntolainaa, kuten joku täällä ( ilmeisesti varsin suppealla elämänkokemuksella) väitti.
Juu, tiedän. Tuttu on kaupan alalla vakituisena eikä saanut asuntolainaa, vaikka täydet työtunnit.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Kuka vattu perikunnan asunnot ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Moni joutuu luopumaan autosta huhtikuussa, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea eli ei voi tehdä enää osa-aikatyötä ravintola-alalla eikä kaupan alalla.
Ei kulje linja-autoa.
Hyvä hallitus 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Rikkaat menevät työlounaalle ja siellä on yksi kokoaikatyötä tekevä tarjoilija.
Saavat odottaa annosta pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tiedän. Tuttu on kaupan alalla vakituisena eikä saanut asuntolainaa, vaikka täydet työtunnit.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Kuka vattu perikunnan asunnot ostaa?
Asuntolainaa ei saa 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä eikä osa-aikatöillä eikä palkkatukitöillä eikä työkokeiluilla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla eikä nolla-sopimuksilla eikä kursseilla.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla vähän lisää taustoja tähän tarinaan.
Ehkä siskollasi on ulosotossa kymmeniä tuhansia? Tai yritti saada lainaa 300.000€, ilman mitään säästöjä?
Sairaanhoitajilla taitaa olla palkka n. 3000€/kk, joten kyllä se lainaan pitäisi riittää.
Hallitus leikkaa ja vuokrat nousee, nuo rahat lähtevät yrityksiltä. Ei pienituloisilla ole ylimääräistä rahaa.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Ja eväät töihin, jos saa sijaisuuden tai on palkattomissa työkokeiluissa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa ja vuokrat nousee, nuo rahat lähtevät yrityksiltä. Ei pienituloisilla ole ylimääräistä rahaa.
Partureita odottaa ulosotto.
Minä kävin ostamassa Normalista pampuloita ja hiuslenkkejä, kun ei ole rahaa parturiin.
Kun saa sijaisuuden niin palkkarahat pitää säästää työttömyysajan ruokaan, koska ei saa ansiosidonnaista.
Eli hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Ja eväät töihin.
Vapaa-ajalla käydään korkeintaan ruokakaupassa, muuten ollaan kotona, levätään ja katsotaan telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi perustaa sosiaaliseen mediaan vuokralaisille oma tila jossa kerrotaan vuokrista, asunnoista ja vuokraajista omia kokemuksia ja niistä annetaan pisteitä.
Niin nähtäisi reilut ja ryöstäjät. Sitten voisi kannattaa reiluja vuokraajia.
Ohjattaisi vuokranantajia ja yrityksiä häpeän avulla oikeaan suuntaan. Tätä samaa on jo hotelleissa ja R&B-asunnoissa.
Pisteytettäisi kuten levyraadissa konsaan. Saataisi porvarit ryhtiin.
Kyllä. Kuin marketti vuokraelämässä pakon edestä asuville. Marketti jossa vuokrakämpät ja omistajat saavat tuotteistaan pisteitä.
Onko hyvä tuote tai huono ja miksi on kohtuullinen tai mitä erikoisuuksia on olemassa.
Nämä kaikki pitäisi saada markkinataloudessa näkyviin, koska kyseessä on tuote. Tuote ja palvelu pitää a
Ja vuokralainen voi soittaa terveystarkastajan asuntoon, jos epäilee hometta. Jos on hometta niin terveystarkastaja määrää remontin ja jos remonttia ei tehdä niin vuokrauskielto.
Onnea
Kaikki hinnat nostetaan, mitkä pystytään. Rikkaiden ja keskiluokan elintaso ei saa laskea, määrää kokkarit. Rahat otetaan köyhiltä ja työläisiltä. Ja ulkkareiden määrää lisätään, kokkareiden mielestä tuovat leivän tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Partureita odottaa ulosotto.
