Onko todella epätodennäköistä että tulisi raskaaksi ekasta yrityskierrosta?
... kokemuksia? Aiomme tässä kierrossa aloittaa raskauden yrittämisen. Lapsi on erittäin toivottu ja nyt on muut asiat elämässä ratkenneet siten että yritys voi alkaa. Olemme molemmat 31v.
Todella suuri harmi yrittämisen kannalta vaan on mieheni reissutyö (mies ulkomailla parin viikon pätkiä). Työkuviot näyttävät alustavasti siltä, että tässä kierrossa pääsemme yrittämään ovulaation aikaan, mutta seuraavat jopa neljä kiertoa mies on ulkomailla hedelmälliseen aikaan. :(
Toivon siis ihan älyttömän paljon, että meitä onnistaisi heti ekasta yrityksestä. Neljä kuukautta on oikeasti lyhyt aika, mutta tuntuu ihan todella pitkältä "hukkaan heitetyltä" ajalta nyt kun lasta viimeinkin pääsisi yrittämään.
Taitaa vaan olla epätodennäköistä, että heti onnistuisi. Kaikki lähteet mitä luen, sanovat että keskimääräinen yritysaika on 6 kk ja vielä vuosikin on normaalia. Kaipaisin ehkä jotain toivonkipinää, positiivisia kokemuksia?
Tai sitten vinkkejä yritykseen?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 29v. Poistatin (muovikierukan), eikä mitään ehkäisyä vaan heti yritystä. Tärkein pontti oli ehkä se, että pistettiin tyynyä pyllyn alle ettei kallisarvoiset siemenet valu lakanoille vaan pysyvät siellä missä pitääkin. Mitään kuukautisia ei tullut ja poika syntyi noin 9kk kierukan poistosta.
Eikös tämä ole ihan urbaanilegenda. Ne siittiöt jotka pääsee perille, pääsee sinne vaikka pystysuoraan ylöspäin ja ne huonommat jää jos jää. Näin olen ainakin kuullut, ettei ole väliä onko tyynyä pyllyn alla vai ei.
Jos kohtu on kallistunut, niinkuin osalla naisista on, niin tuo kallistaminen on välttämätöntä. Yksikin pariskunta on ollut vuosikymmeniä ilman ehkäisyä ja raskauksia on alkanut vain pari, kierroissa joiden aikana nainen kallisti lantiotaan seksin jälkeen. Eli osalla se voi olla hyvinkin kriittinen asia.
1. Lapsi toisesta kierrosta ja toinen 1. Kierrosta.
Eka kuussa raskaaksi 29-vuotiaana. Toinen raskaus samoin eka kuussa 35-vuotiaana. Toki silloin ei voinut tietää tarkkaa kierron pituutta pillerien takia. Eka raskaudessa laskettua aikaa siirrettiinkin parilla viikolla eteenpäin sitten ultran perusteella.
Mä tulin raskaaksi yrittämättä. Oltiin miehen kanssa bumtsibum tasan yhden kerran ilman ehkäisyä, tietysti kännissä ja läpällä kun piti muka olla varma päivä. Tuli maailman ihanin lapsi!
Lukekaa tarkkaan kuinka monta päivää ennen ovulaatiota kannattaa aloittaa sekshommat joka toinen päivä ja kokeilkaa jonain niistä myös koti-inseminaatiota, eli miehen tavara purkkiin ja siitä heti isoon ruiskuun ilman piikkiä joka työnnetään syvälle ja turautetaan sinne. Tämä lääkärileikki tuotti meillä tulosta ja oli hauskaa
Ai niin, unohtui: Olen tullut raskaaksi vain niistä kierroista, joiden alussa - eli kuukautisten alkaessa - olen juonut muutamana päivänä greippimehua, ja sitten pari viikkoa myöhemmin olen seksin jälkeen kallistanut lantiota, ns. nostanut jalat ylös. Kierroissa, joiden aikana jompikumpi on jäänyt tekemättä, en tullut raskaaksi.
Nuo ovat tosi yksilöllisiä juttuja, mutta jos et ole greipille allerginen, niin ei kai siitä mehusta haittaakaan ole. :)