Säästövinkki! Kun puolitat leikkeleet niin säästyy rahaa ja leikkeleetkin riittävät pidemmäksi aikaa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jättänyt terveyssyistä leikkeleet ja juuston pois ruisleivän päältä. Kappas vaan kun pysyn hoikkana ja verenpaine on kunnossa ja rahaakin säästyy. Enkä oikeasti kaipaa niitä leikkeleitä, tekin olette vain totutellut niihin, ei niiden puute oikeasti elämästä makuja ja värejä vie. Nykyään jos laitan juustoa suuhun se on ällöttävän rasvaista, leikkeleistä puhumattakaan, ei houkuttele.
Mitä käytät leivän päällä? Täällä kun kirjoitan, niin pitää korostaa että kysyn ihan aidosti ja uteliaisuuttani, en vannoutuneena kinkkujuustoleipäfanivittuilijana :D
Meillä kotona sai laittaa leivän päälle vain yhtä päällikettä eli piti valita halusko juustoa vai kinkkua vai tomaattia. Kyllä vanhemmat säästi ja lapsilla oli kivaa, vai oliko?
Meillä on aina vähintään kahta eri leikkelettä ja juustoa. Eipä ole tullut mieleen että niistäkin joku säästää.
Mä laitan leivälle aina salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, juustoa ja jotain leikkelettä
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotona sai laittaa leivän päälle vain yhtä päällikettä eli piti valita halusko juustoa vai kinkkua vai tomaattia. Kyllä vanhemmat säästi ja lapsilla oli kivaa, vai oliko?
Sama homma. Tomaattia tai muita kasviksia ei ylipäätään ollut kuin satunnaisesti talvella ja kesällä vähän useammin. Muistan sen mahtavan tunteen kun jossain kylässä sai laittaa aamupalapöydssä leivälle kinkkua, juustoa JA kasvista, joskus jopa tonnikalaa, sulatejuustoa tai muuta erityisen hyvää.
ap Einsteinille lisää säästövinkkejä: voit puolittaa kaiken ja säästää lisää! Tankkaamasi bensamäärän, käyttämäsi veden ja sähkön yms
Prosessoitu liha aiheuttaa syöpää. Kannattaa syödä jotain muuta kuin leikkeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jättänyt terveyssyistä leikkeleet ja juuston pois ruisleivän päältä. Kappas vaan kun pysyn hoikkana ja verenpaine on kunnossa ja rahaakin säästyy. Enkä oikeasti kaipaa niitä leikkeleitä, tekin olette vain totutellut niihin, ei niiden puute oikeasti elämästä makuja ja värejä vie. Nykyään jos laitan juustoa suuhun se on ällöttävän rasvaista, leikkeleistä puhumattakaan, ei houkuttele.
Mitä käytät leivän päällä? Täällä kun kirjoitan, niin pitää korostaa että kysyn ihan aidosti ja uteliaisuuttani, en vannoutuneena kinkkujuustoleipäfanivittuilijana :D
Usein ihan vaan margariinia, hyvän makuinen ruisleipä jossa on kunnolla,pureskeltavaa ei muuta kaipaa kun ei ole turruttanut makuaistiaan sokeriövereillä. Mutta saatan myös siivuttaa kurkkua, tomaattia ja tai paprikaa leivän päälle. Joku suositteli omenaa jossain ketjussa, sitä voisi kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Leikkeleet ovat epäterveellisiä. Kannattaa syödä jotain muuta.
"Syökää kalaa"
Se on niin halpaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkeleet ovat epäterveellisiä. Kannattaa syödä jotain muuta.
Mieluummin syön mitä haluan ja kuolen nuorempana kun makaan paskavaipoissa katuojassa 100 vuotiaana.
MIksi juuri ojassa? Nämä vanhuksemme ovat pääsosinkotona tai hoitokodeissa olkoonkin sitten vaipoissa. Ja tuollainen uho,kusi ossuu ommoo nilkkaan kohta. Voit olla vaipissa ensin katetrissa tänään. Aivot halvaantuu, muut sairaudet, halvaus yms.. olet toisten armoillaja ne näkee sun alapään kun siivoavat sitä ja ei niin laadukkaasti, vain se laitospesu, eri kuin itse käy klittan esinahankin vedettynä ja peräaukon hiukan sisäpuoleltakin jne. et siisti enää karvojasi yhtään, et sääriä jne. ei tarvii ootella sattaan vuoteen
Vierailija kirjoitti:
ap Einsteinille lisää säästövinkkejä: voit puolittaa kaiken ja säästää lisää! Tankkaamasi bensamäärän, käyttämäsi veden ja sähkön yms
Samalla pitää puolittaa myös energian kulutus
Vierailija kirjoitti:
Jätä leipä pois kokonaan, säästyy vielä enemmän rahaa ja painokin pysyy kurissa.
Ei leipää pois, hyvä hiilihydraatin lähde, aivotkin tarvii. Itselläni juoksua 60 km viikko, 20 km eriä tyai 10 km, aina otan ne 2 viipaletta leipää ennen juoksua, muuten ei kulje vaan. onhan vähärasvaista leikkelettä, kokolihaa kuin rosvopaistia ja sitäkin täsmähetkiin kun tarvii niin proteiinia kuin leipääkin. toki ne nitriinit sun muut, voisihan esim, kanaakin laittaa leivälle,, niin teen itsekin, Valmiiksi grillattua kanaa, ostan koko broilerin ja siitä "perkaan" osiin, osa ruokiin lisään ohra-riisin sekaan,pastaan ,leivlle, laitan pakstimeen pusseihin loput..
Shampoopulloon puolet vettä, niin riittää pidempään. Mitä sitten, jos alkaa loppupuolella jo haista vähän pilaantuneelle, kun säästöä tulee.
Minä viillän veitsellä leikkeleet puoliksi jo laitteassani ne aamiaispöytään.
Kinkkuleike on perinteisesti kuulunut meillä aamiauspöytään. Lisäksi Valion valmiiksi pakatut sulatejuusto viipaleet.
Kukaan ei ole koskaan valittanut puolikkaista kinkkuleikkeistä.
Mies ja lukio käyvä poika piståvåt aamulla leivän päälle Oivariinia, sulatejuustoviipaleen, sen puolitetun leikkelepalasen, kurkku/ tomaatti/ paprika viipaleen tai mitä vihannesta nyt sattuu aamiauspöydässä olemaankin.
Lisäksi poika kaata litran jogurttipurkista n.desin jogurttia kulhoon ja syö sen, omenan tai banaanin, tai muun hedelmän kanssa. Mies hotkii purkillisrn viiliä. Poika juo puoli mukia kahvia, mies puolotoisra mukia.
Tytöllä on aivan ikioma aamu ja iltapala, muroista kauramaitoon...soijajogorttiin sun muuhun, ja tee on aamu ja iktajuoma hänellä.
Kukin ihminen ja perhe elää ja syö tavallaan, ei se muille kuulu miksikään.
Leivälle tönkkösuolattua muikkua, ei tarvitse sentin kerrosta mättää. Ei tule suonen vetoja ja tulee vettäkin juotua.
Itse halkaisen tulitikut, ja sen lisäksi käytän samaa kortonkia useamman kerran.
Mä ostan niitä ohuen ohuita leikkeleitä ja laitan vaan yhden viipaleen voileivän väliin. Kestää pidempään kuin sellainen paketti, missä on normaalipaksuisia viipaleita.
Meetvursti siivu riittää ja sitä voi siirtää edestä pois. Sama siivu riittää useammalle leivälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä raaskinut ostaa leikkeleitä, vaikka käyn töissä.
Hommaa Kela Gold...
Myös banaanit ja muut hedelmät voi puolittaa kätevästi.