Pedataanko teillä sängyt joka päivä?
Ärsyttää kun mies ei saa meillä moista asiaa hoidettua! Palasin hoitovapaalta töihin ja meillä nyt sellainen rytmi että minä lähden töihin ennenkuin muut ovat heränneet, mies hoitaa lapset päiväkotiin ja minä haen heidät sitten iltapäivällä kolmen aikaan. Kun tulemme lasten kanssa kotiin niin ensimmäiseksi petaan sängyt!! Oon huomauttanut asiasta hyvällä ja pahalla mutta ei vaan kuulemma ehdi (vaiko ei viitsi?)
Onko muilla vastaavaa? Ei kai pitäis olla iso murhe mutta koti on niin sotkuisen ja huonosti hoidetun näköinen kun sängyt petaamatta iltapäivällä.
Kommentit (39)
Vierailija:
Mies hikoilee niin paljon, että vuodevaatteet ovat ihan kosteita aamulla.
kun on pieni vauva jota välillä siellä imetän ja laitan nukkumaan ja esikoinen pomppii sängyllä.
On paljon mukavampaa, että peittojen suojana on silloin päiväpeite, eivät tunnut " likaisilta" kun illalla avaan sängyn.
Jos jätän pedin auki, teen sen siksi, että minulla on tarkoitus vaihtaa lakanat-
mies jättää aina pedin petaamatta, vaikka olisi koko päivän yksin kotona, niin ei muka ehdi... ;)
tai siis toki muutaman kerran vuodessa petaan... Makuuhuoneessamme ei olla päivällä vaikka olenkin vauvan kanssa kotona päivisin ja vauva ei käytä vielä peittoa, ei ole paljon pedattavaa siinä sängyssä.
ja sitä tekee molemmat, en voisi ajatella että peti olisi päivän auki. Aamulla on aamupesun ja ehkä aamupalan ajan auki, mut sit pedataan.
erikoistapauksissa.
Jos vaikka tulee kylään sellaisia vieraita joille täytyy koko talo esitellä tai on jotkut juhlat ja vieraita saattaa eksyä makkariin ;)
Mun issias vaan pahenee sängyn petaamisesta, työasento on turhan epäergonominen. Mieluummin jätän sängyn petaamatta kuin syön vahvoja särkylääkkeitä jo aamusta.
Mies ei voi pedata, sillä hän lähtee töihin kun muut vielä nukkuu.
Vai tuleeko kylmä pelkällä pussilakanalla? Jos et oo kokeillut niin kannattaa kokeilla.
Meillä mies nukkuu pelkällä pussilakanalla, sillä muuten hänelle tulee liian kuuma. Varmasti hikoais ihan tajuttomasti ja nukkuis huonosti jos täkin hänelle tunkisin. Itse kyllä käytän täkkiä :)
Vierailija:
Mies hikoilee niin paljon, että vuodevaatteet ovat ihan kosteita aamulla. Nostelen täkit pinnasängyn reunalle päiväksi kuivumaan. Viimeksi petasin, kun kätilö tuli tutkimaan minua synnytyksen jälkeen. Makkarin ovi pidetään kiinni.
Jotenkin paljon siistimmän näköistä, kun on sänky pedattu. Kokeilkaa vaikka! :)
Itekään en ole aina ollut yhtä ahkera tossa sängyn petaamisessa, ehkä vasta vuosi sitten tajusin että asunto näyttää niin paljon siistimmältä kun käyttää pari minuuttia siihen sängyn petaamiseen. Ja nykyään kyllä tulee pedattua ihan aina.
leluja, jos ovat peiton ja tyynyjen seassa.
Petään sängyt viikonloppuisin aamupalan jälkeen (=1-2h heräämisestä) ja viikolla vähän ennen kuin lähdetään kotoa (=n. kolme varttia heräämisestä).
ja jos joskus niin kiire, ettei ehdi, niin petaan kyllä töitten jälkeen. Kannattaa hommata sellanen päiväpeitto, et se helppo " heittää" sängyn peitoksi ja koristetyynyt vielä lopuksi päälle. Meillä ainakin mieskin petaa nykyisin oma-aloitteisesti, kun ei tartte säätää. Ei päiväpeiton tartte olla lattiaan asti, jos on helmalakana.
Me asutaan kahdessa kerroksessa, ja makkarit on ylhäällä. Välillä aina joku sanoo että, " sehän on hyvä, kun ei sitten tarvitse pedata sänkyjä, kun ei ne näy alakertaan" , ja näin ei häiritse esim. vieraita. Mutta en mä osaa olla niitä petaamatta. Meillä kuitenkin vietetään aikaa myös makuuhuoneessa ja lapset tietysti omissaan. On niin paljon siistimmän näköistä kun sängyt on pedattu.
Vierailija:
Makuuhuoneet on yläkerrassa, jossa käydään vaan nukkumassa
Mulla on ihania Marimekon pussilakanoita, joten levitän vain peitot nätisti sängyn päälle, ei päiväpeittoa. Hyvältä näyttää :-)
Arkiaamuisin lähdemme koko perhe yhtäaikaa (2 aikuista ja 2 alle kouluikäistä lasta). Mies petaa meidän sängyn ja minä lasten sängyt. Minusta olisi tosi inhottava tulla kotiin, jos sängyt olisi petaamatta = tulee tunne, että koko koti on sekaisin.
Mä lähden tleensä kun muut nukkuvat - mutta silloin harvoin kun vien lapset, olen tosi onnellinen, etten vie joka päivä - ehdin aina vasta myöhässä töihin - enkä petaa sänkyjä :-)
Vain jos ollaan sairaina niin silloin sängyt on petaamatta.
ja petihän pitää tuulettaa... ennenkuin sen petaa
kouluikään... niiden jäljiltä onkin mukava tulla töistä kotiin =) aamupalat ja välipalat on syöty ja leikit leikitty, vaikka kuinka yrittävät korjata, niin kaaos on yleensä kammottava
On nätit petivaatteet oiotaan niitä tai sitten taas ei edes oiota.
eli mies ei ehdi/viitsi pedata aamuisin. En kuitenkaan jaksa ottaa asiasta ongelmaa vaan petaan sängyt töistä tullessani. Eihän niitä kukaan ole tyhjässä kodissa katselemassa päiväsaikaan. Tuulettuvatpahan sängyt ainakin kunnolla ;-)