Vaihtaako työpaikkaa?
Vaikean kysymyksen äärellä olen. Nykyisessä työpaikassa esihenkilö on narsistinen ja aiheuttaa työyhteisöön paljon pahaa. Työyhteisö ennen tätä esihenkilöä oli tosi hyvä kaikinpuolin, nyt tämä vuoden aikana koittanut mustamaalata meitä huonoiksi. Työkaverit on ihania, mutta ei jaksa enää huonoa johtamista. Työmatkaan menee 20 minuuttia.
Uudessa työssä olisin itse esihenkilö täysin uudessa työyhteisössä, vähän eri tyyppinen paikka. Työmatkaan menisi 50 minuuttia.
En tiedä miksi on näin vaikea luovuttaa ja lähteä. Tunnen itseni työkavereiden pettäjäksi, pulaan jättäjäksi jos lähden. Mutta itseään on ajateltava, olen jo yhden pätkän ollut sairaslomalla tämän hankalan tilanteen takia. Toisaalta saisin myös edetä urallani uudessa paikassa. Ollaanko me suomalaiset vaan niin herkästi jämähtävät yhteen työyhteisöön vaikka olisi huonotkin oltavat. Kauhea ikävä tulisi vanhoja työkavereita ja huoli heistä, mutta toisaalta tämä voisi laukaista sen että muutkin uskaltavat lähteä, nyt oltu yhtenä rintamana että ei luovuteta. On taisteltu huonoa esihenkilöä vastaan tuloksetta.