Hallitus leikkaa 400 miljoonaa asumistuesta, sovitelluista päivärahoista ja ansiosidonnaisesta. Nuo rahat lähtevät yrityksiltä. Ei pienituloisilla mitään säästöön koskaan jää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siskollasi on ulosotossa kymmeniä tuhansia? Tai yritti saada lainaa 300.000€, ilman mitään säästöjä?
Sairaanhoitajilla taitaa olla palkka n. 3000€/kk, joten kyllä se lainaan pitäisi riittää.
Mää otin ekan asuntolainan ihan paskaan 1940-luvulla rakennettuun puukerrostaloon. Sovin erät mahdollisimman pieniksi mutta makselin aina enempi ja siis lainan etuajassa pois. Sen jälkeen otin sen oikean lainan (ja sain koska oli niin hyvä maksuhistoria) eli pääsin rivariin. Nykyajan ihmiset haluaa heti kaiken eli eivät tajua että se vaatii ensin sitä kärvistelyvaihetta. Puutalokämpän myynti kesti 2 vuotta ja hintaa alennettiin kolmesti. Talvella oli niin kylmä että kovimmilla pakkasilla joutui nukkumaan toppavaatteiden, pipan ja lapasten kanssa. Mutta nyt vihdoin viimein asun ihanasti rivarissa.
Mun puolisolla on vakituinen työ ja itse teen sijaisuuksia.
Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen eli teen keittoja ja laatikkoruokia, joita puoliso ottaa evääksi töihin. Puoliso ei voi käydä enää maksullisella työlounaalla.
MITÄS ÄÄNESTITTE KOKOOMUSTA !
Niin monet. Liian monet höynähtivät Eduskunta vaaleissa Kokoomuksen lupauksiin ja korulauseisiin.
Ja tämä siitä seurasi. Kokoomus on aina ollut ja tulee aina olemaan pelkästään rikkaiden ja öky-rikkaiden puolue . Ei Kokoomus koskaan mm.laita tulirajaa lapsilisille, eikä nosta rikkaiden veroja eikä heidän omaisuus verojaan, ei todellakaan.
Vaan Kokoomus katsoo aina köyhälkustön suuntaan, että mistä VIELÄ revitään vähäosaisten elämästä lisää ja lisää pois.
Kokoomus vie leivänmurutkin köyhän pöydästä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000 bruttopalkalla ei lainoja enää saa. Kaukana on ajat,kun lainoja annettiin melkein jokaiselle hakijalle.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolisolla on vakituinen työ ja itse teen sijaisuuksia.
Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen eli teen keittoja ja laatikkoruokia, joita puoliso ottaa evääksi töihin. Puoliso ei voi käydä enää maksullisella työlounaalla.
Ravintoloilta lähtee älyttömästi rahaa.
Ruoka on se missä voi säästää tekemällä itse.
Tai ehkä kokoomuslaiset syö muidenkin puolesta 😊
Vierailija kirjoitti:
Todellinen syy sosiaalitukien nousuun on että työnantajat ovat ulkoistaneet palkanmaksua valtiolle, asumistuet ym.ym tuet.
Tämä. Suomen palkat ovat jämähtäneet 1990-luvun tasolle.
Hyvä idea, minulle sopisi hyvin! Asuntoni on siisti, remontoitu ja olen luotettava vuokranantaja, vastaan kysymyksiin ajallaan.
Totta kai vuokralaisista tehdään samanlainen, vai mitä? Arvioidaan onko vuokralainen ollut sotkuinen, missä kunnossa pinnat ja asunto ovat tämän jäljiltä olleet, miten on eletty asunnon kannalta, onko viitteitä elämänhallintaongelmista. Mitä on menmyt rikki vuokralaisen aikana yms tai onko tullut muita ongelmia, valittiko kukaan melusta? Onko ystävällinen vai yrmy ja ennen kaikkea - hoituuko vuokra ajallaan ongelmitta? Tähdillä pisteytys kommentteineen. Tuollaiset ovat tärkeää tietoa vuokranantajalle.