Miten saada naisena lihaksia olkapäihin?
Olen hoikahko nainen ja toivoisin että voisin hankkia jotenkin lihasta olkapäihin, erityisesti pyöreyttä niiden etuosaan kotikonstein. Muutoinkin timmit ja hoikat käsivarret olisivat upeat saada. Vinkkejä siis kaipailisin jos on tarjota :)
Valitsin esimerkiksi kuvan Sanna Marinista tässä kuvassa(toivottavasti kukaan ei provosoidu, kuva valikoitui vain koska sattui kohdalle juuri) : https://www.is.fi/viihde/art-2000010237847.html
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei suositella olkapäätreeniä. Paljon naisellisempaa on leveä lantio ja muhkea peppu. Itse ainakin treenaan pääasiassa peppua.
N30
Miksi ei suositella?
Vierailija kirjoitti:
Käsipainoilla voi treenata kotona olkapäitä. Rasvaprosentti vielä alemmaksi, lihasten muoto erottuu.
Miten saa kaulaa venytettyä sellaiseksi kun Marinilla, erottuu lihakset paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Hanki kahvakuula ja jumppakuminauhoja.
Harjoitteita löytyy ilmaiseksi Youtubesta.
Ja teston mainostelija, munaton poika, helvettiin täältä. Steroidien käyttö on Suomessa rikollista.
Käsipainot sopii käsitreeniin paremmin kuin kahvakuula.
Treenaamalla samalla tavalla kuin miehet jotka haluavat hankkia lihaksia.
Eniten lihaskasvua saa kun tekee 8-12 toistoa suht hitaasti puristaen, ja siten ettei yhtä lisätoistoa saisi tehtyä vaikka joku laittaisi pyssyn ohimolle.
Kevyt 20-30 toiston vemputtaminen muutaman kilon käsipainoilla tai salilaitteella poppia kuunnellen ei tuo lihaksia juuri nimeksikään.
Olkapääpunnerrus ja Arnold-punnerrus ovat hyviä liikkeitä. Muutkin liikkeet kuten penkkipunnerrus vaikuttavat myös olkapäihin.
Ei miehetkään saa olkapäihin helpolla lihaksia. Olkapäät kehittyy hitaasti.
Sarja punnerruksia tai naisten punnerruksia joka päivä. Voit vaihdella päivittäin käsien etäisyyttä ja välillä punnertaa nyrkit matossa jne. Menee pari minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sata varmaa keinoa. Ala vetämään leukoja ja uimaan. Siis oikeasti uimaan eikä juoruilemaan uima-altaalla.
Juuri näin. Puhukaa hyvät ihmiset hartioista eikä olkapäistä. Kaksi aivan eri asiaa.
Naiset yleensä epäonnistuvat, koska eivät halua mennä epämukavuusalueelle tai "treenata kuin miehet".
Tiedoksi: se ei mene keskivertomiehellä - tai edes geneettisesti lahjakkaalla - niin että lihakset kasvavat kuin vain katsoo salille päin. Olkapäiden kasvattaminen on kovaa työtä miehellekin. Treenin ei tarvitse olla pitkä, mutta intensiivinen. Aikaisemmin mainittu 8-12 toistoa failureen asti on hyvä.
Sitten vähintäänkin yksi lepopäivä. Mieluiten terveellistä ruokaa ja riittävästi mutta ei överisti proteiinia (liha, kala, kananmunat, tai vegekorvikkeet), mitään sokerisia palkkarijuomia tai proteiinipatukoita et tarvitse.
Vipuvarsinostoja käsipainoilla. Nopsaan kehittyy.
Tee pystypunnerruksia ja syö enemmän mitä kulutat.
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei suositella olkapäätreeniä. Paljon naisellisempaa on leveä lantio ja muhkea peppu. Itse ainakin treenaan pääasiassa peppua.
N30
Kuka ei suosittele? Lääkäritkö? Onko naisen olkapäässä joku rakenne-rto miehen olkapäähän verrattuna vai miksi?
Monilla nyrkkeilijöillä on upeat olkapäät ja hartiat. Siis ei mikään luiska pullohartiat, vaan V-mallinen kroppa. Treenaavissa miehissäkin näkee paljon pullohartioita. Eihän se ihmistä huonona, mutta jos nyt haluaa sellaisen kropan, ettei tarvi olkatoppauksia...
Säkkiä hakkaamaan sitten vaan..?
Menet kaivamaan rautakangella kuoppaa pariksi viikoksi. Sen jälkeen olet joko kuitti tai kaappi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleensä epäonnistuvat, koska eivät halua mennä epämukavuusalueelle tai "treenata kuin miehet".
Tiedoksi: se ei mene keskivertomiehellä - tai edes geneettisesti lahjakkaalla - niin että lihakset kasvavat kuin vain katsoo salille päin. Olkapäiden kasvattaminen on kovaa työtä miehellekin. Treenin ei tarvitse olla pitkä, mutta intensiivinen. Aikaisemmin mainittu 8-12 toistoa failureen asti on hyvä.
Sitten vähintäänkin yksi lepopäivä. Mieluiten terveellistä ruokaa ja riittävästi mutta ei överisti proteiinia (liha, kala, kananmunat, tai vegekorvikkeet), mitään sokerisia palkkarijuomia tai proteiinipatukoita et tarvitse.
Kyllä ollaan menty epämukavuusalueelle ja ei vaan lähde... Itselläni ainakin ikä vaikuttaa, lihasta tuli edes vähän parikymppisenä kuin nyt vaihdevuosien jälkeen. Olen luonnostani tiimalasivartaloinen ja naisellisen mallinen. Tutkimusten mukaan vaihdevuosissa vähäinenkin testosteronin tuotanto naisella loppuu kokonaan, mutta hoidoksi on tarjolla ainoastaan estrogeenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsipainoilla voi treenata kotona olkapäitä. Rasvaprosentti vielä alemmaksi, lihasten muoto erottuu.
Miten saa kaulaa venytettyä sellaiseksi kun Marinilla, erottuu lihakset paremmin.
Kyllä se kaula "venyy" kun laihdutat. T: ex pullukka
Vierailija kirjoitti:
N30
Kannattaa treenata monipuolisesti. Ei siis pelkän ulkonäön takia, vaan jos on kovin epäsuhtainen kroppa, voi tulla kaikenlaisia kipuja ja ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut olkapäät treenattua aika vähällä vaivalla. Ei tarvitse mennä mukavuusalueen ulkopuolelle tai treenata kuin miehet, riittää että tekee liikkeitä säännöllisesti.
Youtubessa tosi hyviä kotitreenivideioita nimimerkillä Growingannanas. Osa välineiden kanssa tehtäviä ja osa ilman, voi valita. Olen itse parantanut kuntoa roimasti noita kotitreenejä tekemällä. On koko kropan treenejä sekä erityisesti joko yläkropalle tai jaloille suunnattuja
Kaksi sata varmaa keinoa. Ala vetämään leukoja ja uimaan. Siis oikeasti uimaan eikä juoruilemaan uima-altaalla.