Siivoustyö on ihan prseestä, älkää ikinä tehkö!
Tänään sitten taas valitusta valitusten perään,työni teen ja hommani hoidan silti vaihdettiin toiseen kohteeseen,mikään ikinä riitä aikaa liian vähän,juosta saa siltikään ei kelpaa, laatu on kuitenkin oikeasti sen mitä olla pitää vaikka kiristetään jatkuvasti aikaa....ihmettelen; miksi olin niin tyhmä että suostun tekemään töitä alle 1500 e/kk?... En ole oikeastaan tehnyt mitään muuta elämäni aikana,tykkää tehdä käsilläni töitä,en ole koskaan ollut mikään lukuihminen. Silti, siivoustyössä sinulta riistetään ihmisarvo,et ole mitään, mikään ei kelpaa mikään ei riitä kaikki revitään selkänahasta ja sekään ei riitä! Prkl,kohta mrhaan jonkun!😭
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, palkka nettona vähän päälle 1900e. Kiire ei ole, jää aikaa jopa istua välissä. Rakastan työtäni. Eiköhän riipu kohteesta.
Ja vinkkinä, kun kouluttautuu niin ei tarvitse mennä vaan sinne minne pääsee, pystyy valitsemaan työpaikkansa:)
T.Laitoshuoltaja
Missä saa nykyään tehdä rauhassa? Ei ainakaan sairaaloissa. Tosin kukaan ei vaadi enää mitään ja kaikki on vain että no se jää tekemättä sitten.
Kunnalla töissä
Sinä onnekas. Onhan tämä kiva työ, kunhan saa aikaa tehdä työnsä kunnolla. Muistan vielä nekin ajat
Mä meinasin joutessani mennä siivoustöihin, mutten mennykkää ku ehdot niin huonot ja jos oiski sitten ihan p-skaa niin sieltä ei pääsis pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt sehän on kivaa kun omantyöpisteen/hallin lattian siivoaa ja sillä hetkellä kun lattia on justiin siivottu niin joku tulee ja ajaa siitä trukilla missä on paskaiset renkaat
Ei mua haittaa toi yhtään:D Tai jos just mopannu lattian ja joku kävelee mutakengillä siitä. Oon jo sen lattian hoitanut kuten kuuluu, ei mua kiinnosta sen työn jälkeen mitä sille tapahtuu. Pitäiskö ihmisten lentää ilmassa ettei vaan kukaan sotke uudestaan kun JUST siivottu🤭
Siivooja
Noinhan just menee. Sä olet tehnyt mitä mitoitus sanoo ja sen jälkeen se on eilistä elämää. Seuraavan kerran asiaan palataan kun mitoitus niin sanoo, se voi olla huomenna, kolmen päivän päästä tai ensi viikolla.
Silloin kun olin vielä aloittelija siivoust
Mulla oli joskus kiusalloinen pomo päiväkodissa ja se laahasi mut yhteen ryhmään ja alkoi huutaa jostain hillotahrasta lattialla minulle. Katsoin sitä vain, että kun minä läksin tämä tila oli puhdas. Että niin. Se kanttura luuli että alan päivystää siivoukseen jälkeen niitä tiloja. Luonnollisesti koko henkilökunta joka hoiti lasten ruokailut oli täysin kädettömiä joten sitä hilloa ei voinut poistaa lattialta vaan antaa sen kuivua seuraavaan siivouskiertoon asti.
Vierailija kirjoitti:
Mä meinasin joutessani mennä siivoustöihin, mutten mennykkää ku ehdot niin huonot ja jos oiski sitten ihan p-skaa niin sieltä ei pääsis pois.
Voispa iteki vaa mennä, muttei palkata. Miten te pääsette siivoojan työhön? Jos varsinkin pitkäaikaistyöttömät vois vastata. Vai johtuuko siitä ettei ole ajokorttia. Ei sitä kyllä kaikkialle vaadita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voispa iteki vaa mennä, muttei palkata. Miten te pääsette siivoojan työhön? Jos varsinkin pitkäaikaistyöttömät vois vastata. Vai johtuuko siitä ettei ole ajokorttia. Ei sitä kyllä kaikkialle vaadita
Opiskele laitoshuoltajaksi. Töitä on vaikka tulisi mustasta aukosta työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt sehän on kivaa kun omantyöpisteen/hallin lattian siivoaa ja sillä hetkellä kun lattia on justiin siivottu niin joku tulee ja ajaa siitä trukilla missä on paskaiset renkaat
Ei mua haittaa toi yhtään:D Tai jos just mopannu lattian ja joku kävelee mutakengillä siitä. Oon jo sen lattian hoitanut kuten kuuluu, ei mua kiinnosta sen työn jälkeen mitä sille tapahtuu. Pitäiskö ihmisten lentää ilmassa ettei vaan kukaan sotke uudestaan kun JUST siivottu🤭
Siivooja
Noinhan just menee. Sä olet tehnyt mitä mitoitus sanoo ja sen jälkeen se on eilistä elämää. Seuraavan kerran asiaan palataan kun mitoitus niin sanoo, se voi olla huomenna, kolmen päivän päästä tai ensi viikolla.
