Toisen mahdollisuuden antaminen, kannattaako se koskaan?
Olen aina ollut joustava ja uskonut anteeksiantamiseen ja toisiin, kolmansiin, jne mahdollisuuksiin. Tässä inventaariota tehdessä, kun oma elämä on ajautunut surkeaan umpikujaan, juurikin tämän ajatusmallin takia, olen huomannut, että omalla kohdallani toisen mahdollisuuden antaminen ei koskaan ole kannattanut. Negatiiviset ja vahingolliset tilanteet ovat sitä kautta vain toistuneet.
Kerran täällä joku kommentoi, ettei hän ikinä anna toisia mahdollisuuksia ja on näin toimimalla välttänyt monet ongelmat elämässään. Siinä kommentissa oli varmasti totuuden siemen. Kannattaako toisen mahdollisuuden antaminen käytännössä koskaan?
Kommentit (27)
Kyllä se koskaan kannattaa. Minä annoin miehelleni toisen mahdollisuuden pettämisen jälkeen, ja on kannatttanut, ei ole mitään siihen viittaavaakaan olllut koskaan sen jälkeen.
Ei kannata, sika kannattaa jättää.
Vierailija kirjoitti:
Sika kyllä, mutta siitähän tässä ei ollut kysymys. Harvassa taitaa olla sellaiset ihmiset, jotka eivät ole tehneet virheitä.
Jos aina jätät toisen, kun hän tekee virheen, päädyt lopulta yksin. Enkä haluaisi seurustella sellaisenkaan ihmisen kanssa, joka ei omasta mielestään ole koskaan tehnyt virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sika kyllä, mutta siitähän tässä ei ollut kysymys. Harvassa taitaa olla sellaiset ihmiset, jotka eivät ole tehneet virheitä.
Jos aina jätät toisen, kun hän tekee virheen, päädyt lopulta yksin. Enkä haluaisi seurustella sellaisenkaan ihmisen kanssa, joka ei omasta mielestään ole koskaan tehnyt virhettä.
Niin no, mikä se ratkaisu oikein on? Faktahan on, että joo ihmiset on erehtyväisiä ja kaikki tekee virheitä, mutta ei se silti ole kenenkään velvollisuus tässä elämässä toimia muiden kynnysmattona ja paskalaarina toistuvasti jakamassa niitä toisia mahdollisuuksia, joista oma elämä vaan kärsii.
Siinä vaiheessa, kun on itse jo melkein menettänyt henkensä tämmöisen antamansa toisen mahdollisuuden takia, on pakko viheltää peli poikki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se koskaan kannattaa. Minä annoin miehelleni toisen mahdollisuuden pettämisen jälkeen, ja on kannatttanut, ei ole mitään siihen viittaavaakaan olllut koskaan sen jälkeen.
Mies on vaan onnistunut peittämään pettämisensä paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, mikä se ratkaisu oikein on? Faktahan on, että joo ihmiset on erehtyväisiä ja kaikki tekee virheitä, mutta ei se silti ole kenenkään velvollisuus tässä elämässä toimia muiden kynnysmattona ja paskalaarina toistuvasti jakamassa niitä toisia mahdollisuuksia, joista oma elämä vaan kärsii.
Siinä vaiheessa, kun on itse jo melkein menettänyt henkensä tämmöisen antamansa toisen mahdollisuuden takia, on pakko viheltää peli poikki.
Ei tässä kukaan ole väittänytkään, että se olisi velvollisuus, vaan että joskus se kannattaa. Mutta sulla taitaa olla mielessä joku tilanne, jossa on toistuvasti antanut uuden mahdollisuuden. Se on eri asia kuin antaa toinen mahdollisuus. Toisen mahdollisuuden saa vain kerran, seuraava olisi sitten jo kolmas mahdollisuus.
Ei kannata. Kun olet kerran antanut anteeksi niin vastapuolella on kynnys alempi tehdä asia uudestaan.