Valehtelin melkein koko CV:een sisällön ja sain töitä heti 🤣
Valehtelin melkein koko CV:een sisällön ja sain töitä heti 🤣
Ei tarkastettu mitään työtodistuksia.
Kommentit (114)
Siis täysin mahdollista ettei saa enää ketään edellisestä työpaikasta kiinni.. Firmat kaatuu, henkilöstö vaihtuu ja etenkin tekniikan puolella työpaikat kiertää sitä tahtia ettei suosittelijoitten tai entisten pomojen yhteystietoja enää tiedä.
Kaikki vakavasti otettavat työt mitkä vaatii osaamista kyllä tuon testaa.. Tietty johonkin hommaan mikä ei mitään substanssia vaadi voi päästä huijaamalla sisään.
Vierailija kirjoitti: Rikos rikos rikos
Siis mikä rikos valehtelu on? Ymmärrän jonkun valelääkärin olevan petos, mutta jos valehtelee olleensa vaikka mansikanpoimija tai kaupan kassa, niin mikä rikos se on?
Työtodistukset tarvitaan esim. ikälisien määrityksessä uudessa paikassa. Mites nyt?
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä rikos valehtelu on? Ymmärrän jonkun valelääkärin olevan petos, mutta jos valehtelee olleensa vaikka mansikanpoimija tai kaupan kassa, niin mikä rikos se on?
Miten olisi asiakirjaväärennös?
Uus t-antaja muistaa, että "hei sähän olit firmassa X, voitais jotain niiden kanssa", tai "sähän osaat tän, tees huomiselle", kekek.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Sitten vain odottelet milloin tulee potkut, kun jäät kiinni.
En jää kiinni, ei tarkasteta enää myöhemmin työtodistuksia 🤣
Ap
Hassu provo.
Meillä työpaikalla ilmoitettiin kerran että kaikkien pitää näyttää tutkintotodistuksensa. Oli ilmennyt että siellä oli otettu töihin ihmisiä, joilla ei ollut tehtävään vaadittavaa tutkintoa.
Minulla on todistus, ei alkanut puntit tutista eikä tarvinnut irtisanoutua kiireellä.
Tutkintotodistus katsottiin mutta ei työtodistuksia 🤣
Ap
En kaikkia kommentteja lukenut. Mutta siis sinähän olet nyt koeajalla. Ja näytät työtä tekemällä oman osaamisesi ja taitosi. Jos olet näistä valehdellut, aika nopeasti jäät kiinni. Koeajalla sinut voidaan irtisanoa, jos et ole ollut rehellinen. Valheella on lyhyet jäljet
Toisaalta, jos et jää valheesta kiinni ja sinua pidetään työpaikalla ammattitaitoisena, ei muuta kuin yläfemma uhkarohkeasta vedosta ja onnea uudesta työstä.
Ei ole minultakaan oikeastaan koskaan työtodistuksia katsottu, tosin olen hakenut vain duunari hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Työtodistukset tarvitaan esim. ikälisien määrityksessä uudessa paikassa. Mites nyt?
Anteeksi mitkä ikälisät? Työuraa yksityisellä sektorilla takana 38v enkä ole koskaan mitään ikälisiä missään palkkaotteessa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitkä ikälisät? Työuraa yksityisellä sektorilla takana 38v enkä ole koskaan mitään ikälisiä missään palkkaotteessa nähnyt.
Ne onkin niitä julkisen harvoja etuja.
Ikälisät ovat sitten julkisella sektorilla. Siellä tehdään myös päätösluettelot, jossa hakuasiakirjat. Ja joista voi valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Sitten vain odottelet milloin tulee potkut, kun jäät kiinni.
En jää kiinni, ei tarkasteta enää myöhemmin työtodistuksia 🤣
Ap
Mistäs sen tiedät tai tiesit?
En usko vaan 🤣
Ap
Oletkos muuten ihan varma? Meillä ei todistuksia tarvinnut viedä haastatteluun eikä niitä kysytty. Mutta sen jälkeen kun olin aloittanut työt, ne piti viedä esihenkilölle ja henkilöstöhallintoon.
Sama, olin viisi vuotta työttömänä ja kuudes vuosi alkoi ja näytti menevän samaa kaavaa niin meni hermot. Ihan tavallisissa duunarin hommissa kysyttiin udeltiin työttömyydestä. Joskus tuntui että kutsuttiin haastatteluun vaan pelkästään uteliaisuudesta ja kiusaamismielessä.
No, sittenpä vähän CV:tä uusiksi, sitä ja tätä. Sain töitä heti. Eräs koneen käyttö sai hetkeksi sormen suuhun kun vahingossa sanoin sitä käyttäneeni ja osaavani (kerran käyttänyt aiemmin).
Onneksi tuon koneen ohjeet ja käyttö löytyy YouTubesta ja googlesta 🤭
Miksi työttömyyden syiden kyselystä ei tehdä laitonta? On mt ongelmia ynnä muuta, mitä h*ttoa työttömyyden syyt kuuluu jollekin randomille.
Itse valehtelin olevani perheellinen että sain lyhennetyn työajan. Arvostan vapaa-aikaa
Jaa-a. Työssä ei kai tarvitse kirjoittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömyyden syiden kyselystä ei tehdä laitonta? On mt ongelmia ynnä muuta, mitä h*ttoa työttömyyden syyt kuuluu jollekin randomille.
Olen sanonut vaan että no töitä ei oo näkynynnä ja levitelly käsiäni että minkäs teet
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt vakava paikka jos on väittänyt olevansa kokenut puolukanpoimija muttei ole poiminut kuin mustikoita. Niinku ihan eri homma, niinku.
Hassu provo.
Meillä työpaikalla ilmoitettiin kerran että kaikkien pitää näyttää tutkintotodistuksensa. Oli ilmennyt että siellä oli otettu töihin ihmisiä, joilla ei ollut tehtävään vaadittavaa tutkintoa.
Minulla on todistus, ei alkanut puntit tutista eikä tarvinnut irtisanoutua kiireellä.