Valehtelin melkein koko CV:een sisällön ja sain töitä heti 🤣
Valehtelin melkein koko CV:een sisällön ja sain töitä heti 🤣
Ei tarkastettu mitään työtodistuksia.
Kommentit (114)
Se toimii siis noin! Suomi toimii valehtelemalla? Mutta jos on perussairauksia eikä voi sitoutua vaativaan työhön, silloin se ei toimi.
CV pitää räätälöidä haettavan työpaikan mukaan. ChatGPT:lle voi antaa työpaikkailmoituksen tekstin ja sitten pyytää sitä laatimaan kuvitteellisen CV:n, joka on mahdollisimman täydellinen haettavan paikan kannalta.
Sitten vaan oma nimi siihen ja hakemus sisään.
Palkkatoiveeksi aina vähintään kymppitonni.
Vierailija kirjoitti:
Nyt joudut siellä uudessa työpaikassa elämään tuossa valheessa. Kuitenkin ajan myötä tutustut työkavereihin paremminkin. Miten edes muistat aina pysyä tarinassasi. Jäät tuosta vielä kiinni tai valhe tulee olemaan itsellesi raskasta.
Eri, mutta eivät ne työkaverit edes kuuntele mitä niille juttelee, kunhan odottavat pääsevänsä keskeyttämään. Vaikka möläyttäisi että *olin joskus 6 vuotta työttömänä*, niin se jää taatusti karkeasuodattimeen kaikilla paitsi ehkä töihin palkanneella pomolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti ollut 6 vuotta työtön mutta keksin tuon 6 vuoden aukon tilalle pari työpaikkaa 🤣
Ap
Joku uusista työkavereistasi on saattanut olla niissä sinun "valefirmoissasi" töissä. Silloin on hyvin suuri riski, että puhut itsesi pussiin.
Meinaat että Perseensuristimet Oy:llä on valtava alumniverkosto?
Heitä nyt vähän tippejä meille muillekin.
Olen aikoinaan toiminut poliisina ja lääkärinä vuosikausia..vale,hienoa hommaa konnia pidätin ja naisilta alapäät tarkistin,rahaa virtasi.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Hyvät sulle. Mille alalle pääsit?
Aivokirurgiksi...oikeasti olen apuhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt joudut siellä uudessa työpaikassa elämään tuossa valheessa. Kuitenkin ajan myötä tutustut työkavereihin paremminkin. Miten edes muistat aina pysyä tarinassasi. Jäät tuosta vielä kiinni tai valhe tulee olemaan itsellesi raskasta.
Eri, mutta eivät ne työkaverit edes kuuntele mitä niille juttelee, kunhan odottavat pääsevänsä keskeyttämään. Vaikka möläyttäisi että *olin joskus 6 vuotta työttömänä*, niin se jää taatusti karkeasuodattimeen kaikilla paitsi ehkä töihin palkanneella pomolla.
Ei se ketään työksveria varmaan kiinnosta. Esimiestä korkeintaan saattaa kiinnostaa, mutta jos on ehtinyt koeaika menemään jo oji, niin tuskin sitäkään enää kovin paljon. Työhaastatteluita voi olla vähän väliä ja aika nopeasti ne unohtuu.
Piirit on alalla kuin alalla niin pienet, että kiinni jäämisen riski on kyllä korkea.
Tästähän oli ennakkotapaus Hesarissa n. 6 kk sitten, joku tyyppi pääsi myyntipäälliköksi ja tyypin edelluseen duunipaikkaan oli soitettu, mutta hänpä vastasi mumerossa itse ja antoi itselleen suositukset. Töissä osoittautui kuuden kuukauden jälkeen ettei meriitit riittäneet ja joutui maksamaan yritykselle sen lisäksi että tuli irtisanotuksi. Työnantaja pystyi odoittamaan, että menettivät asiakassuhteen uuden tyypin takia.
Jos pystyt salaamaan kuuden vuoden työttömyyden työkavereiltasi olet kyllä aika pro. Ei kannata nuolaista vielä.
