Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneillään on muutos: Nuoret keskiluokkaiset miehet romuttavat isiensä ulkonäkönormit

Vierailija
20.02.2024 |

Tekevät itsestään samalla pellen näköisiä kuten tämänkin jutun kuvituskuva osoittaa.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010154107.html

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha juttu. Helsinkiläistä katumuotia seurattu vuodesta 2005:

https://www.instagram.com/hellooks/?hl=fi

Nykymuoti tuntuu olevan näyttää mahdollisimman paljon pultsarilta/kylähullulta mahdollisimman omituisine ja muodottomine vaatteineen. Olen siis varmaan virallisesti lähestymässä keski-ikää kun en enää ymmärrä nykynuorten pukeutumista.

Vierailija
62/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin isän ikivanhan valokuva-albumin ja katselin hämmentyneenä että kuka tuo etäisesti tutunnäköinen laiha teinipoika on tupeerattuine, pitkine värjättyine hiuksineen, niittivöineen ja risoine pillifarkkuinee. Tajusin, että sama henkilö on nykyään pulska, pitää harvenevan hiuskuontalonsa lyhyenä, suosii ruskeanharmaata pukua töissä ja on isäni.

Hänen kaverinsa oli kuin kopio Michael Monroesta. Tukka oli tupeerattu leijonaharja, tiukat nahkahousut, rannerenkaita ja kajalikynää enemmän kuin laki sallii.

Taustalla näkyi hevareita, punkkareita ja hippejä, kaikki kliseet päällä. 

Kyseessä oli jotkut festarit. Olisimpa löytänyt tuon valokuva-albumin jo silloin kun olin teini, kun  isäni kotkotti: "ja tuon näköisenä et sitten mene mihinkään..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betaman, länsimaisen roskakulttuurin tuotoksia jossa oikeat miehet on ajettu alas. Ei ihme, että länsinaisia kiinnostavat etelän- ja lähi-idän miehet enemmän.

Vierailija
64/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan maailma muuttuu. Turha pullikoida vastaan. Jos miehet haluavat koristautua, miten se minulta on pois. Olen vanha täti ja tykkään meikata ja pukeutua nätisti. Suotakoon se ilo muillekin. Ei pidä olla niin luutunut ja vanhanaikainen. 

Vierailija
65/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha juttu. Helsinkiläistä katumuotia seurattu vuodesta 2005:

https://www.instagram.com/hellooks/?hl=fi

Meinasin juuri sanoa, että perus hipsteritouhua tuo on. Ei mitään uutta. Ja tuskin koskee muuta kuin pientä osaa sukupolvesta.

Vierailija
66/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin isän ikivanhan valokuva-albumin ja katselin hämmentyneenä että kuka tuo etäisesti tutunnäköinen laiha teinipoika on tupeerattuine, pitkine värjättyine hiuksineen, niittivöineen ja risoine pillifarkkuinee. Tajusin, että sama henkilö on nykyään pulska, pitää harvenevan hiuskuontalonsa lyhyenä, suosii ruskeanharmaata pukua töissä ja on isäni.

Hänen kaverinsa oli kuin kopio Michael Monroesta. Tukka oli tupeerattu leijonaharja, tiukat nahkahousut, rannerenkaita ja kajalikynää enemmän kuin laki sallii.

Kyseessä oli jotkut festarit. Olisimpa löytänyt tuon valokuva-albumin jo silloin kun olin teini, kun  isäni kotkotti: "ja tuon näköisenä et sitten mene mihinkään..."

Minä olen myös nähnyt kuvan isästäni pitkässä kiharassa tukassa, kireät sammarit jalassa korjaamassa mopoa. Niin kauan kuin itse muistan, isäni on ollut kalju ja käyttänyt sellaisia tavallisia virkamiesvaatteita kuten suorat housut ja kauluspaita/neule, ja vapaalla maastohousuja ja villapaitaa. 

Vierailija
67/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu, ihmiset muuttuu. Koittakaa kestää vanhatpierut 😂

Vierailija
68/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Betaman, länsimaisen roskakulttuurin tuotoksia jossa oikeat miehet on ajettu alas. Ei ihme, että länsinaisia kiinnostavat etelän- ja lähi-idän miehet enemmän.

