Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko todella epätodennäköistä että tulisi raskaaksi ekasta yrityskierrosta?

Vierailija
19.02.2024 |

... kokemuksia? Aiomme tässä kierrossa aloittaa raskauden yrittämisen. Lapsi on erittäin toivottu ja nyt on muut asiat elämässä ratkenneet siten että yritys voi alkaa. Olemme molemmat 31v. 

Todella suuri harmi yrittämisen kannalta  vaan on mieheni reissutyö (mies ulkomailla parin viikon pätkiä). Työkuviot näyttävät alustavasti siltä, että tässä kierrossa pääsemme yrittämään ovulaation aikaan, mutta seuraavat jopa neljä kiertoa mies on ulkomailla hedelmälliseen aikaan. :( 

Toivon siis ihan älyttömän paljon, että meitä onnistaisi heti ekasta yrityksestä.  Neljä kuukautta on oikeasti lyhyt aika, mutta tuntuu ihan todella pitkältä "hukkaan heitetyltä" ajalta nyt kun lasta viimeinkin pääsisi yrittämään.

Taitaa vaan olla epätodennäköistä,  että heti onnistuisi. Kaikki lähteet mitä luen, sanovat että keskimääräinen yritysaika on 6 kk ja vielä vuosikin on normaalia.  Kaipaisin ehkä jotain toivonkipinää, positiivisia kokemuksia?

Tai sitten vinkkejä yritykseen? 

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sun miehestä tiedä mutta meillä emäntä tulee raskaaksi jo siitä, että käyttää vain vartin mun kolmeen kertaan pestyjä boksereita.

Vierailija
2/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanu kaikki kolme lasta ekasta kierrosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä yrityskerrasta voi todella tulla raskaaksi. Vaikka olisi eka kerta. Kokeilkaa ja tulkaa kertomaan.

Vierailija
4/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni terveillä alle 35-vuotiailla todennäköisyys yhdelle kierroille on jotain 25% eli ei huono, mutta useimmilla menee siis useampi kierto ennen kuin tärppää. 

Vierailija
5/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta kun tehtiin, niin tuli raskaaksi toisesta kierrosta. Toista lasta tehdessä ekasta. Olin ensimmäisellä kerralla 26-vuotias ja toisella 29-vuotias.

Vierailija
6/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapsi yk 28

2. Lapsi yk 18

3. Lapsi yk 3

4. Lapsi yk 9.

Kummastakaan ei lääkärit ole löytänyt pienintäkään vikaa. Ekaa yrittäessä olin 19v. Nelosta 29v.

Vierailija
7/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikävälillä 32-36 tullut kolme kertaa raskaaksi ensimmäisestä yrityskierrosta.

Vierailija
8/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnistua. Paras tapa on olla rennosti ja olla "yrittämättä". Ja onhan näitä, että tyyliin alkkarit on samassa koneessa,  niin puoliso on jo paksuna. 

Meillä kävi niin, että jouduttiin menemään hedelmöityshoitojen kautta. Ekan hoidon stressasin ihan älyttömästi, ja keho ei lähtenyt edes tuottamaan kunnon munasoluja. Toisella kerralla päätin ottaa rennosti ja asenne "tulee mitä tulee" , ja se sitten hyväksytään. Ja sitten tärppäsikin heti. Toinen lapsi myös sitten heti ekasta siirrosta, josta klinikkakin oli vähän ihmeissään, kun niin hyvin onnistui. 

Vierailija
9/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollista. Meillä onnistui heti. Vaikka ei mitään kiirettä ollut, tulee silloin kun tulee, sanoimme. No, se tuli heti. Syntyi ennen laskettua aikaa myös. 

Vierailija
10/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saanu kaikki kolme lasta ekasta kierrosta. 

Mä oon raskautunut 4 kertaa 1,5 vuoden yrityksen jälkeen.

Ja tiedän naisen joka raskautui noin 12 vuoden yrityksen jälkeen.

Vierailija
11/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastakaa miehen siittiöitä ja käyt inseminaatioissa sinä aikana, kun mies on ulkomailla.

Vierailija
12/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mahdollisuus tulla raskaaksi. Usein oikein vastaan jopa suurempi, kun on intoa yrityksessä. Itse olen tullut viisi kertaa kaskaaksi heti ensimmäisellä kierrolla.

Vierailija
13/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot vaan, että ovulaatiopäivä, ni todennäköisesti tärppää.Vältä ressaamasta asiaa liikaa etukäteen.Tsemppiä!

Vierailija
14/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tärppäsi ekalla kerralla kun oikeasti yritettiin eli olin katsonut koska ovulaation pitäisi olla ja sen mukaan mentiin. Ilman ehkäisyä oltiin oltu muutama kuukausi ennen sitä mutta en katsonut mitään kiertopäiviä.

Ollaan terveitä ja normaalipainoisia alle kolmikymppisiä :)

Vierailija
15/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta mieheni kanssa, molemmat raskaudet alkoivat heti ekasta kierrosta. Ikäeroa lapsilla vuosi. Ihan tarkootuksella tähtäsimme pieneen ikäeroon ja onnekkaasti saimme lapset vuoden sisään.

Kaipa sitten olemme silläkin tavalla sopivia, että miehen on suurinpiirtein vain tarvinnut jättää kalsarinsa sängynpäätyyn lojumaan ja olen jo raskaana.

Kuopuksen synnyttyä mies kävikin varotoimena vasektomiassa.

Onnea Ap:lle ja puolisolleen, älkää stressatko, nauttikaa vauvojen tekemisestä ja kyllä kaikki järjestyy! 

Vierailija
16/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden verran meillä yritettiin lasta, oli aivan upeeta, ilman suorituspaineita ilman ehkäisyä, ja elämässäni en ole ennen pannut kun tuon vuoden aikana niin paljon kun lasta yrittäessä. 

Elkää ottako paineita tai miettikää liikaa, kaikki järjestyy.

Vierailija
17/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
18/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tuo 25 % todennäköisyys köytännössä sitä että joka 4. pari tulee raskaaksi ekasta kierrosta? Yllättävän paljon

Vierailija
19/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöittyminen onnistuu helposti, kun vain ovulaatio tapahtuu ja seksiä on ainakin kaksi kertaa viikossa.

Se alkion kiinnittyminen taas on sattumaa ja sitä voi vaikeuttaa elämäntavat esim jos  juo alkoholia. 

Vierailija
20/107 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tulee raskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä.