Köyhyys uhkaa syventyä Suomessa, asiantuntijat sanovat: Jos toimeentulotukea ei saa,ihmiset hakeutuvat leipäjonoihin mieluummin kun töihin
Kommentit (88)
No, jos on ruoasta pulaa, siinä vaiheessa hyvän työkyvyn ylläpito on kyllä melko vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa, tekee etätöitä. Me ilmoitetaan Helsingin pääkonttoriin jos käytte tupakalla usein ulkona, jos olet valtiolla.
Mutta kun en ole valtiolla, mutta silti kohtelet minua kuin olisin valtiolla, vaikka en ole.
Jos olet kaupungilla töissä niin ilmoitetaan kaupunginvaltuustoon.
En ole kaupungilla enkä valtiolla töissä enkä koskaan aio enää mennä julkiselle puolelle töihin toisin sanoen valtiolle tai kaupungille töihin. Silti kohtelet minua kuin olisin julkisen puolen työntekijä. En ole enkä tule olemaan.
Mistä niitä töitä saa. Olen jokaiseen suuren työnantajalta kysynyt töitä mutta ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi toimeentulotukea? Sitä on pakko saada, jos ei muuta saa. Ja kun asumistukea leikataan, niin sekään ei haittaa: jos sait ennen vaikka 300 euroa asumistukea ja se lopetetaan, niin sittenhän saat yksinasuvana sen täyden lähes 600 euroa kuussa tt-tukea, ilman vähennyksiä. Ttt on myös noussut kivasti, viimeksi tämän vuoden alussa.
Eivät kai esim. opiskelijat mitään toimeentulotuksea saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
töitä ei ole koska Marin ex viisikko hallinto tuhosi suomalaisten ostovoiman 2020-2023 (muualta saamansa agendan mukaisesti) ja sen jälkeen alkoi yritysten konkurssiaalto mikä ei enää koskaan lopu...
Kyllä se oli Sipilän hallitus heti 2015 syksyllä. Ai niin, mutta eihän Sipilästä saa puhua pahaa! Miksi ei?
Sipilä ja Marin johtivat Suomen tähän tilanteeseen. Eli päin kristuksenvittuja.
Onneksi tajusin lähteä 1996.
Nyt olen eläkkeellä Norjassa ja toimeentulo turvattu. Kauhulla ajattelen jos olisin jäänyt Suomeen!
Ja mistä sitä tietää mitä tässä välissä olisi ehtinyt tapahtua, ties vaikka olisin joutunut työttömäksi.
Viisas päätös kerta kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ruoka-avustakin kaavailla vastikkeellista?
Mitä hyväntekeväisyyttä se sitten enää on?
Vangit ja orjat pakotetaan töihin jota vastaan annetaan jotain puuroa syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä töitä saa. Olen jokaiseen suuren työnantajalta kysynyt töitä mutta ei saa.
Ei ole luotu tarpeeksi linjoja teolliseen vientiin. Lisäksi kouluista pääsee läpi jäämättä luokalleen. Enää ei pysy edes lyijykynä kädessä. Ei ne osaa mitään. En tiedä kuka Purran ja Orpon jälkeen johtaa, mutta sitten ollaan siinä pisteessä että on päällä lama ja työpaikkoja luodaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
töitä ei ole koska Marin ex viisikko hallinto tuhosi suomalaisten ostovoiman 2020-2023 (muualta saamansa agendan mukaisesti) ja sen jälkeen alkoi yritysten konkurssiaalto mikä ei enää koskaan lopu...
Kyllä se oli Sipilän hallitus heti 2015 syksyllä. Ai niin, mutta eihän Sipilästä saa puhua pahaa! Miksi ei?
Sipilä oli ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkaton työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;
En varmastri mene mihinkään palkattomaan orjakokeiluun. Sairasta ja alentavaa.
En varmasti mene valtiolle. Sairas, itseriittoinen ja epäasiallinen työnantaja.
Menet tai menee rahahanat kiinni.
Sitten kävelen ruokakauppaan sisään kun tulee nälkä ja alan syömään. Samalla reissulla Alkoon ja korkki auki. On maha täynnä ja mukava känni päällä. Poliisi vie putkaan ja päästää vapaaksi aamulla.
Ja homma jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi toimeentulotukea? Sitä on pakko saada, jos ei muuta saa. Ja kun asumistukea leikataan, niin sekään ei haittaa: jos sait ennen vaikka 300 euroa asumistukea ja se lopetetaan, niin sittenhän saat yksinasuvana sen täyden lähes 600 euroa kuussa tt-tukea, ilman vähennyksiä. Ttt on myös noussut kivasti, viimeksi tämän vuoden alussa.
Opiskelijan täytyy ottaa opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipilä oli ensin.
Kyllä. Mutta Marin ei korjannut mitä Sipilä teki. Sitten oli vielä se ilmastonpelastajasekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa, tekee etätöitä. Me ilmoitetaan Helsingin pääkonttoriin jos käytte tupakalla usein ulkona, jos olet valtiolla.
Mutta kun en ole valtiolla, mutta silti kohtelet minua kuin olisin valtiolla, vaikka en ole.
Jos olet kaupungilla töissä niin ilmoitetaan kaupunginvaltuustoon.
En ole kaupungilla enkä valtiolla töissä enkä koskaan aio enää mennä julkiselle puolelle töihin toisin sanoen valtiolle tai kaupungille töihin. Silti kohtelet minua kuin olisin julkisen puolen työntekijä. En ole enkä tule olemaan.
Työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa myös yrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut toimeentulotukea kun olen ollut opiskelija. Pikavipeillä pärjäsin. Pikavipeillä ostin siis itselleni toimeentulotukea jotta sain ostettua välttämätöntä ruokaa ja maksettua välttämättämän asumisen. Toinen vaihtoehto olisi ollut myydä prsettä.
Työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Tossa on myös yritykset mainittu.
MIELUMMIN leipäjonoon kuin töihin????
Ja mikähän tutkimus tuo mahtaa olla?
Laita linkki niin luen MITÄ siinä oikeasti sanotaan
Suomen talous on junnannut paikallaan 2008 lähtien.
Heh voihan sen sosiaaliturvan lopettaa jos siltä tuntuu. Tämä maa ei ole vankila joten täältä pääse pois ja on lähdetty ennenkin. Maineelle se ei tee hyvää mutta lähtijöiden ei sitä tarvitse ajatella. Syntyvyys on laskussa jo nyt joten maastamuutto parantaa tämän maan kuihtumista ennestään.
Vierailija kirjoitti:
MIELUMMIN leipäjonoon kuin töihin????
Ja mikähän tutkimus tuo mahtaa olla?
Laita linkki niin luen MITÄ siinä oikeasti sanotaan
Mä en aikoinani saanut opiskellessa tarpeeksi työvuoroja vaikka niitä luvattiin. Siellä oli semmonen Juntunen (kaikki Juntuset Venäjän agentteja?), joka pyyhki mun työvuorot pois vaikka olisin halunnut tehdä töitä ja luvattiin töitä. En myöskään saanut toimeentulotukea joten pikavipeillä ostin itselleni opiskelijana toimeentulotukea.
Menet tai menee rahahanat kiinni.