Sori vaan, mutta etelän ja lähi-idän miehethän noin yleisesti pukeutuu hyvin, heillä tukka on laitettu, parta trimmattu ja he tuoksuvat hyvältä.

Minä olen keski-ikäinen nainen enkä edes sinkku, mutta kyllä minusta laitettu mies on paljon seksikkäämpi kuin sellainen, jonka käsitys itseensä panostamisesta on se, että käydään suihkussa ja laitetaan dödöä. Jos on pukeutunut hyvin, hiukset on siistit, mahdollinen parta trimmattu ja vielä tuoksuukin hyvältä, niin enpä kyllä keksi miten tämä mies ei olisi maskuliininen!

Vierailija
69/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten nykynuoret näyttävät jotenkin ikäistään vanhemmilta vaikka huolehtivat ulkonäöstään pakkomielteisemmin kuin entisaikojen nuoret? Kuulemma jo esiteinit läträävät anti-ageing-tuotteiden kanssa.

Kenties se puunaus onkin se ongelma, ja nuoren ihon pitäisi antaa olla.

Vierailija
70/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomer Kaleveiden itkua odotellessa :D kylläm tosimies haissee viinalle, ajaa Nissan kaskailla ja polttaa tupakkaa.

Millään kaskailla aja vaan RAV4:llä.

jaa jollain citynelivedolla? Tosimiehellä on nelivetoinen lava-auto ja niistä ihan kovimmalla kärjellä merkiltään ja malliltaan Toyota Hilux. 

Vierailija
71/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on se jännä kun kaikki on muuttunut kivikauden hyvistä ajoista 🤣👌

Vierailija
72/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret keskiluokkaiset miehet, ja sitten kuvassa joku 22v kaveri? En oikein osaa mieltää sen ikäisiä vielä "keskiluokkaisiksi", kuuluvat nuorisoon ja nuorisolla nyt aina on omat kotkotuksensa. Sit jos vielä kolmekymppiset perheenisät olisi jotenkin tosi eri tyylisiä kuin aiemmat sukupolvet niin voisi puhua uudesta ilmiöstä.

Vierailija
73/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että pitävät huolta enemmän itsestään. 

Vierailija
74/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun sukulaisen häistä 80-luvulla (?) otetuissa kuvissa oli jokainen täti niin lyhyessä vesirajaminimekossa, että aivan varmaan olisi tullut sanomista jos olisin itse yrittänyt mennä samanlaisessa jonkun hääjuhliin. Mut silloin se kai oli muotia. 

Vierailija
75/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän ne vasta puleeraa itteään, tuoksujakin laitetaan niin että ei voi vieressä olla. Miehet laukkaa Turkissa kauneusleikkauksissa

Vierailija
76/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että jotkut tahot toivoo että he pukeutuisivat noin. Ne voi jossain festarilla pukeutua hassusti mutta ei minun lähiympäristössäni näy kellään tollaisia laseja tai mitään muutakaan erikoisia vaatteita. Kadulla kulkiessa tuntee itsensä helposti oudoksi jos pukeutuu oudosti. Todellisuus on realistista.

Vierailija
77/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille sitten tyhjä syli kun tietyt jutut kyllä kovin homoa.

Vierailija
78/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä köyhempi mies sitä kalliimmat vaatteet.

Vierailija
79/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa hel looks kuvissa kiinnitin huomiota siihen, että pojatkin näköjään laittaa nykyään huulitäytteitä. No, ei kai siinä, yhtä typerälle se näyttää sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
80/89 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomer Kaleveiden itkua odotellessa :D kylläm tosimies haissee viinalle, ajaa Nissan kaskailla ja polttaa tupakkaa.

Millään kaskailla aja vaan RAV4:llä.

Ainakin täälläpäin ajavat. Toinen suosikki on Tojota korolla ja avensis. Tunnistaa jo liikenteessä siitä että ajetaan 80km alueella 50kmh.

...mutta kun tulee se tietyö missä pitäis ajaa 30 ajavat edelleen 50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan