Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehestä kuoriutui pihi. Vai onko sittenkin mustasukkainen?

Vierailija
22.02.2024 |

Viime aikoina meidän talous on ollut tiukilla ja olen jo ennestäänkin mm hankkinut kaiken 90% kirpputorilta ja ruuat tarjouksesta tai ilta-alesta -60% mitään suoratoistopalveluita ei ole, värjään itse joka 3kk hiukset ja en edes meikkaa, saati pistä rahaa ulkoiseen olemukseen.

Asutaan pienellä paikkakunnalla ja ruokakauppaan on matkaa 5km. Muuta tältä paikkakunnalta ei löydy (mm kirpputoreja) joten näiden takia tarvitsee ajaa isompaan kaupunkiin 70km päähän jos haluaa jotain muuta ostaa kun ruokaa. Mun arki ja työt pyörii täällä pikkukunnassa (mies ajaa 5x viikossa kaupunkiin töihin) ja mies on yleensä töistä tullessaan poikennut kaupan kautta ostamassa jos olen pyytänyt jotain.

Tästä huolimatta olen kerta viikkoon halunnut käydä (kun minulla on arkivapaa ja lapsi on 8-15 hoidossa) kaupungissa katsomassa onko kirpputorilla jotain tarpeellista, kierrän useamman kirpputorin läpi (enkä edes sorru heräteostoksiin). Samalla haen hävikkikasseja yms ruokajuttuja mitä nyt satun bongaamaan. Syön kaupungissa pari banaania ja ostan yhden kahvin. Lisäksi olen työpaikkani e-passilla ostanut uimahalliin sarjalipun ja käynyt siellä kaupungissa ollessa samalla salilla ja uimassa. 

Nyt olisin poikkeuksellisesti menossa tällä viikolla toisen kerran kaupunkiin ja tästä yllättäen yhtäkkiä raivo repesikin mieheltä. Kuulemman kulutan turhaan bensaa (=rahaa) kun käyn joka välissä kaupungissa. Kun koitin selittää että näen yhtä kaveria jota en ole yli 10 vuoteen nähnyt, tähän tuli vaan valitusta että mun olisi pitänyt edes sopia se näkeminen samaan päivään kun muutenkin olisin mennyt kaupunkiin. Toisin nekin on sellaisia reissuja että mun tarttisi niitäkin vähentää niin että kerta kuussa olisi maksimi, säästyisi bensaakin. Olen yrittänyt selittää että vaikka rahaa menee bensaan, ne viikoittaiset kaupunkireissut on mun henkireikä ja varsinkin mun valinnat on sellaisia että ne kuittaa bensat mennen tullen. 

Kuulemman nyt on outoa että tämä kaveri jota en ole yli 10 vuoteen, sattuu halumaan nähdä minut just vkl eikä edes arkena.

Ollaan oltu lähemmäs 10 vuotta kimpassa, nyt parin kk aikana mies on alkanut säästämään kaikesta. Tai oikeastaan kaikesta muusta kun omista jutuista...

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on tarvis shoppailla viikottain? Etkö viihdy kotonasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän