Oletko valmis? Klo 17 jysähtää
Satelliitin ennustettu putoamispaikka lähenee Suomea
Putoaminen todennäköisesti tapahtuu keskiviikkona. Suomeen se voisi osua hieman ennen kello 17:ää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ef6cb93-f5f4-4d34-91b2-d643d5a3e756
Hyvästi kaikki!
Kommentit (13)
Olen valmis. Minulla on lava kaljaa ja sipsejä viimeiseksi ateriaksi.
Sieltä voi seurata Suomen tuhon lähestymistä.
Jos se sattuisi putoamaan Suomeen, vahinkoriski on myös hyvin pieni.
Sieltähän jotain pieniä kappaleita saattaisi pudota, mutta Suomen pinta-alasta suurin osa on metsää tai muuta asumatonta seutua. Jos tänne satunnaisesti metallin palasia putoaisi, täytyy olla todella huono onni, että niistä joku osuisi rakennukseen tai edes ihmiseen.
Myös ESA:n mukaan on äärimmäisen harvinaista, että satelliittiromut osuisivat ihmisiin tai aiheuttaisi loukkaantumisriski
Voi ei. Ajattelin siivota tänään. Toivottavasti ei ihan kohdalle osu. Siivoaminen menisi hukkaan.
Ja osa varmaan paniikissa tästäkin :D !
Me olemme sivutoimisesti tietoisia asiasta ja seuraamme sitä. Jos alkaa näyttää siltä, että putoaminen tapahtuu juuri Suomen alueella, voimme laittaa siitä viranomaistiedotteen. Lähtökohtaisesti tästä ei ole tarkoitus tiedottaa, Ilmatieteen laitoksen avaruussään seurannasta vastaava avaruussääryhmän päällikkö Tiera Laitinen Kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Ajattelin siivota tänään. Toivottavasti ei ihan kohdalle osu. Siivoaminen menisi hukkaan.
Kannattaa jättää siivoaminen huomiseksi ihan varmuuden vuoksi.
Voi kun putoaisi Moskovaan! Nyt rukoilemaan.
Surettaa vieläkin se ukrainalainen, joka oli pessyt pyykit ja laittanut kuivumaan telineeseen ja sitten Venäjän ohjus tuli kerrostaloasunnon seinästä sisään ja sotki kaiken. Toivottavasti asukas ei ollut kotona. Näin Kiovassa 25.2.2022
Asterixissa oltiin sittenkin oikeassa. Taivas putoaa niskaan
Onneksi olen Kanarialla. 😂