Minä en tykännyt olla siivoojana päiväkodissa. Lapset oli ok ja sotkut, mutta se henkilökunta. Missään en ole saanut kokea semmosta kyttäämistä mitä heiltä sain. Tavallaan etsittiin virheitä koko ajan mistä sai valittaa. Ja luulen myös syyn olevan se että paljon kun tulee ilmi näitä mitä henkilökunta tekee väärin, niitä lukee silloin tällöin uutisissa. Ajatellaan että siivooja juoruaa talon ulkopuolella jos näkee jotain "väärää". Kerran yksi hoitotäti piti itkevää lasta sylissä ja en edes KATSONUT sinne päin niin alkoi selittämään ettei lapsella ole mitään hätää.
Yleensä kun siivosin niin en ollut kiinnostunut yhtään mitä puuhasivat koska vastuualue oli niin iso että oikeasti sai juosta että tarvittavat hommat tulee tehtyä. Ei siinä kerkeä katsomaan sen kummemmin. Välillä sitten oli vähän kurja kun lapset tykkäsi paljon jutella ja oli kiinnostuneita mitä teen eikä ollut aikaa heille jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskele laitoshuoltajaksi. Töitä on vaikka tulisi mustasta aukosta työelämään.
Kokeilin alan koulua mutta ei niistä näytöistä yms selviytynyt millään ja muutenkin oli liian tarkkaa puuhaa että ei vaan tähän päähän tieto jää. Olen pari kertaa ollut siivoustöissä ennen pitkää työttömyyttä ja työelämässä pärjää kyllä muttei koulussa. Oppisopimus ei auta, näytöt sielläkin. Jännitän myös liikaa noita tilanteita kun olen arvostelun kohteena enkä halua mitään mielialalääkkeitä alkaa popsimaannsen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivooja
Noinhan just menee. Sä olet tehnyt mitä mitoitus sanoo ja sen jälkeen se on eilistä elämää. Seuraavan kerran asiaan palataan kun mitoitus niin sanoo, se voi olla huomenna, kolmen pä
Muutaman kerran päiväkotia koittanut ja en ikinä enää suostu.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein 80-90 luvulla siivoustöitä ja täytyy sanoa että helpolla pääsin. Tein 3-4 tunnissa päivän työt, eli siivosin illalla toimistoa. Ei siinä firmassa kukaan kattonut kauanko töissä, kunhan tuli tehtyä eikä kukaan valittanut. Joskus tein perjantai vuoron sunnuntaina. Toinen paikka oli isommassa firmassa jossa olin opiskeluaikana ja senkin vähän yli tunnissa, vaikka oli 3 tunnin alue. Eli ollut aivan mahtavia paikkoja. Menisin takaisin nyt jos sellasia vielä olis. Nykyjään taitavat olla aika kyttääjiä jokaisen minuutin perään. EI kiitos sellaiselle.
Ennen olikin väljemmät ajat tehdä työt. Äidilläkin oli alunperin kuuden tunnin alue eli yksi kerros valtionhellinnon toimistossa. Sitten alkoi joskus enne 90-luvun tienoilla tulla tämä kilpailutus, sama alue piti tehdä lyhyemmässä ajassa ja siitä lähtien on vaan kiristetty ja kiristetty (no äitini el ole enää ollut vuosiin työelämässä), kun hintoja pitää saada alemmas, niin tehdään harvemmin, vähemmän, asiakkaan työntekijät syyttää siivoojaa, joka vaan tekee sopimuksen mukaan. Ei kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole virolainen tai jostain muualta itäblokista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole virolainen tai jostain muualta itäblokista.
