Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanna Ukkolalta hyvä kirjoitus noloista mukarikkaista

Vierailija
22.02.2024 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6b6cbff1-9dc6-4274-abba-af7c45100… Yleensä Sanna kirjoittaa typeryyksiä, mutta nyt hän puhuu täyttä asiaa. Oikeasti rikkaat eivät näytä rahaa, vain nolot mukarikkaat nousukkaat näyttävät.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankutat?

Vierailija
2/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-pm:iä haukkuva kolumni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-pm:iä haukkuva kolumni.

Täysin asiasta kritisoi.

Vierailija
4/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin on vielä nuori ja saattaa hyvinkin palata politiikkaan myöhemmin. Bilettäköön rauhassa, Suomi ei tarvitse häntä nyt.

Vierailija
5/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin on vielä nuori ja saattaa hyvinkin palata politiikkaan myöhemmin. Bilettäköön rauhassa, Suomi ei tarvitse häntä nyt.

Suomi ei tarvitse häntä milloinkaan.

Vierailija
6/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat?

Jotta vassarin paksuun kalloon menisi faktaa todellisuudesta. En tarkoita tietenkään sinua.

Vierailija
7/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiantakaa suoraan nämä spämmäykset älkääkä vastatko. 

Vierailija
8/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa kirjoitti. Touhu naurettavaa tuon ikäiseltä äidiltä. Jos olisi jotain 15 vuotias, voisi ymmärtää tuon tyyppistä käytöstä, mutta muuten ei...

Vierailija
9/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran kävin vanhan rahan kodissa Krunikassa, kun olin pojannulikka. Se oli luokkakaveri Norssista. Yksi ainut taideteos tai ranskalainen 1800-luvun lipasto siellä olisi yhtä arvokas kuin sukuni kesämökki.

Ei ollut blingblingiä ja kimalletta. Toki joissain antiikeissa kultauksia siellä täällä.

Valtaosa suomalaiskodeista on ihan identtisiä keskenään, tylsää tasapaksua massaa. Minunkin. Olen myös käynyt ylemmän keskiluokan kodeissa, nopeasti vaurastuneiden kodeissa, tylsää valkoista tasapaksua massaa vepsäläisellä ja joskus harvoin jollain italialaisella sohvalla.

Vanhan ajan tyyliä ja charmia on vain todellisessa yläluokassa ja näitä tyyppejä on Suomessa ihan häviävän vähän. Eivät pidä meteliä itsestään tai esittele kotejaan lehdille.

Vierailija
10/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran kävin vanhan rahan kodissa Krunikassa, kun olin pojannulikka. Se oli luokkakaveri Norssista. Yksi ainut taideteos tai ranskalainen 1800-luvun lipasto siellä olisi yhtä arvokas kuin sukuni kesämökki.

Ei ollut blingblingiä ja kimalletta. Toki joissain antiikeissa kultauksia siellä täällä.

Valtaosa suomalaiskodeista on ihan identtisiä keskenään, tylsää tasapaksua massaa. Minunkin. Olen myös käynyt ylemmän keskiluokan kodeissa, nopeasti vaurastuneiden kodeissa, tylsää valkoista tasapaksua massaa vepsäläisellä ja joskus harvoin jollain italialaisella sohvalla.

Vanhan ajan tyyliä ja charmia on vain todellisessa yläluokassa ja näitä tyyppejä on Suomessa ihan häviävän vähän. Eivät pidä meteliä itsestään tai esittele kotejaan lehdille.

Golfklubilla kävi Talissa näitä vanhan rahan tyyppejä. Ajoivat ihan normaaleilla toyotoilla, opeleilla ja volvoilla. Olin töissä kaksi kesää. Pääosin +60-vuotiaita. Verokoneessa 7-8 numeroisia pääomatuloja vuodessa.

Samaan aikaan keskiluokkaiset Santander-ihmiset kokevat tarvetta ostaa jotain velka-Porscheja ja rakennuttavat valtavia neliön muotoisia kolosseja keskelle peltoa... Jokainen tyylillään, mutta nousukasmaista se on.

Itse olen tavallinen keskiluokkainen ihminen enkä koe tarvetta pröystäillä tai "näyttää".

Vierailija
11/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjä tynnyri kolisee eniten. katso miten esim. warren buffett elää, mitä hän ajaa, miten pukeutuu jne., hänellä on sentään varallisuutta 133 miljardin edestä. ei häntä erota elintavoiltaan jostain keravalaisesta insinööristä.

sitten vertaa suomalaiseen ö-luokan julkkikseen jonka pakko koko ajan näyttäytyä jonkun liikemiehen kainalossa, jolla on tuloja vuodessa 3 tonnia ja ulosotossa 30-kertainen määrä. pakko olla koko ajan näyttävää vuittonin käsilaukkua, iltapukua ja jokaikinen ravintolaillallinen kuvataan someen.

suurin osa kansasta on rahvasta ja kokee siitä ahdistusta, jolloin koetaan jatkuvaa "näyttämisen" tarvetta. koko ajan pitää olla uudempi auto, paremmat vaatteet tai hienompi lomamatka jolla brassailla somessa. totuus on se, että yt-neuvottelut ahdistavat ja velkataakan puhdistaminen vie vuosikymmeniä, mielialalääkkeitä kuluu.

Vierailija
12/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roikottamaan päätään ja näyttämään niiiin surulliselta?

Ei kiitos. Ansaitsemme parempaa.

Vierailija
13/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Golfklubilla kävi Talissa näitä vanhan rahan tyyppejä. Ajoivat ihan normaaleilla

Entä jos ihminen ei osta kalliita tavaroita pröystäilläkseen tai näyttääkseen, vaan siksi, että nauttii niistä vilpittömästi? Miksi pitäisi ajaa vanhalla autolla, jos on uuteenkin varaa? Suomalaiset eivät pidä siitä, että joku "on olevinaan", mutta ihailla nyt rikkaita ihmisiä siitä, että he ajavat vanhoilla autoilla, se on hölmöä. Ymmärrän paremmin ihmistä, joka on tehnyt kovasti töitä ja laittaa rahaa asioihin, joita hänellä ei koskaan ole ollut, kuin ihmistä, jonka ei koskaan ole tarvinnut miettiä rahaa siksi, että joku esivanhempi teki aikoinaan rahaa.

Vierailija
14/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä alkaa moni tuossa viisissäkymmenissä kurtistumaan hapankurkuksi.

Nuoruus ohi, katkeruus enää seuralaisena. 

Vierailija
15/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vuotta vanhempi mies joka kävi peruskoulun 90-luvulla ja Marinin nykyinen käytös on täysin käsittämätöntä. Edes 2000 alussa lukiolaistytöt eivät olleet tuollaisia l u t k i a edes kännissä.

Vierailija
16/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arnold Schwarzenegger kertoi elämäkerrassaan ihmetelleensä Jack Nicholsonia, joka ajoi vanhalla Kuplalla, vaikka rahaa oli kuin kroisoksella. Nicholson ajoi Kuplalla, koska hän voi ajaa Kuplalla, hänen ei tarvinnut näyttää kenellekään mitään toisin kuin köyhästä vuoristokylästä tulleen Arskan.

Vierailija
17/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa laatua, turvallisuutta, huippuhoitoa esim. syöpään. Kuolemattomuutta ei toki saa. 

Elämyksiä, ystäviä, jopa rakkautta ja vaikutusvaltaa!