Siivoustyö on ihan prseestä, älkää ikinä tehkö!
Tänään sitten taas valitusta valitusten perään,työni teen ja hommani hoidan silti vaihdettiin toiseen kohteeseen,mikään ikinä riitä aikaa liian vähän,juosta saa siltikään ei kelpaa, laatu on kuitenkin oikeasti sen mitä olla pitää vaikka kiristetään jatkuvasti aikaa....ihmettelen; miksi olin niin tyhmä että suostun tekemään töitä alle 1500 e/kk?... En ole oikeastaan tehnyt mitään muuta elämäni aikana,tykkää tehdä käsilläni töitä,en ole koskaan ollut mikään lukuihminen. Silti, siivoustyössä sinulta riistetään ihmisarvo,et ole mitään, mikään ei kelpaa mikään ei riitä kaikki revitään selkänahasta ja sekään ei riitä! Prkl,kohta mrhaan jonkun!😭
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ei saa purnata työntekoa, terveisin Riikka Purra. Hopi hopi töihin jotta Suomi nousee suosta, kuokka sillä onkin jo kädessä!
Purrarra taas niinkuin muillakin elitisteillä kuokka on syvällä siellä minne aurinko ei paista!!
Olen laitoshuoltajan tutkinnon suoruttanut nainen.
Tutkintoni jälkeen, olin töissä, useissa eri työnantajilla, myös matkailualoilla, kuten hotellisiivoojana, Samoin tein duunia julkisella puolella, niin päiväkodeissa, kuin julkisen puolen eri laitoksissa ja virastoissa.
Mieheni on ammatiltaan sähköasenja. Vuosia sitten hän sitten hän sai vakituisen paikan, tietyn kaupungin sähkölaitokselta.
Ja tottahan muutin hänen mukanaan uudelle paikkakunnalle.
Ensin tein siellä useita määräaikaisia, kunnes paikkakunnalla tuli avoimeksi, julkisen laitoksen laitoshuoltajan toimi.
Hain paikkaa ja niin uskomottamolta, kyin se tuntuukin, kaikkien haaatattelujen jälkeen, SAIN paikan.
Otaksun, jotta työkokemuksella oli merkitystä.
Totta, tämä työ ei ole kevyemmästä päästä. Ja tämä on vuorotyötä. Vaan aina olen ollut palveluhenkinen tyyppi, ja sopeutunut nopeasti ja joustavasti, erilaisiin työyhteisöihin.
Palkkani KVTES:n mukainen.
Viihdymme täss kaupungissa hyvin, ja olemme ostaneet täältä asunnon. Koska tulevaisuus on sikäli turvattu, että töitä tällä seudulla riittää.
Siivous on kivaa työtä. Pysyy kunto hyvänä ja rakastan rutiinihommaa. Mulle tulee stressiä muutoksista. Työpäivät menee myös aina tosi nopeasti ja koska aloitan aikaisin aamusta niin puolet ajasta ei edes tajua olleensa töissä ja kun heräilee niin pääseekin jo kotiin😆
Haaveilen kyllä työpaikasta missä voisi olla töissä niin että asiakkaita olisi mahdollisimman vähän. Porukka kun tulee klo 7 töihin niin siinä on vaan tunti ihanaa aikaa tehdä töitä, joskus menen kyllä viiteen.
Oon vähän miettinyt että alkaisiko jakelemaan sanomalehtiä että saisi tehdä itsenäistä työtä mutta se yksi tapaus nyt säikäytti enkä uskalla oikein.
Vierailija kirjoitti:
Siivous on kivaa työtä. Pysyy kunto hyvänä ja rakastan rutiinihommaa. Mulle tulee stressiä muutoksista. Työpäivät menee myös aina tosi nopeasti ja koska aloitan aikaisin aamusta niin puolet ajasta ei edes tajua olleensa töissä ja kun heräilee niin pääseekin jo kotiin😆
Haaveilen kyllä työpaikasta missä voisi olla töissä niin että asiakkaita olisi mahdollisimman vähän. Porukka kun tulee klo 7 töihin niin siinä on vaan tunti ihanaa aikaa tehdä töitä, joskus menen kyllä viiteen.
Oon vähän miettinyt että alkaisiko jakelemaan sanomalehtiä että saisi tehdä itsenäistä työtä mutta se yksi tapaus nyt säikäytti enkä uskalla oikein.
Olin yhden kesän rappusiivoojana. Siinä kyllä karisi kilot! Töiden loppumisen jälkeen innostuin sitten jatkamaankin liikuntaa
Älkää tehkö, mitä jos on ainoa työ jonka saa?
Olen pitkänlinjan siivooja ja minä kyllä kestän sen, jos asiakkaan edustajissa on kyttääjiä ja turhanvalittajia. Kuuluu valitettavasti asiaan ja ovat onneksi harvemmassa. Siivoojan pitää itse tuntea palvelusopimus ja kun on toiminut sen mukaan, ei mitään hätää.
Sen sijaan jos esimiehellä ei ole mitään suhteellisuudentajua siitä, minkä kokoluokan asioista puhutaan, kun joku on valittanut jostain, vaan suurentelee asioita, tylyttää työntekijää ja ottaa kierroksia, jos vähänkään tulee asiakkaan puolelta jostain sanomista, niin sitä en voi sietää. Minua ei tarvitse tylyttää. Ja kaikista ei ole esimiehiksi.
Me siivoojat kun saamme pääasiassa negatiivista palautetta asiakkailta - hyvää palautetta ei juuri kuule, vaan silloin on hiljaista - niin jos esimies on kumminkin leppoisa ja mukava, sillä on suuri vaikutus työhyvinvointiin ainakin itselläni. Parhaat esimiehet olleet miehiä. Ei ole naisten vaihdevuosikiukuttelua tai kana kanan silmää nokkii tyylistä mikromanagerointia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein 80-90 luvulla siivoustöitä ja täytyy sanoa että helpolla pääsin. Tein 3-4 tunnissa päivän työt, eli siivosin illalla toimistoa. Ei siinä firmassa kukaan kattonut kauanko töissä, kunhan tuli tehtyä eikä kukaan valittanut. Joskus tein perjantai vuoron sunnuntaina. Toinen paikka oli isommassa firmassa jossa olin opiskeluaikana ja senkin vähän yli tunnissa, vaikka oli 3 tunnin alue. Eli ollut aivan mahtavia paikkoja. Menisin takaisin nyt jos sellasia vielä olis. Nykyjään taitavat olla aika kyttääjiä jokaisen minuutin perään. EI kiitos sellaiselle.
Mulla vähän erilainen kokemus!
Ensin meitä oli kaksi kokoaikaista työntekijää kohteessa x. Eli 2 x 40h = 80h/vk. Hommaa riitti, ei istuskeltu kuin sovitut tauot.
Siivousfirmat kilpailutettiin. Päättivät palkata minut kohteeseen. Mutta ei ketään muuta, eli tunnit 40h/vk.
Kului alle vuosi, niin kilpailutettiin uudestaan. Sitten pitikin jo hommat tehdä 30h/vk. Järjettömässä kiireessä juoksin sykkeet pilvissä sen siivouksen läpi päivästä toiseen, tyhmä kun olin. Sitten lopetin.
Nyt siellä on 2x30h työntekijää.
(Itse siirryin yrittäjäksi ja nyt saan tehdä inhimillisessä vauhdissa kotisiivousta, tämä on ihan loistavaa hommaa!)
Suuret siivousfirmat, kuten SOl ja ISS ovat pahemman luokan riistofirmoja työntekijän kannalta. Paska työ ja palkka joka ei suhteudu kehittämättömään työhön tuhlatun ajan arvon suhteen.
siivouskohteet valittavat aina, on jonkinlaista aggression purkua, varsinkin toimistonaisilla
Miksi on sallittu mennä läpi tällainen ylinopeudella juostenkustu työelämä? Jos esim. siivoustyötä ei voi tehdä kunnolla, onko sitä järkeä tehdä ollenkaan? Kunnollinen siivous ottaa ihan väkisin oman aikansa eikä sitä voi mitenkään saada tehdyksi ylinopeudella. Esim. jos ei ole aikaa edes pestä välillä rättiä jolla pyyhkii pintoja, se alkaa vaan levittämään paskaa ympäri huushollia, eihän siinä ole mitään järkeä.
Työelämästä on kadonnut järki ja toiminnan tarkoitus täysin tällä vuositihannella. Jos osakeyhtiön ainoa tarkoitus on tuottaa maksimivoitot omistajille, ei silloin kannattaisi siivota ollenkaan vaan käyttää päivän tunnit pörssipelejä pelaillen.
Siivousfirmat myy palveluja joita ei pystytä toimittamaan,jatkuvaa tasapainoilua mistä osasta kohteessa tingitään ja mistä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, palkka nettona vähän päälle 1900e. Kiire ei ole, jää aikaa jopa istua välissä. Rakastan työtäni. Eiköhän riipu kohteesta.
Ja vinkkinä, kun kouluttautuu niin ei tarvitse mennä vaan sinne minne pääsee, pystyy valitsemaan työpaikkansa:)
T.Laitoshuoltaja
Missä saa nykyään tehdä rauhassa? Ei ainakaan sairaaloissa. Tosin kukaan ei vaadi enää mitään ja kaikki on vain että no se jää tekemättä sitten.
Sairaaloissakin on eroa valtavasti. Minä työskentelen nyt terveyskeskuksen vuodeosastolla ja on todella löysää verrattuna entiseen kun "isossa talossa" jossa mitoitukset aivan toista tasoa. Onneksi eläkeikään enää hetki ja pääsen pois työelämästä ennen kuin nämä vuodeosastot suljetaan. Aivan lähitulevaisuudessa edessä.
Hmm..
Ei ole työnantajan vika jos työjälkesi on pskaa. Se ettei sinusta ole edes siivoajaksi on toki häpeällistä sinulle ja jopa vanhemmillesi häpeäksi. Kaikki häpeää sinua. Työnantaja, vanhemmat jopa naapurin koirakin häpeää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Etsi sairaalasta paikkaa, jos pääset laitoshuoltajaksi. Monesti myös työn ohella voi opiskella ammatiksi. Ei kuule kiire ole, osastoillakin on aikaa pyöritellä peukaloita.
Missäs sairaalassa olet töissä, nimittäin täällä Taysissa kyllä pysyy hoikkana ja ihan muut paikat kuluvat kuin peukalot. Työ on kyllä edelleen kivaa, siitä on vaan pakko jättää isoja osia tekemättä, koska me säästetään.
Yhen kesän tein tuota työtä ja kuuntelin valitusta. Sitten se sai riittää.
M49
Vierailija kirjoitti:
Tein sitä vajaat 30v. Terveys on mennyttä. Voin tehdä vain istumatyötä. Kun lopetin sen duunin niin bruttopalkka oli 2000e.
Oletko löytänyt sitä istumatyötä?
Kerro ap mikä työ vastaisi sinun osaamistasoasi?
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn koska jos ei edes siivoustyö suju vaadittavalla tasolla.
Olisiko sinulle sopivampi työ esimerkiksi veden puhdistamolla tulppana? Tai kenties sähkölaitoksella vastuksena? Wc pyttytehtaalla koeponnistajana?
Yksi entinen työkohteeni 25 toimenpidehuonetta, kanslia, 4 vastaanottoaulaa, 12 wc:tä, pari suihkutilaa, 2 henkilökunnan pukuhuonetta, kaksi taukotilaa keittiöineen, kolme varastotilaa. Siivottava terveydenhuollon hygienitason vaatimusten mukaan. Roskien vienti ja kärryjen laitto. Lisäksi siivouspyykit piti pestä itse. Aikaa 4 tuntia. Ja kysyttiin vielä, tiskaanko tiskit. Konetukset piti myös ehtiä tuossa aikataulussa.
Vierailija kirjoitti:
Yhen kesän tein tuota työtä ja kuuntelin valitusta. Sitten se sai riittää.
M49
Harmi että teit työsi niin huonosti ja sait siitä palautetta. 😪 Pilasit monen ihmisen kesän.
Ei saa purnata työntekoa, terveisin Riikka Purra. Hopi hopi töihin jotta Suomi nousee suosta, kuokka sillä onkin jo kädessä!