Vierailija kirjoitti:
CV pitää räätälöidä haettavan työpaikan mukaan. ChatGPT:lle voi antaa työpaikkailmoituksen tekstin ja sitten pyytää sitä laatimaan kuvitteellisen CV:n, joka on mahdollisimman täydellinen haettavan paikan kannalta.
Sitten vaan oma nimi siihen ja hakemus sisään.
Palkkatoiveeksi aina vähintään kymppitonni.
Sitten haastattelussa:
https://www.tiktok.com/@superherostories22/video/7273344466562420000
Sen jälkeen lähellä koeajan päättymistä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Sitten vain odottelet milloin tulee potkut, kun jäät kiinni.
En jää kiinni, ei tarkasteta enää myöhemmin työtodistuksia 🤣
Ap
Sinulla on siis vaadittu osaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo väärin ole
Väärennös on aina väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin kerran kaverista, joka oli valehdellut haastattelussa olevansa sujuva java-koodari. Ilmeisesti osaamista ei mitenkään testattu konkreettisesti. koska heti pääsi töihin. Hän oli käynyt oikeasti yhden java-alkeiskurssin. Ei muuta kuin sitten työn kautta opettelemaan.. Tämä oli 2000-luvun alkupuolella. Kuinkahan paljon ihmiset toimii näin haastatteluissa..
Varmaan aika paljon huhupuhetta tommoset.
Veikkaan, että käynyt joo sen yhden kurssin, mutta tehnyt vastaavaa vaikka vapaa-ajalla kuinka paljon, että osasi homman paremmin kuin sen alkeiskurssin verran.
Onhan se sitten noloa sulle, jos tarkastavat.
Tai sitten eivät välitä- ei ollut muita tarjolla, ja sella oli edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Hitto..pitäsköhän munkin??
Ei pitäisi, munkille tulee karmeat omantunnonvaivat.
Vierailija kirjoitti:
Piirit on alalla kuin alalla niin pienet, että kiinni jäämisen riski on kyllä korkea.
Tästähän oli ennakkotapaus Hesarissa n. 6 kk sitten, joku tyyppi pääsi myyntipäälliköksi ja tyypin edelluseen duunipaikkaan oli soitettu, mutta hänpä vastasi mumerossa itse ja antoi itselleen suositukset. Töissä osoittautui kuuden kuukauden jälkeen ettei meriitit riittäneet ja joutui maksamaan yritykselle sen lisäksi että tuli irtisanotuksi. Työnantaja pystyi odoittamaan, että menettivät asiakassuhteen uuden tyypin takia.
Jos pystyt salaamaan kuuden vuoden työttömyyden työkavereiltasi olet kyllä aika pro. Ei kannata nuolaista vielä.
Aapee toimi törpösti, mutta hänellä voi llla vaadittava koulutus ja vaadittava työkokemus. Olisinollut ressittömänpää kertoa tuo työttömyysaika. Se on ihan ymmärrettävää nykyaikana.
Laiton nimeksi Abdul Mohammed ja kuvaksi mustan naaman. Heti tuli hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti ollut 6 vuotta työtön mutta keksin tuon 6 vuoden aukon tilalle pari työpaikkaa 🤣
Ap
Joku uusista työkavereistasi on saattanut olla niissä sinun "valefirmoissasi" töissä. Silloin on hyvin suuri riski, että puhut itsesi pussiin.
Miten ne työkaverit voivat olla samassa keksityssä paikassa töissä? Tai sehän olisi hyvä idea: firmassa jo sisällä olevat ovat leikissä mukana: "Joo, minä olin myös tuolla Vandalay Industriesilla töissä. Kyllä tuo Makkonen vain oli sitten ahkera jätkä siellä!"
Vierailija kirjoitti:
Olet siis sosiopaatti.
Onnea ne sinun työkaverisi tarvitsevat.
Samalla tavalle ne työnantajat valehtelee 🤣
Ap