Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys uhkaa syventyä Suomessa, asiantuntijat sanovat: Jos toimeentulotukea ei saa,ihmiset hakeutuvat leipäjonoihin mieluummin kun töihin

Vierailija
22.02.2024 |

no tietysti

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ( verotus toivottavasti luvatusti kevenee), työsuhde edut, e-passi,työterveys, virkeä sosiaalinen elämä, koulutukset,palkallinen loma,oppimisen ilo, ammattiylpeys,moniosaaminen,eläkekertymä.

Valitsin työelämän jo 13-vuotiaana. Jos työ ei miellyttänytkään, vaihdoin sitkeästi sellaiseen,jossa viihdyin!

Vierailija
22/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on perseaukinen kommarimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt töihin menisi? Ruokaa saa jonosta ja tukea kelasta.

Vierailija
24/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatta ei kannata töihin mennä. Nykyään pitäisi tehdä töitä ensin 9 eurolla päivässä pari vuotta ja sen jälkeen sanotaan ettei olekkaan varaa palkata.

Vierailija
25/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työtöntä oteta töihin jos on ollut työttömänä enemmän kuin muutaman viikon. Mieluummin tuodaan työvoimaa ulkomailta ja itketään työvoimapulaa

Minä olen ollut työttömänä 15 vuotta, ja sanon sen ihan suoraan ja rehellisesti työhaastatteluissa, eikä minua oteta mihinkään. Enkä pääse edes kouluihin kun ei 90-luvulal opiskelu kiinnostanut. Aikuispuolella ei ole hommia ja mihinkään yhdistettyyn aikuis-ja nuorispuolen amiskaan en taatusti mene. Tulis linnatuomio kun ekan tunnin jälkeen olisin heitellyt ne kakarat ikkuniosta pihalle kun eivät osaa käyttäytyä ja olla hiljaa.

Vierailija
26/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on perseaukinen kommarimaa.

Näin se on. Jota johtaa rikas eliitti. 1800-luvulla kun työläinen tai talonpoika niskoitteli niin se vietiin metsään ja piestiin kuoliaaksi. Ei taidettu koulussa kertoa. ;)

Vierailija
27/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ruokapalkalla töihin. Johan ovat palkat menneet huonoiksi tässä maassa.

Vierailija
28/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan alkua hieman: ihmiset PÄÄSEVÄT leipäjonoihin, eivät töihin!

Vierailija
29/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kolmas oikeiston lanseeraama maaginen tapa saada töitä: hakeutua!

Aiemmathan olivat että mennä

Ja ottaa vastaan

riippumatta siitä, suostutaanko palkkaamaan tai tarjotaanko.

Vierailija
30/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa artikkelissa kyllä kerrottiin syy, ettei ne ihmiset kykene töihin ja siksi eivät mene töihin. Osalla työttömistä on vaikeita sairauksia, muistakaa. Muutenkin se, ettei töihin mennä. Työt saadaan. 

Vierailija
31/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työtöntä oteta töihin jos on ollut työttömänä enemmän kuin muutaman viikon. Mieluummin tuodaan työvoimaa ulkomailta ja itketään työvoimapulaa

Minä olen ollut työttömänä 15 vuotta, ja sanon sen ihan suoraan ja rehellisesti työhaastatteluissa, eikä minua oteta mihinkään. Enkä pääse edes kouluihin kun ei 90-luvulal opiskelu kiinnostanut. Aikuispuolella ei ole hommia ja mihinkään yhdistettyyn aikuis-ja nuorispuolen amiskaan en taatusti mene. Tulis linnatuomio kun ekan tunnin jälkeen olisin heitellyt ne kakarat ikkuniosta pihalle kun eivät osaa käyttäytyä ja olla hiljaa.

Kannattaisko sun kasvaa aikuiseksi? 

Vierailija
32/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenna tulet taas jankkaamaan tänne kuinka sille yhdelle tietylle ihmiselle ei kelpaa tietty työnantaja ja tietty työpaikka. Juu, ei kelpaa ei, mutta monelle muulle työntekijälle kelpaisi!

Miksi sille työnantajalle ei kelpaa kukaan muu työntekijä?

Vierailija
33/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai moni olisi kuitenkin mieluummin työkykyinen ja kävisi töissä? Ehkä jopa useimmat, uskoisin niin. 

Vierailija
34/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas sama jankutus ja ylihuomenna ja sitäkin seuraavana päivänä, seuraavana vuonna ja sitäkin seuraavana vuonna.

Miksi kuule jankkaat koko ajan samaa asiaa? Ei se asia siitä miksikään jankkaamalla muutu!

Vierailija
35/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko sun kasvaa aikuiseksi? 

Mitä sinä oikein siinä valitat minulle? Kerroin asiat niinkuin ne on. En saa töitä. En myöskään mene lasten kouluun. Sinut pitäisi hakata paskaksi kun et osaa käyttäytyä asiallisesti.

Vierailija
36/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jos metallimiehille maksetaan 9€ tunti Helsingissä, niin eihän sillä elä. Orpo ja Purra voivat imeä toistensa jäädytettyä paskaa.

Vierailija
37/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ tekijäänsä opettaa; oppisopimuskoulutuksia pitäisi olla enemmän. Toki se vaatii työnantajilta ylimääräistä vaivaa, mutta se ei poista sitä kokoomuslaista järjen vastaista "yhyy työvoimapula" valehtelua

Vierailija
38/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaak ojoku sanoa montako työtöntä suomalaista Suomessa on? Nuoria 18-22 työttömiä näyttää olevan joku 80 tuhatta. Entäs vanhemmat ikäluokat?

Vierailija
39/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi toimeentulotukea? Sitä on pakko saada, jos ei muuta saa. Ja kun asumistukea leikataan, niin sekään ei haittaa: jos sait ennen vaikka 300 euroa asumistukea ja se lopetetaan, niin sittenhän saat yksinasuvana sen täyden lähes 600 euroa kuussa tt-tukea, ilman vähennyksiä. Ttt on myös noussut kivasti, viimeksi tämän vuoden alussa.

Vierailija
40/88 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy leviää. 

"Perheillä ei ole varaa alle 12 euron lääkkeeseen."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010017495.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän