Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilykypärän käytöstä

Vierailija
17.04.2024 |

Pyöräilemme mieheni kanssa paljon kesäisin ja meillä on sähköpyörät. Mieheni ei kuitenkaan ole suostunut ostamaan itselleen kypärää. Olen joka kesä siitä maininnut, mutta on aivan naurettava ajatuskin käyttää pyöräillessä kypärää. Itse käytän ja periaatteessahan minulle ei aikuisen valinnat kuulu. Mutta huomaan, että minua hiukan hävettää se ettei miehelläni sitä ole. Nyt taas, kun pyöräilykausi alkoi ja olimme ensimmäisen kerran pyöräilemässä ja poikkesimme jäätelölle niin tajusin häpeän hiipivän jostain, kun ihmiset katsoivat meitä ja mieheltä puuttui kypärä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ilmeisesti ole päässä mitään suojattavaa. Yksinkertaisesti tyhmää. Vaikka olisi miten taitava pyöräilijä, muuta liikennettä ei pysty hallitsemaan. Ihan oikein, että sinuakin hävettää. 

Vierailija
2/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että jos muuttuu kasviksi, laitetaan kasvihuoneeseen letkuruokintaan etkä aio moiseen mitenkään osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran kaatunut pyörällä niin pahasti, että henki olisi lähtenyt jos en olisi pitänyt kypärää päässä. Tähän aikaan vuodesta, kun täälläpäin Suomea on paikoin pyörätiet vielä jäässä, minua kauhistuttaa ihmiset, jotka ajavat pyörällä ilman kypärää.

Vielä pahempi on se, kun pyörän kyydissä on lapsi eikä aikuisella ole kypärää. Siinä, jos jotain pääsee sattumaan ja pyörä kaatuu, pahimmassa tapauksessa aikuinen on tajuttomana maassa päänsä lyöneenä ja lapsi mahdollisesti loukkaantuneena kiinni istuimessa ilman apua. Pelkästään aikuisen välinpitämättömyyden takia.

Vierailija
4/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaisen kanssa menet sänkyyn? Älä nyt ainakaan lapsia hanki sen kanssa.

Vierailija
5/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä jää aina kolarissa kakkoseksi. Vaikka itse ajaisi täysin sääntöjen mukaan niin muut tielläliikkujat eivät välttämättä. Eteen voi hypätä lapsi naama kiinni lurissa tai auto ajaa päin punaisia. Ei vihanneksena paljon lohduta että oli oikeassa. Kypärä on halpa henkivakuutus.

Vierailija
6/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä ei ilmeisesti ole päässä mitään suojattavaa. Yksinkertaisesti tyhmää. Vaikka olisi miten taitava pyöräilijä, muuta liikennettä ei pysty hallitsemaan. Ihan oikein, että sinuakin hävettää. 

Miksi on oikein, että toista ihmistä hävettää se, että joku toimii toisin kuin itse? Jos ap käyttää kypärää ja miehensä ei niin miten se on ap:n vika?

Vierailija
7/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Voit taata oman osaamisen muttet ketään muita. Kokoajan lukee hesarissa miten jäädään alle. 

Vierailija
8/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaisen kanssa menet sänkyyn? Älä nyt ainakaan lapsia hanki sen kanssa.

Älä pelkää. En hanki.

Vierailija
9/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaan tulee uudella pyörällä (yleensä läski tai sähköläski) ajava (aina mies!) vastaan, niin kyseessä on a) juntti tai b) varas (joka tietysti myös juntti)

Kerro miehellesi.

Vierailija
10/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla polvi-, kyynärpää-, olka-, selkäsuojat? Entä hanskat? Tai edes niskasuoja?

Käytän kypärää vain mopoillessa. Fillarilla menen suunnilleen yhtä lujaa kuin juostessa ja en käytä juostessa kypärää.

Vierailija
11/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, että sinuakin hävettää. Käytä siis kaikki keinosi kiristää, jos ei käytä kypärää, ei tarvitse tulla samaan sänkyynkään! 

Vierailija
12/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vastaan tulee uudella pyörällä (yleensä läski tai sähköläski) ajava (aina mies!) vastaan, niin kyseessä on a) juntti tai b) varas (joka tietysti myös juntti)

Kerro miehellesi.

Siis ilman kypärää! Unohtui :D

Vierailija
13/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla polvi-, kyynärpää-, olka-, selkäsuojat? Entä hanskat? Tai edes niskasuoja?

Käytän kypärää vain mopoillessa. Fillarilla menen suunnilleen yhtä lujaa kuin juostessa ja en käytä juostessa kypärää.

No et sitten fillaroi kovin lujaa. Sähköpyörällä pääsee melkoista vauhtia ja jos sen päältä lentää niin veikkaan, että siinä käy aika paljon huonommin kuin jaloiltaan kaatuessa. Siis vaikka juoksisi hiukan kovempaakin. 

Vierailija
14/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset ole katsoneet miehesi kypärän puutetta.Sinä vain luulet niin.

Vai onko siellä päin enemmänkin kukkahattutätejä ja - setiä ,jotka kuvittelevat olevansa maailman poliiseja ja parempia kuin muut.

Kypärä pyörrällessä ei ole kuin suositus.Sitä ei tarvitse käyttää ,jos ei halua.

Onneksi meillä päin on niin leppoista porukkaa, että kypäriä käyttää vain lapset ja harvat aikuiset.

Eipä tässä missään suurkaupungissa eletäkään, etteikö pystyisi turvallisesti pyöräilemään.

Vierailija
15/15 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et sitten fillaroi kovin lujaa. Sähköpyörällä pääsee melkoista vauhtia ja jos sen päältä lentää niin veikkaan, että siinä käy aika paljon huonommin kuin jaloiltaan kaatuessa. Siis vaikka juoksisi hiukan kovempaakin. 

Kannattaisi todella puuttua noihin "sähköpyöriin" joilla pääsee melkoista vauhtia. Laillisessa sähköpyörässä loppuu avustus ennen 25km/h, huomaa avustus, ei riitä että polkimia on pyörittävinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi