Kumpi on nolompaa - olla eronnut vai leski
Aina kaikissa virallisissa papereissa kysytään siviilisäätyä ja siellä on vaihtoehdot, eronnut, leski, työtön, eläkkeellä. Itse olen sekä leski ja eronnut. Mutta virallisiin juttuihin laitan aina leski, koska se on jotenkin "kunniallisempaa". Sillä keinoin sain viimeksi lainaakin, jos olisin laittanut työtön ja vielä eronnut, taatusti ei olisi lainaa irronnut.
Kommentit (25)
Miksi mikä tahansa siviilisääty on mielestäsi nolo?
Höpöhöpö, eronnut tai leski, ei merkitystä lainansaannin kannalta.
Jos puhutaan yksinhuoltajista, niin lesket ovat sankareita ja eronneet luusereita.
Voi hellllvetin helvetttti kuinka vatun tyhmiä suomalaiset ovat. Mitä tälle kansalle on tapahtunut??
Onpa outoa ajattelua. Olitpa eronnut, yksin, naimisissa tai leski - miksi se olisi noloa? Työtön ja eläkkeellä eivät ole siviilisäätyjä!
Olen eronnut ja leski, mutta naimaton virallisissa papereissa. Onko se noloa?
Itse yritin hakea pankista lainaa tittelillä eronnut ja eläkkeellä, en saanut. Sitten odotin vähän aikaa ja laitoin leski ja eläkkeellä- jopa irtosi. Kyllä se siviilisääty vaikuttaa luotonantajiin vaikka muuta väittävät.
Naimattomana olo on suomessa sama kuin olisit vammainen ja se on noloa. Mutta jos satut olemaan leski, se jo todistaa ihmisille, että olet ollut joskus sentään kunnon ihminen.
Nolointa olisi olla tyhmä: kuten ap.
Vierailija kirjoitti:
Itse yritin hakea pankista lainaa tittelillä eronnut ja eläkkeellä, en saanut. Sitten odotin vähän aikaa ja laitoin leski ja eläkkeellä- jopa irtosi. Kyllä se siviilisääty vaikuttaa luotonantajiin vaikka muuta väittävät.
Olisiko niin, että vähäinen mutta kriittisessä paikassa saattaa olla tekemistä jotain leskeneläkkeen saamisella. - Lainan myöntävä pankkiahan ei oikeastaan kiinnosta mikään muu kuin kykysi ja mahdollisuutesi maksaa laina korkoineen takaisin
Sinkkumies
Ei tällä ole mitään tekemistä leskeneläkkeen kanssa, sellaistahan en saanut kun en täyttänyt tiettyjä kriteerejä. Sain uuden asunnonkin vuokrattua leski-tittelillä, ikinä en olisi saanut eronnut -ja työtön -tittelillä.
Suomalaisethan ovat hyvin tittelinkipeitä ja mitä hienompi sen parempi. Jos menit muutama vuosi sitten vaikka vuokraamaan asunnon jostain ja kerroit ammatiksesi jonkun medianonmin, sairaanhoitajan, insinöörin tai ekonomin - takuuvarmasti sait asunnon. Mutta auta armias jos sanoit olevasi vaikkapa siivooja tai varastomies etc. et varmasti saanut. Näin se on vieläkin.
Eronnut ehdottomasti, koska tällöin olet joko kyvytön parisuhteeseen, hankala ihminen tai et tarpeeksi viehättävä puolisollesi.
Sinun tapauksessasi on nolointa, että olet olemassa.
Suomessahan ihmiset olettavat, että eihän nyt akateemisesti koulutetut voi missään nimessä joutua työttömiksi eikä sairastua, ei erota puolisoistaan, alkoholisoitua tai käyttää jopa huumeita, joutua vaikka autokolariin, joutua konkurssiin ja mikä pahinta vielä menettää luottotietonsa. Ei, eihän sellaista ei voi missään tapauksessa sattua "paremmille ihmisille". Mitäpä jos sattuukin.
Mies, mitäs sanot jos sinun sairaanhoitajapuolisosi "rupsataa" eikä ole enää niin viehättävä sinulle (idiootille), kysytkö koskaan häneltä, että mitä jos minä sinun (oletettavasti insinöörimies) rupsahdan sinun silmissäsi, isketkö uuden ihanan lääkärimiehen itsellesi?
Olen huomannut, että lesket puhuvat jokaiselle joka ei vielä tiedä, että ovat leskiä: minä olen leski, mieheni on kuollut silloin ja silloin. Heitä kuunnellaan, ainakin näennäisesti ja saavat ymmärrystä. Mutta menepäs sanomaan: minä olen eronnut, erosin silloin ja silloin (saati sanoa mies lähti uuden naisen perään tms). Kukaan ei jaksa kuunnella tai aletaan puhua muusta. Ollaan vaivautuneita tai hymähdellään.
Uskon, että leski-titteli on arvostetumpi hyvinkin monessa paikassa. Ajatellaan, että on jotenkin hiljainen ja hillitty, varakaskin, vaikkei olisi sinne päinkään oikeasti. Eronnut on köyhä, jotenkin huonompi ihminen, viettää villiä elämää ja varmaan kaiken aikaa metsästää uutta miestä. Vaikkei olisi oikeasti sinne päinkään.
Eronnut on kokenut ison epäonnistumisen elämänsä ihmissuhteessa. Se ei vielä noloa ole. Noloa on se jos lähtee muiden suhteita rikkomaan
Kumpikaan ei ole noloa. Eikä kumpikaan ole välttämättä itse aiheutettua.
Ei meitä luotonantajia kiinnosta siviilisäätysi, maksukyky ja vakuudet. Eronnut, naimaton, leski, nämä eivät vaikuta maksukykyyn.