Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehestä kuoriutui pihi. Vai onko sittenkin mustasukkainen?

Vierailija
22.02.2024 |

Viime aikoina meidän talous on ollut tiukilla ja olen jo ennestäänkin mm hankkinut kaiken 90% kirpputorilta ja ruuat tarjouksesta tai ilta-alesta -60% mitään suoratoistopalveluita ei ole, värjään itse joka 3kk hiukset ja en edes meikkaa, saati pistä rahaa ulkoiseen olemukseen.

Asutaan pienellä paikkakunnalla ja ruokakauppaan on matkaa 5km. Muuta tältä paikkakunnalta ei löydy (mm kirpputoreja) joten näiden takia tarvitsee ajaa isompaan kaupunkiin 70km päähän jos haluaa jotain muuta ostaa kun ruokaa. Mun arki ja työt pyörii täällä pikkukunnassa (mies ajaa 5x viikossa kaupunkiin töihin) ja mies on yleensä töistä tullessaan poikennut kaupan kautta ostamassa jos olen pyytänyt jotain.

Tästä huolimatta olen kerta viikkoon halunnut käydä (kun minulla on arkivapaa ja lapsi on 8-15 hoidossa) kaupungissa katsomassa onko kirpputorilla jotain tarpeellista, kierrän useamman kirpputorin läpi (enkä edes sorru heräteostoksiin). Samalla haen hävikkikasseja yms ruokajuttuja mitä nyt satun bongaamaan. Syön kaupungissa pari banaania ja ostan yhden kahvin. Lisäksi olen työpaikkani e-passilla ostanut uimahalliin sarjalipun ja käynyt siellä kaupungissa ollessa samalla salilla ja uimassa. 

Nyt olisin poikkeuksellisesti menossa tällä viikolla toisen kerran kaupunkiin ja tästä yllättäen yhtäkkiä raivo repesikin mieheltä. Kuulemman kulutan turhaan bensaa (=rahaa) kun käyn joka välissä kaupungissa. Kun koitin selittää että näen yhtä kaveria jota en ole yli 10 vuoteen nähnyt, tähän tuli vaan valitusta että mun olisi pitänyt edes sopia se näkeminen samaan päivään kun muutenkin olisin mennyt kaupunkiin. Toisin nekin on sellaisia reissuja että mun tarttisi niitäkin vähentää niin että kerta kuussa olisi maksimi, säästyisi bensaakin. Olen yrittänyt selittää että vaikka rahaa menee bensaan, ne viikoittaiset kaupunkireissut on mun henkireikä ja varsinkin mun valinnat on sellaisia että ne kuittaa bensat mennen tullen. 

Kuulemman nyt on outoa että tämä kaveri jota en ole yli 10 vuoteen, sattuu halumaan nähdä minut just vkl eikä edes arkena.

Ollaan oltu lähemmäs 10 vuotta kimpassa, nyt parin kk aikana mies on alkanut säästämään kaikesta. Tai oikeastaan kaikesta muusta kun omista jutuista...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuossa miehesi käytöksessä takana jotain mitä et tiedä? Jos alkanut kovasti säästämään niin onko töissä menossa YT:t tms? Ap:nä miettisin mitä tuossa on taustalla. Ei tuommonen ole normaalia.

Toinen mahdollisuus on kyllä mustasukkaisuus. Yleensä pettäjät itse ovat hyvin mustasukkaisia ja pelkäävät pettämistä koska itsekin on siihen sortuneet.

Vierailija
22/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset voi nähdä sitä kaveria silloin kun olet muutenkin siellä kaupungissa ? Ja mitä ihmettä sieltä kirppikseltä joka viikko haalaat ? En ymmärrä tuommoista rälläystä minäkään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain eroa ja elä vapaaherrattaren elämää. miksi kiusata itseään.

Ja tilailla random-miehiä tinderistä? 

Vierailija
24/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko sä oikeesti kysymään mieheltä luvan saatko käydä kaupungilla kahdesti viikossa tai nähdä kavereitasi???

Tämä. Ymmärrän että jos on lapsia, niin pitää sopia kumpi niitä hoitaa, eikä molemmat voi noin vain huidella missä sattuu, mutta en tajua mihin lupaa tarvitsee, jos lapsia ei ole.

Miehesi jutut kuulostaa taloudelliselta väkivallalta, oletan että osallistut kuitenkin itsekin yhteisiin kuluihin? 

Vierailija
25/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudutko sä oikeesti kysymään mieheltä luvan saatko käydä kaupungilla kahdesti viikossa tai nähdä kavereitasi???

Tämä. Ymmärrän että jos on lapsia, niin pitää sopia kumpi niitä hoitaa, eikä molemmat voi noin vain huidella missä sattuu, mutta en tajua mihin lupaa tarvitsee, jos lapsia ei ole.

Miehesi jutut kuulostaa taloudelliselta väkivallalta, oletan että osallistut kuitenkin itsekin yhteisiin kuluihin? 

Onhan heillä lapsi. Kyllä 150 km reissut olisivat niitä ensimmäisiä mistä karsisin, jos rahasta oikeasti on tiukkaa.

Vierailija
26/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeeko paikkakuntien välillä julkiset? Voisi tulla kirppisreissut halvemmaksi bussilla. 

Vierailija
27/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko harkita muuttoa kaupunkiin?

Sitten ap joutuisi ajamaan joka päivä töihin sinne pikkukaupunkiin ja asumiskulut todennäköisesti nousisi useilla satasilla kuussa. Halvemmaksi tulee ajella kerran viikossa huvittelemaan. 

Jos ei nyt aivan keskustaan muuta, vaan noin 10 km säteellä, niin löytyy kohtuuhintaisia asuntoja.

Vierailija
28/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystysitkö vähentämään kaupungilläkäymistä puoleen tai ehkä kerta kuukauteen?

Vierailija
29/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirppiksellä käy viikoittain, aivan varmasti tulee ostettua tarpeetonta tavaraa. Nuo ovat siis huvin vuoksi tehtyjä shoppailureissuja.

Laskekaa paljonko yhteistä rahaa menee sinun huvitteluusi ja paljonko miehen. Molemmille on oikeus samaan rahankäyttöön. Jos siis maksatte kulut yhdessä.

Vierailija
30/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi käyvänsä kaupungissa myös uimahallissa ja salilla työpaikkansa e-passilla. 

Vierailija
31/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että akat haluaa shoppailla harrastukseksi? Ei millään voi olla kirpputorin tarve kerran viikossa.

Vierailija
32/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi käyvänsä kaupungissa myös uimahallissa ja salilla työpaikkansa e-passilla. 

Onhan tuo ihan typerää asua 70 kilometrin päässä harrastuksista.

Vierailija
33/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että akat haluaa shoppailla harrastukseksi? Ei millään voi olla kirpputorin tarve kerran viikossa.

Hittoako sinulle kuuluu mitä kukin haluaa harrastaa.

Vierailija
34/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen aihetta miettinyt omassa elämässäni. Meillä perheessä on omat autot, tulot ja tilit. Yhteiset menot jaetaan puoliksi, esim. päivähoitomaksut, sähkölaskut ja muut asumismenot.

Ei ole koskaan tullut erimielisyyksiä tai keskustelua kuluista koskien esim. vaatteita, polttoaineita ja harrastuksia. Jos omat rahat on meinanneet loppua kesken, on sitten tehty enemmän töitä ihan itse tai säästetty omassa kulutuksessa.  Tätä tapaa voisi suositella muillekin perheille.

Vierailija
35/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se ole tyhmyyttä harrastaa shoppailua? Kyllä minuakin ketuttaisi jos vaimo käyttäisi rahaa aivan turhuuteen. Onneksi on fiksu vaimo ja samoja mielenkiinnonkohteita.

Vierailija
36/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se ole tyhmyyttä harrastaa shoppailua? Kyllä minuakin ketuttaisi jos vaimo käyttäisi rahaa aivan turhuuteen. Onneksi on fiksu vaimo ja samoja mielenkiinnonkohteita.

Sinun harrastuksesi on tyhmyyttä ja täysin turhaa.

Vierailija
37/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen aihetta miettinyt omassa elämässäni. Meillä perheessä on omat autot, tulot ja tilit. Yhteiset menot jaetaan puoliksi, esim. päivähoitomaksut, sähkölaskut ja muut asumismenot.

Ei ole koskaan tullut erimielisyyksiä tai keskustelua kuluista koskien esim. vaatteita, polttoaineita ja harrastuksia. Jos omat rahat on meinanneet loppua kesken, on sitten tehty enemmän töitä ihan itse tai säästetty omassa kulutuksessa.  Tätä tapaa voisi suositella muillekin perheille.

Sama. En osaa edes kuvitella että pitäisi kysellä lupia rahankäyttöön toiselta. 

Vierailija
38/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka huonot palkat teillä on jos molemmat on töissä eikä rahat riitä? Onko joku aivan järjetön asuntolaina vai mitä?

Vierailija
39/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tuli taas miesselittämistä. On se ihmeellistä, miten miehen pitäisi päästä päsmäröimään ihan joka paikassa. Tässä päsmäri yrittää päättää jopa ventovieraiden naisten harrastukset.

Vierailija
40/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on arkivapaa joka viikko? Teetkö lyhennettyä työaikaa vai viikonlopputöitä? Aika usein sulla on tarve päästä kirppareille. Etkö viihdy asuinpaikassasi? Miksi asutte maalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan