Kuka onneton lähtee Lappiin kun etelään voi mennä?
Kommentit (13)
En ole koskaan käynyt lapissa enkä mene mutta etelässä kymmeniä kertoja.
Varsinkaan tänä vuonna kun talvi on jo kestänyt lähes puoli vuotta.
Ollaan oltu viimeiset kymmenen vuotta Lapissa vuodenvaihteessa. Joka vuosi mietin kyllä että miksi ihmeessä kylmään kuin voisi mennä lämpimään. No sitten yksi vuosi mentiin... Kanarialle! Ihan kiva joo, mutta tuntui, että jokainen hotellin vieras oli jossain kehässä ja yski aamiaisella. Jotenkin ällötti. Hotellissa oli myös vatsatautia, joka ei meihin tullut. Puolisoni oli lähes koko loman influenssassa, muu perhe säästyi koska oli rokotteet. Toki sitä miettii, että pitääkö mennä mihinkään.
Jos on matkustellut paljon, ja nähnyt paljon erilaisia elämän tapoja, niin ei luulisi tulevan yllätyksenä, että ihmisillä on todella paljon erilaisia mielenkiinnon ja tykkäämisen kohteita.
Ja joku onnekas tajuaa sen ilman matkustamistakin.
mä ihmettelen että miten sä siellä osastolla olet jo saanut puhelimen käyttöös
Minä taas ihmettelen miksi niin monet aina vaan kinuavat lämmintä ja talvi on olevinaan niin kamala. Muka pelkkää kylmyyttä ja kurjuutta. Talvi on ihanaa aikaa ja varsinkin siellä lapsissa on satumaisen kaunista!
Varmaan sellainen, joka tykkää. Ja sellainen, joka matkustaa välillä etelään ja välillä pohjoiseen. Vaihtelu virkistää.
Etelästä matkustavat yleensä rikkaat luksusmatkailijat kokemaan jotain uutta. Suomen Lapissa on hyviä kohteita ja loistava palvelu heille, joilla on varaa maksaa.
Meiltä töistäkin on moni käynyt Suomen Lapissa, osa useampaan kertaan. Kummasti ovat valmiita maksamaan tuplasti etelänreissun hinnan muutamasta päivästä pohjoisessa. Asun Keski-Euroopassa.
No aika moni tykkää lappiin tulla, ei ole ollut Rovaniemellä tai Levillä turisteista pariin vuoteen pula.
Itse tykkään käydä vielä pohjoisemmassa ja myös etelässä: ei kai tässä vain toista tarvi valita?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oltu viimeiset kymmenen vuotta Lapissa vuodenvaihteessa. Joka vuosi mietin kyllä että miksi ihmeessä kylmään kuin voisi mennä lämpimään. No sitten yksi vuosi mentiin... Kanarialle! Ihan kiva joo, mutta tuntui, että jokainen hotellin vieras oli jossain kehässä ja yski aamiaisella. Jotenkin ällötti. Hotellissa oli myös vatsatautia, joka ei meihin tullut. Puolisoni oli lähes koko loman influenssassa, muu perhe säästyi koska oli rokotteet. Toki sitä miettii, että pitääkö mennä mihinkään.
Miksi turistirysään? Miksi ette vuokranneet taloa omalla altaalla?
Lentokoneeseen kannattaa laittaa kaulahuivi ja vaatetta ettei vilustu jos on noin herkkä.
Eipä voi syyttää kuin itseään...
Minäpä käyn Lapissa talvella ja kesällä sekä käyn myös ulkomailla vähintään kerran vuodessa. Revi siitä, ap.
En käy Lapissa enkä Kanarialla. :) Me asutaan lapsiperheen elämää maalla, joten lomakohteita ovat olleet Pariisi, Berliini ja Lontoo. Siinä on vaihtelua arkeen.
Minä taas olen ihmetellyt, että miksi joku lähtee etelään kun voi pysyä kotonaankin tai lähteä pohjoiseen.