Pienet veljen lapset 4v ja 5v tulossa yökylään tänään loppuviikoksi. Mitä ihmettä keksin niille, kun me asutaan syrjässä
eikä lähellä oo leikkipaikkaa. On mulla auto käytössä, mutta hirveesti en uskalla lapset kyydissä mihinkään mennä. Näillä seuduilla lisäksi nähty susia ja hirviä autoteillä.
Kommentit (49)
Ulkoilua, leipomista, pelejä, satuja, piirtämistä
Videopelejä koko yö!!! sipsii karkii ja kaikkee herkkuu
Metsään seikkailemaan, eväät reppuun.
haistelette pirua ja kakkaa koko yön
No jos pelkäät lähteä ajamaan lapset autossa, nii hyvä pysytelläkki sisällä. Leivotte, teet majan olohuoneeseen ja katsotte piirrettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Videopelejä koko yö!!! sipsii karkii ja kaikkee herkkuu
4- ja 5-vuotiaiden kanssa? Ehkä korkeintaan 14- ja 15-vuotiaiden kanssa.
Täällä on jo hyviä ehdotuksia, lisäksi vaikka leivontaa ja askartelua.
Itse olen tuon ikäisten sisarusten lasten kanssa leiponut kaurakeksejä (leipomuksen pitää olla nopea ja helppo tehdä), ulkona rakentanut lumilinnaa, lukenut kirjoja, katsellut valokuvia ja leikkinyt heillä mukanaan olleilla leluilla. Kälyni tietää, että mulla ei ole leluja ja pakkaa niitä aina lapsille mukaan.
hmm märkää pieruista kakkaa haistelkaa
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo hyviä ehdotuksia, lisäksi vaikka leivontaa ja askartelua.
Kannatan, pierun ja kakan haistelu oli hyvä ehdotus......
Jotain leluja olisi hyvä olla. Pienet lapset viihtyy, kun saa leikkiä. Kun ei ollut omia lapsia, meillä ei ollut mitään leluja tarjolla ja lapset kyllästyivät äkkiä.
Jos mitään leluja ei ole, niin ulkona talvella toki keksii tekemistä. Sisälläkin voi leikkiä piilosta, väriä, sokkoa ja piirtää tms. Vaatii aikuiselta enemmän organisoimista toki kun legojen ääreen ohjaaminen.
Maja sisälle. Kauhea sotku, mutta omat tykkää. Herkkueväitä nakertavat sitten majassa taskulampun kanssa.
Ei lapset tarvii mitään erityistä, käykää kävelyllä, ulkona voi leikkiä ilman mitään välineitä esim hippaa, piilosta...
Lapset voi ottaa kotihommiin mukaan järjestää vaikka polttopuita.
Piilosilla oloa ulkona ja sisällä.
Avaimen tai lelun piilotusta, (kuumenee kun lähestyy, kylmenee kun menee poispäin,)
Selkään piirtämistä, hipsuttelua ja samalla tarinan kertomista vaikka sun lapsuudesta.
Vesivärimaalausta suihkussa, ei haittaa roiskeet.
Ulkona kaivamista, rakentelua, rosvoa ja poliisia. Hippaa.
Pulkkamäkeä tai lumilinnan tekoa pihalla, kyllä siinä lumessa möyrytessä aika kuluu.
Tehkää lumilinna ulos ja maja sisälle. Heitelkää vesi-ilmapalloja suihkussa. Katsokaa joku kiva leffa, tehkää lättyjä.