Manipuloiva lapsi
Mietin kun meillä on 10v, joka kiljumisellaan/huutamisella aiheuttaa joka ilta draamaa. Haluaisi nukkua vieressä tai ei saa muuten vaan unta ja aloittaa ihan helkkarinmoisen shown. Siis kiljuu kurkku suorana ja herättää pienemmät (3v ja 9v). Mitä tälle voi tehdä? Hermo menee kaikilla ja lapsi yrittää kontrolloida koko porukkaa, aivan sietämätöntä. Käytös on ihan taaperoiköisen ja aivan holtitonta myös.
Kommentit (69)
Uskomaton ketju. Tällä tarjotaan kaikkea autismista puhtaaseen pahuuteen, mutta kukaan ei sanallakaan viittaa siihen, että 10-vuotiaalla on 9-vuotias pikkuveli. Tai jos viittaa, niin toteaa että onhan se pikkuveli seurana ja turvana!
WHO suosittelee vähintään kahta vuotta raskauksien välillä, koska pieni ikäero tutkitusti korreloi vanhemman sisaruksen mielenterveysongelmien kanssa.
Minun lapseni oli tuollainen 4-5-vuotiasna. Kokeilin kaikki asiat. Keppi eikä porkkana auttaneet.
Mutta sen huomasin, etyä mitä enemmän huutamiseen kiinnitin huomiota, sen enemmän hän huusi. Parasta oli, että oli kuin mitäön ei olisi tapahtunut. Sitten lapsi tuli eteeni, pakotti minua katsomaan häntä ja huusi vielä kovempaa. Minä vain sanoin, ettei auta ja tein muuta. Koko perhehän siinä kärsi, mutta tuo tuotti tulosta.
Tuo lapse on jo aikuinen ja pakko sanoa, ettei ole tavallinen tallaaja. Nepsy jotenkin on, vaikkei ole diagnoosia.
Sama isä kuin muilla. Vttu ihmiset on tyhmiä
Tämä palsta ja te typerät kommentoijat olette noloja. Hankkikaa elämä tai ainakin lapsia. Säälittävää jeesustelua, kyllä te olette varmasti täydellisiä vanhempia, joiden lapset eivät koskaan kiukuttele. Tai jos on huonompi vaihe, äkkiä diagnoosi ja lääkitys. Ei ihme että suomalaiset voi huonosti kun hyökätään heti jos joku vähän kysyy neuvoa. Voitte olla varmoja että ap ei tälle palstalle enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta ja te typerät kommentoijat olette noloja. Hankkikaa elämä tai ainakin lapsia. Säälittävää jeesustelua, kyllä te olette varmasti täydellisiä vanhempia, joiden lapset eivät koskaan kiukuttele. Tai jos on huonompi vaihe, äkkiä diagnoosi ja lääkitys. Ei ihme että suomalaiset voi huonosti kun hyökätään heti jos joku vähän kysyy neuvoa. Voitte olla varmoja että ap ei tälle palstalle enää tule.
Kunpa ap:n kauhuissaan oleva lapsikin pääsisi äidistään eroon yhtä helposti.
Siis miten niin kauhuissaan? Puuttuuko sulta pala aivoista vai etkö muuten vaan ymmärrä lukemaasi?
Kyllä ne lapsetkin osaavat. Muista keskittyä ja olla aikuinen järkevä ihminen. Älä alista lasta koskaan.
No on se kumma kun mä pystyin nukkumaan kolmen lapsen kanssa, 1 vasemmalla 1 oikealla 1 yläsängyssä (jonka kädestä pidin kiinni kunnes nukahti). Loppuu tollaset turhat stressit. Vanhempana kiitelleet että autoin hädässä, pelkäsivät pimeää, yksinoloa. Selkeää turvattomuuden tunnetta. Nyt kaikki aikuisia hyvissä työpaikoissa ja tosi itsevarmoja kaikki. Joskus pitää auttaa hankalan tilanteen yli ilman mitään turhaa diagnoosia/draamaa.
Kannattaisko kohdata aidosti ihan päiväsaikaan, niin ei tarvitse sekoilla illalla.