Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei yli 60-vuotiaat voisi tehdä vapaaehtoistyötä luvan kanssa?

Vierailija
19.02.2024 |

Nyt kuntouttavassa on paljon vanhoja jotka ei työllisty.

Nämä kuntouttavan paikat mielummin nuorille.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy olevan suurilla ikäluokilla työhaluja. Paitsi tällä yhdellä, joka ei osaa lukea.

Aloittajan idea mielestäni oli, että miksi työllistää väkisin 60 täyttänyt työtön. Pääsköön hän siis eläkkeelle ja tehköön vapaaehtoistyötä jos haluaa ja pystyy. Samalla hänen potentiaalinen työpaikkansa jää nuoremmille, joilla ei ole töitä.

Olen kohta 59, ollut tk-eläkkeellä vuodesta 2013, mutta hankin syksyllä uuden ammattipätevyyden ja menen kesällä töihin,  tienaan pikkasen ja kasvatan pientä eläkettäni pikkasen, koska haluan ja voin.

Ja koska alalla on huutava työntekijäpula. Minä en vie työtä nuoremmilta.

Miten käy sun tk-eläkkeen, koska kun on uusi ammatti, niin työkyvyttömyys pitää määrittää uudestaan suhteessa siihen.

Vierailija
62/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olen siis yli 60-vuotias ja roikun kuntouttavassa. Ihan kiva täällä on puuhastella mutta tekisin mielummin järkevää vapaaehtoistyötä.

Mikä järkeä on säilöä meidät tänne kun nuoret tarvitsevat enemmän näitä palveluita? Kyllä tämän ikäinen omaa jo jotkut kyvyt  hallita elämää kun näin vanha jo on.

Täällä on myös nuoria jotka tarvitsisivat tukea juuri elämänhallintaan yms. Osa ei osaa edes tulla ajoissa paikalle yms. He sitä ohjausta tarvitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy olevan suurilla ikäluokilla työhaluja. Paitsi tällä yhdellä, joka ei osaa lukea.

Aloittajan idea mielestäni oli, että miksi työllistää väkisin 60 täyttänyt työtön. Pääsköön hän siis eläkkeelle ja tehköön vapaaehtoistyötä jos haluaa ja pystyy. Samalla hänen potentiaalinen työpaikkansa jää nuoremmille, joilla ei ole töitä.

Olen kohta 59, ollut tk-eläkkeellä vuodesta 2013, mutta hankin syksyllä uuden ammattipätevyyden ja menen kesällä töihin,  tienaan pikkasen ja kasvatan pientä eläkettäni pikkasen, koska haluan ja voin.

Miten käy sun tk-eläkkeen, koska kun on uusi ammatti, niin työkyvyttömyys pitää määrittää uudestaan suhteessa siihen.

Loppuu, jos alkaa tienata yli tietyn rajan. Mitä sitten? Itse ainakin mielummin ottaisin palkan kuin eläkkeen.  Siitä kertyy myös lisäeläkettä vanhuuseläkettä varten. 

Vierailija
64/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse lupaa! Teen täyden työpäivän, saan täyden eläkkeen ja lisäksi olen mukana vapaaehtoistoiminnassa noin 10 h/vko. Meitä eläkkeellä töitä tekeviä on paljon, koska nuoret ei suostu näihin työaikoihin tai tehtäviin tai palkkaan tai siihen, että työpaikalle pitää bussipysäkiltä kävellä melkein 300 m.

Vierailija
65/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 62-vuotias lääkäri. Ainakaan omia töitäni en ymmärtääkseni voi tehdä vapaaehtoishommina.

Hyvin voi tehdä.

Ei ainakaan suomalaisissa sairaaloissa.

Vierailija
66/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse lupaa! Teen täyden työpäivän, saan täyden eläkkeen ja lisäksi olen mukana vapaaehtoistoiminnassa noin 10 h/vko. Meitä eläkkeellä töitä tekeviä on paljon, koska nuoret ei suostu näihin työaikoihin tai tehtäviin tai palkkaan tai siihen, että työpaikalle pitää bussipysäkiltä kävellä melkein 300 m.

Nuoremmilla on työ tai työttömyys, joka estää vapaaehtoistyön.

Vierailija
67/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaanko vapaaehtoistyöhön jonkinlainen lupa?

Vapaaehtoistyökin voi viedä työttömyyskorvaukset 

Onneksi eivät vie palkkaani, vaikka vapaaehtoistyötä päivätyön lisäksi teenkin😄

Oletkin hyväosainen. 

Vierailija
68/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 62-vuotias lääkäri. Ainakaan omia töitäni en ymmärtääkseni voi tehdä vapaaehtoishommina.

Hyvin voi tehdä.

Ei ainakaan suomalaisissa sairaaloissa.

Ei tietenkään, kun sinne tarvitaan ihan töihin lääkärit. Miksi ihminen tekisi työpaikalla työt korvauksetta?

Vierailija
69/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysjorvausta saava on pienessä karsinassa, jossa ei saa tehdä mitään kehittävää ja kaikki saa haukkua ja halveksia. Ja sitten ilkkua kuinka itse saavat tehdä mitä haluavat ja rahaa ja kunniaa tulee joka suunnasta. 

Vierailija
70/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tk-eläkkeelläoleva haluaa mielummin olla töissä, mutta ei pysty. Ja jos kuntoutuu ja löytää työn jossa pystyy olemaan, niin jokainen haluaa töihin. Mutta työttömänä ja töissä on paljon ihmisistä jotka ei pysty työhön , ainakaan kunnolla. Siksi en ymmärrä miksi nyt osa-aikatyö tehtiin mahdottomaksi. Itse ollen tehnyt sitä, koska yksi työpäivä vaatii yhden lepopäivän palautumiseen. Onneksi olen perinyt varallisuutta, niin minun elämä ei ole rahasta kiinni. 

Vierailija
71/71 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asenne. Melkein hävettää olla samaa ikäluokkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi