Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Insinöörinaiset vs hoitajanaiset

Vierailija
22.02.2024 |

Jos pitäisi kahdesta valita, niin mieluummin hoitsunainen. Kun olin insinööritoimistossa töissä, niin ei siellä insinöörinaiset missään kahvitauoillakaan jne jutelleet. Suurin osa toki joikin kahvit tietokoneen äärellä. Insinöörinaiset muutenkin vähän tiukkapipon oloisia.

Nyt kun olen insinöörinä sairaalassa, on meno erilaista. Hoitajanaiset juttelevat jne aivan eri tavalla kuin insinööritoimistossa. Meillä on oma kuntosali sairaalassa ja treenaavat hoitsunaiset juttelevat ja kyselevät, että asunko jossain lähellä yms. kun olen aina siellä salilla treenaamassa. Toki uutena kun olen talossa, niin siksikin ollaan kyselemässä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin unohtui nimimerkki

Ap, M38

Vierailija
2/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Etsipä sieltä joku mukava hoitsu itsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sehän voi olla, että hoitajiksi opiskelevat ihmiset, jotka ovat sosiaalisia ja haluavat ottaa kontaktia muihin ihmisiin. Sellaiset ihmiset, jotka eivät niin viihdy ihmisten parissa opiskelevat sitten muuta, vaikka insinööreiksi. Minä olen IT-alalla, enkä voisi kuvitellakaan olevani hoitaja, koska en osaa oikein luontevasti olla ihmisten seurassa, en varsinkaan tuntemattomien. 

Vierailija
4/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pahaa sanottavaa kummastakaan porukasta, mutta kyllä sellainen insinöörinainen on jotakuinkin minun ihannenaiseni.

Vierailija
5/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Etsipä sieltä joku mukava hoitsu itsellesi.

Klassikkopariskunta, insinööri ja sairaanhoitaja.

Vierailija
6/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodarinainen täällä. Olen ihan kohtelias ja tykkään ihmisistä, mutta olen myös huono keskustelemaan. Hyvin tulen toimeen muiden koodarien kanssa. Osallahan on tosi hyvät sosiaaliset taidot ja osalla ei niin. On minullakin pari kollegaa, joilla on päivänselvästi hyvin paljon autistisia piirteitä. On itsellänikin. Mutta hyvin tullaan toimeen ja mahdutaan samaan porukkaan. Mielestäni IT-ala onkin siitä hieno, että siedetään erilaisuutta. Hoitoalalla varmaan selän takana puhuttaisi ja naurettaisi niille, joilla on heikommat sosiaaliset taidot.

Vierailija
7/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörinaiset ovat ratkaisukeskeisiä suorittajia ja ajattelevat loogisesti. Ei aika kulu mihinkään joutavanpäiväiseen hempeilyyn ja empatialätinään. Helppoa ja suoraviivaista olla parisuhteessa insinöörinaisen kanssa. Asiat puhutaan suoraan ja ilman piiloviestintää ja rivien väliin merkityksen piilottamista. Sellaista reilua halki, poikki ja pinoon meininkiä.

Vierailija
8/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sehän voi olla, että hoitajiksi opiskelevat ihmiset, jotka ovat sosiaalisia ja haluavat ottaa kontaktia muihin ihmisiin. Sellaiset ihmiset, jotka eivät niin viihdy ihmisten parissa opiskelevat sitten muuta, vaikka insinööreiksi. Minä olen IT-alalla, enkä voisi kuvitellakaan olevani hoitaja, koska en osaa oikein luontevasti olla ihmisten seurassa, en varsinkaan tuntemattomien. 

No tämä. Itse olen insinööri juuri siksi, koska olen totaali-introvertti ja asiantuntijana voin olla parhaimmillaan viikkoja ilman, että pitää puhua kenellekään. Ja kyllä syön lounaankin koneen ääressä pakollisina toimistopäivinä, etenkin siitä syystä että useat miehet ajattelee että naisten pitäisi heitä jotenkin erityisesti viihdyttää, naurattaa ja huomioida, kerta eri muotoiset alapäät. 

Vierailija
9/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinöörinaiset ovat ratkaisukeskeisiä suorittajia ja ajattelevat loogisesti. Ei aika kulu mihinkään joutavanpäiväiseen hempeilyyn ja empatialätinään. Helppoa ja suoraviivaista olla parisuhteessa insinöörinaisen kanssa. Asiat puhutaan suoraan ja ilman piiloviestintää ja rivien väliin merkityksen piilottamista. Sellaista reilua halki, poikki ja pinoon meininkiä.

Ei kaikki hoitajatkaan ole mitään sisar hento valkoisia, siinä ammatissa täytyy olla jossain määrin kova, hempeilyllä ja empatialla ei ammatissa pärjää.

Vierailija
10/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodarinainen täällä. Olen ihan kohtelias ja tykkään ihmisistä, mutta olen myös huono keskustelemaan. Hyvin tulen toimeen muiden koodarien kanssa. Osallahan on tosi hyvät sosiaaliset taidot ja osalla ei niin. On minullakin pari kollegaa, joilla on päivänselvästi hyvin paljon autistisia piirteitä. On itsellänikin. Mutta hyvin tullaan toimeen ja mahdutaan samaan porukkaan. Mielestäni IT-ala onkin siitä hieno, että siedetään erilaisuutta. Hoitoalalla varmaan selän takana puhuttaisi ja naurettaisi niille, joilla on heikommat sosiaaliset taidot.

Hoitoalalla todellakaan ei naureta niille joilla on heikot sosiaaliset taidot. Hoitajat puhui tosi avoimesti kaikesta mikä liittyy ihmisenä olemiseen. Oletuksesi oli ennakkoluuloinen ja ilkeäkin. 

Vierailija
11/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki hoitajatkaan ole mitään sisar hento valkoisia, siinä ammatissa täytyy olla jossain määrin kova, hempeilyllä ja empatialla ei ammatissa pärjää.

Juuei, tässä nyt vuoden ajan tutustunut erääseen hoitsuun ja ei se kyllä mikään sisar hento valkoinen ole :D 

Vierailija
12/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa liikaa murehtimaan ihmisten kohtaloita ja murheita, niin ongelmia tulee. Monella hoitsulla saattaa olla erikseen työmoodi ja kotimoodi.

Vierailija
13/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla älytön provo ykäasteen ATK-luokan koneelta. Ne naisethan on siellä "vain" töissä.

Vierailija
14/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsulla täytyy olla hoivavietti ja sitä nämä mieslapset etsivät. Se, että työtehtävissä täytyy välillä olla kova kuuluu työnkuvaan, mutta siihen sisältyy hempeilyä.

Vierailija
15/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Taas tätä sisäistettyä naisvihaa. Vaihdoin itse hoitsun hommista inssiksi palkan takia. Ei nämä AMK-hommat mitään erityistaitoja tarvitse, ihan tavallinen tonttu voi suorittaa sekä sairaanhoitajan että insinöörin tutkinnon. Mitään 'lätinää ja hempeilyä' ei hoitsut harrasta sen enempää kuin inssikään. Hoitotyö oli niin graavia kuoleman ja tautien kans touhuamista että siitä oli lätinät kaukana. Miesvaltaisella alalla ollut yllättäen jopa enemmän konflikteja ja selkäänpuukotuksia miestyöntekijöiden välillä kuin hoitoalalla naisten kesken ikinä. Esihenkilönä toimin nykyisin. 

Vierailija
16/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on ylipäätään tyhmiä ja huonoja kaikessa ja siksi hoitotyössä on tyhmiä ja huonoja tekiöitä enemmän mitä insinööreissä ketä on miehiä. 

Vierailija
17/17 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla todellakaan ei naureta niille joilla on heikot sosiaaliset taidot. Hoitajat puhui tosi avoimesti kaikesta mikä liittyy ihmisenä olemiseen. Oletuksesi oli ennakkoluuloinen ja ilkeäkin. 

Joo, on ennakkoluuloinen. Olen vain lukenut niin paljon hoitoalan työilmapiiriongelmista. Tietysti hoitoalallakin on hyviä tyyppejä, mutta oon käsittänyt, että myös työpaikkakiusaamista olisi paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi