Onko normaalia, että kerrostaloasunnossa kuuluu kun yläkerran asukas puhuu puhelimessa?
Ei vaikuta huutavan. Aivan en saa sanoista selvää, paitsi sieltä täältä, kun sanoo vaikka "joo" tms. Toki olen yksin kotona eli hiljaista on. Olen itse makuuhuoneessa ja hän ilmeisesti yläpuolella samassa huoneessa. Kovat äänet ja huudot jne. ymmärrän, mutta että normaali puhe!
Kommentit (2)
Nykyään kerrostaloissa ei ole semmoista kuin äänieristys ja lattiamateriaalikin yleensä laminaattia, eli kaikki normaalit äänet kuuluu kaille muillekin. Asun itse nelikerroksisen talon toisessa kerroksessa ja kuulen, kun yläkertalainen tulee kotiin, käy vessassa, pudottaa jonkun pikkuesineen lattialle, puhuu puhelimessa, aivastaa. Keittiössä pääsee yhteisölliseen tunnelmaan, kun ala ja ylä kerroissa kokataan erituoksuisia ruokia, seinänaapuri riitelee puolisonsa kanssa rahasta, alakerrassa poltetaan kannabista hormin alla ja yläkertalainen pudottaa kattilan ja karjuu kirosanoja siitä johtuen. Ja kaikkea säestää neloskerroksen koirakaksikko ulvomalla.
Iltaisin , varsinkin viikonloppuina, saakin sitten nukahtaa bilemusiikkiin, naurunremahduksiin, intiimihetkien ääniin, kännikaraokeen ja seinänaapurin mustasukkaisuuskohtauksiin.
On.