Niin. Pääsee kyl suomalaisetkin töihin mut pitää olla monta vuotta kokemusta siivosualalta, itselläni on mutta siltikin saa kuulla vaikka tekisi kaikki niinkuin pitää että mitä on jätetty tekemättä:D harvoin kehutaan tälläin mennyt et toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Mikään ei koskaan kelpaa ja pitää itsekin vähän tiuskaista.
Siivoojana ihmettelen että on näitä valittajakohteita, joille ei mikään kelpaa. Miksi firmat ottaa näitä kohteita? Itsekin tiedän yhden tällaisen valittajakohteen, jossa siivousfirma vaihtuu joka vuosi. Valittavat kaikesta. Edellinen siivooja sanoi kun lähti ettei enää koskaan tällaista paskapaikkaa. Olen siivoamassa samassa kiinteistössä toista yritystä.
No jaa. Puolet vuodesta vapailla, työt ei seuraa kotiin, parempi palkka kuin edellisessä ammatissa hoitoalalla (2600/kk netto) jne. Että taitaa täysin riippua työpaikasta onko perseestä vai ei.
Muistan moneen hakeneeni ja ainoa ns. "valkoihinen" siellä haastateltavana ollut. Onko se rasismia jos ei tule valituksi koska on valkoinen?
Vierailija kirjoitti:
Siivoojana ihmettelen että on näitä valittajakohteita, joille ei mikään kelpaa. Miksi firmat ottaa näitä kohteita? Itsekin tiedän yhden tällaisen valittajakohteen, jossa siivousfirma vaihtuu joka vuosi. Valittavat kaikesta. Edellinen siivooja sanoi kun lähti ettei enää koskaan tällaista paskapaikkaa. Olen siivoamassa samassa kiinteistössä toista yritystä.
Katsos kun ne maksaa 50, mutta haluaa 100%. Myös palvelua ostavalla taholla pitäisi olla koulutus mitoitukseen että tosiaan saat VAIN sen mitä ostat, et yhtään extraa. Se siivooja ei ole äitisi eikä juokse perässäsi korjaamassa jälkiä, ei tee ilmaisia palvelusopimukseen kuulumattomia juttuja eikä ole palvelija. Nämä on joillekin todella vaikeita asioita ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Nämä valittajakohteet on näitä elitistejä jotka tykkää näyttää valtaansa komentelemalla "alimpaan kastiin kuuluvia", kohteessa voi olla ikivanhat pinnat silti vaativat että siivooja saa aikaiseksi "uudet pinnat", kyse on alistamisesta ja vallan näyttämisestä, mikään ei koskaan kelpaa pölyhiukkastakaan ei saa olla. Valehtelevat,suurentelevat ja liioittelevat asioita.
Etsi sairaalasta paikkaa, jos pääset laitoshuoltajaksi. Monesti myös työn ohella voi opiskella ammatiksi. Ei kuule kiire ole, osastoillakin on aikaa pyöritellä peukaloita.
Vierailija kirjoitti:
Koska siisteys on subjektiivinen käsite, eli yksilöstä riippuvainen. Ja monesti ihmisillä on kuitenkin aika hyvä peruskäsitys eri tiloista ja kuinka puhdasta niissä yleensä on t. pitää olla, niin sitten on näitä poikkeuksia, jotka tietävät mukamas paremmin siivoojan sopimuksen palvelukuvauksen kuin huoltaja itse. Näille voi vaan sanoa, että "joo" ja katsoa heitä tyhjin silmin niin lähtevät monesti vaan pois.
Näistä valittajafirmoista mulla on kertoa hyvä ratkaisu, jota kannattaa käyttää. Eli sellaisessa firmassa, joissa henkilökunta tykkää naputtaa ja käskyttää siivoojaa, tehtiin sellainen ratkaisu, että kaikki valitukset käsitellään vain esimiestasolla. Valittajafirman henkilökunnan piti siis tehdä siivousta koskevat valitukset omalle johtajalleen, joka sitten arvioi sen, että ottaako se asian puheeksi siivoojan esimiehen kanssa. Tämä siitä syystä, että henkilökunta ei yleensä edes tiedä, mitä siivoussopimukseen kuuluu, vaan yrittävät nakittaa siivoojalle ties mitä hommia. Siivooja ei tosiaan ole kenenkään henkilökohtainen assari, eikä palvelija, vaan sopimustyötä tekevä asiakaspalvelutyöntekijä.
Weeteen karma...