Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö 4kk vanhan vauvan kanssa 10h ajomatkan päässä olevan lähisukulaisten häihin?

Vierailija
19.02.2024 |

Lähisukulaisella häät 10 tunnin ajomatkan päässä. Vauva tuolloin 4kk vanha. Matka olisi 10h jos ei välissä pysähtyisi kertaakaan, mutta vauvan kanssa toki joutuisi pysähtymään niin usein, että todellisuudessa matka-aika reippaasti pidempi.

Matkan varrella kahdet sukulaiset, joiden luona voi tarvittaessa pysähtyä yöksikin. Ensimmäinen sukulainen 3h päässä aloituspisteestä ja toinen 5h päässä aloituspisteestä.

Varmasti periaatteessa mahdollinen kulkea tuo matka vauvan kanssa, mutta onko käytännössä kuitenkin melkein mahdoton yhtälö? Riippuu tietysti vauvan luonteestakin.

Lähtisitkö 4kk vanhan vauvan kanssa 10h ajomatkan päässä olevan lähisukulaisten häihin?

Vaihtoehdot

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan nyt ihan ensin miksi lähisukulaisesi asuu yli tuhannen kilometrin päässä?

Koska hän haluaa asua Pohjois-Suomessa ja minä haluan asua Etelä-Suomessa.

Lapista ei kukaan muuta betonihelvettiin Helsinkiin, joten sinä olet siis aito etelän vetelä. Kerro nyt ne kaupungit, jotka ovat lähtöpaikka ja määränpää, niin voidaan auttaa sinua probleeman kanssa. Etelä-Suomessa asut, mutta kuitenkin todella kaukana Tampereelta ja Helsingistä. Kenties kolme tuntia pohjoiseen päin. Silloin kymmenessä tunnissa pääsee Inariin asti.

Mikä sinulla on nyt ongelma, raivopää? Kun et osaa keskustella asiallisesti, niin parasta on, että poistut ketjusta.

Vierailija
22/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkan varrella kahdet sukulaiset, joiden luona voi tarvittaessa pysähtyä yöksikin. Ensimmäinen sukulainen 3h päässä aloituspisteestä ja toinen 5h päässä aloituspisteestä.

Tarvitset unta kolmen tunnin jälkeen? Kannattaa mennä lääkäriin ja ottaa kaikki testit. Saatat olla hyvin sairas.

Etkö trolli osaa lukea? Aloittaja ei sanonut tarvitsevansa unta kolmen tunnin välein, vaan ilmaisi matkalla olevan kolmen ja viiden tunnin kohdalla sukulaisia, joiden luona yöpyminenkin onnistuu. Kyllä ainakin itse jakaisin 10 tunnin ajomatkan parille eri päivälle, jos olisi vauva mukana, eli jäisin sukulaisille välillä yöksi.

Eli pystyykö hän ajamaan yli kolme tuntia ilman yöpymistä? Kuka tahansa pystyy siihen. Kahdeksan tunnin ajon jälkeen vo

Jos ajomatka ilman pysähdyksiä kestäisi 10h, ei se todellakaan pienen vauvan kanssa kestä 10h, vaan huomattavasti pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen kanssa ajettu Åresta Tukholmaan pysähtymättä eli (siihen aikaan) lähes 650km. Ei ongelmaa.

Vierailija
24/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta luulen että jos lapsen toinen vanhempi olisi mukana viihdyttämässä lasta niin varmaankin lähtisin road trip-mentaliteetilla, mutta yksin en. Ja jos en jaksaisi lähteä niin en lähtisi. Lapsi ei ilmeisesti vielä syntynyt, joten ei voi tietää miten tööt vanhemmat silloin olisi. Jos lapsi viihtyy autossa paremmin huutamatta niin se voisi olla lepoakin sille joka ei aja.

Vierailija
25/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan siitä, kuinka tärkeä tämä lähisukulainen on. Jos kyseessä on tyyliin oma sisko, niin ilman muuta. Silloin ottaisin tuon lomamatkan kannalta ja viipyisin ainakin viikon kohteessa. Vanhempainvapaallahan on aikaa, ja ehkäpä puolisokin voi ottaa vapaata siihen, tai muut lähisukulaiset, vanhemmat ja muut sisarukset? 

Jos taas kyseessä tyyliin serkku tai muutoin kaukaisempi, eikä mahdollista jäädä paikan päälle/lähiseuduille lomailemaan, en lähtisi. Yhden päivän takia ei oikein kannata ajaa tuollaista matkaa oli vauvaa tai ei.

Ja toki jos käy ilmi, että vauva totaalisesti vihaa automatkustusta, niin lähtö olisi ehkä pakko perua. Olettaisin, että lähisukulainen kyllä ymmärtää. 

Vierailija
26/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset unta kolmen tunnin jälkeen? Kannattaa mennä lääkäriin ja ottaa kaikki testit. Saatat olla hyvin sairas.

Etkö trolli osaa lukea? Aloittaja ei sanonut tarvitsevansa unta kolmen tunnin välein, vaan ilmaisi matkalla olevan kolmen ja viiden tunnin kohdalla sukulaisia, joiden luona yöpyminenkin onnistuu. Kyllä ainakin itse jakaisin 10 tunnin ajomatkan parille eri päivälle, jos olisi vauva mukana, eli jäisin sukulaisille välillä yöksi.

Eli pystyykö hän ajamaan yli kolme tuntia ilman yöpymistä? Kuka tahansa pystyy siihen. Kahdeksan tunnin ajon jälkeen vo

Pienen vauvan kanssa ei ajeta mitään kahdeksan tunnin pätkiä eikä varsinkaan siihen kahta tuntia lisää.

Vierailija
27/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos samaan voi yhdistää kesälomareissun, niin miksikäs ei. Jos matkasta pitäisi selvitä viikonlopun aikana autolla, niin unohtaisin koko jutun. Onnistuisiko esimerkiksi auton ja junan yhdistelmä?

Ensinnäkin, jos turvakaukaloa ei saa autossa makuuasentoon, niin tauko tarvitaan kahden tunnin ajon jälkeen. Toki taukoja tarvitaan myös ruokailun/vaipan vaihdon/viihdytyksen takia. Tähän saa varata sen verran aikaa, että matka-aika helposti tuplaantuu. 20 tuntia yhteen suuntaan ja jossain vaiheessa pitäisi nukkuakin.

Vierailija
28/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan nyt ihan ensin miksi lähisukulaisesi asuu yli tuhannen kilometrin päässä?

Koska hän haluaa asua Pohjois-Suomessa ja minä haluan asua Etelä-Suomessa.

Lapista ei kukaan muuta betonihelvettiin Helsinkiin, joten sinä olet siis aito etelän vetelä. Kerro nyt ne kaupungit, jotka ovat lähtöpaikka ja määränpää, niin voidaan auttaa sinua probleeman kanssa. Etelä-Suomessa asut, mutta kuitenkin todella kaukana Tampereelta ja Helsingistä. Kenties kolme tuntia pohjoiseen päin. Silloin kymmenessä tunnissa pääsee Inariin asti.

Jaa.. mulla on kyllä työkavereina useampikin ihan Pohjois-Suomesta (siis Sodankylä, Inari jne, ei mikään Oulu) Helsinkiin muuttanut. 

Vierailija
29/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä kuin häissä tarjoilutkin on olleet vaatimattomia. Muista ottaa itsellesi ruokaa reilusti mukaan kylmälaukkuun tai minijääkaappiin automatkalla. Posio - Salla seudullako ne häät on? 

Vierailija
30/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän itse tiedä parhaiten, mitä kannattaa tehdä. Lapset ovat niin erilaisia. Esikoisen kanssa en todellakaan olisi lähtenyt, kuopuksen kanssa ei olisi ollut mikään ongelma.

Vierailija
31/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä suosiolla väliin nuo kemut. Onko sulla yöpaikkaa edes tiedossa siellä? Ei se hääpari halua vieraita kotiinsa hääjuhlan päätteeksi.

Vuokramökissä yöpyisin, eli niiltä osin majoitus kunnossa.

-ap

Vierailija
32/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Matkan varrella kahdet sukulaiset, joiden luona voi tarvittaessa pysähtyä yöksikin. Ensimmäinen sukulainen 3h päässä aloituspisteestä ja toinen 5h päässä aloituspisteestä."

Suku on pahin! Joskus oma suku ja joskus puolison suku. Tai nämä molemmat. Jos lähdet vauvasi kanssa häihin, niin teidän kannattaa yöpyä mieluummin hotellissa kuin sukulaisilla. Sukulaisilla yöpyminen voi olla pienen vauvan kanssa hyvin kuormittavaa ja raskasta. Toki riippuu sukulaisista, ovatko he päällepäsmäreitä, jankkaajia, neuvojia, komentelijoita, hössöttäjiä vai kaikkien asioitten taitajia BesserWissereitä.

Sukulaisilta tulet saamaan pyytämättä lastenhoito-ohjeita ja imetysneuvoja. Naiset, jotka eivät ole koskaan imettäneet omia lapsiaan, ovat omasta mielestään paljon viisaampia kuin virallisen koulutuksen saaneet imetysohjaajat. Vanhat naiset ovat yleensä niitä ikävimpiä ja hankalampia ihmisiä.

No ap varmaan itse tietää sukunsa, eikä olisi menossa heidän luokseen jos he olisivat rasittavia. 

Vierailija
33/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin vauvasta. Jotkut vauvat ovat ihan vihanneksia, möllöttelevät vaan. Toiset tylsistyvät, vaativat paljon huomiota ja vuorovaikutusta ja huutavat koko ajan. Tunnen monta lasta, joiden kanssa olisin lähtenyt mihin tahansa kun olivat vauvoja, omani kanssa en koskaan.

Vierailija
34/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lähtisin. Mulla on neljä lasta, joiden kanssa on ajeltu autolla vaikka minne. Tietysti pitää ottaa huomioon se että vauvan kans tarvii taukoja, mutta niinhän se kuskikin tarvitsee taukoa. Itse lähtisin liikkeelle hyvissä ajoin niin että jos häät on lauantaina, vaikka torstai-iltana ajelee sen 3h ensimmäisten sukulaisten luo ja jää sinne yöksi. Sitten seuraavana päivänä rauhassa loppumatkan niin että on illalla perillä hääpaikkakunnalla. Ja kannattaa järjestää itselle siellä kunnon rauhallinen majoitus että saa nukkua hyvin. Sitten häiden luonteen mukaan paluumatkalle. Kyllähän siihen koko viikonloppu pitää varata matkustamiseen mutta miksei, jos on tosiaan lähisukulaisen häät kyseessä. Kyllä mä menisin ehdottomasti.

Vierailija
35/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etköhän itse tiedä parhaiten, mitä kannattaa tehdä. Lapset ovat niin erilaisia. Esikoisen kanssa en todellakaan olisi lähtenyt, kuopuksen kanssa ei olisi ollut mikään ongelma.

Äkkisellen laskettuna ap:n vauva ei ole vielä syntynyt. Ap ei itsekään vielä tiedä miten tuleva vauvansa viihtyy autossa. Tai mikä kaikki ehtii mennä pieleen ja kesällä ei olekaan vauvaa psinolastina.

Yksinäni en vauvan kanssa noin pitkää matkaa ajaisi.

Vierailija
36/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kahdestaanko sitä lähtis vauvan kanssa? Ei ole muita sukulaisia tulossa vaikka samalla kyydillä? Puoliso? Muuta perhettä? Oma lapsi oli ehkä puolivuotias kun lähdettiin äidin puolen sukulaisen häihin. Puoliso lähti häistä lapsen kanssa aikaisemmin pois, äiti sai jäädä juhlimaan. 

Vierailija
37/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla vauvalle hoitajaa muutamaksi tunniksi hääjuhlan ajaksi.  Häissä ei ole mukava asia, jos vauva kenties väsyneenä ja vieraassa hälisevässä ympäristössä kovinkin äityisi huutamaan.  Ja eihän äitikään voi vauvan kanssa osallistua vapaasti ilonpitoon.  Kaikenkaikkiaan olisiko koko reissu kovin rentouttava kellekään?

Vierailija
38/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin vauvasta. Jotkut vauvat ovat ihan vihanneksia, möllöttelevät vaan. Toiset tylsistyvät, vaativat paljon huomiota ja vuorovaikutusta ja huutavat koko ajan. Tunnen monta lasta, joiden kanssa olisin lähtenyt mihin tahansa kun olivat vauvoja, omani kanssa en koskaan.

Lisään vielä, että kun vauva oli 4 kk vanha, nukuin yössä keskimäärin 2-3 tuntia ja senkin pätkissä, ja jos mun olisi pitänyt lähteä mihinkään, mut olisi saanut kärrätä sinne nokkakärryllä koomassa, en olisi todellakaan kyennyt itse mihinkään. Mutta jotkut vauvat on myös helppoja.

Vierailija
39/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset ajelee tuollaisia matkoja vauvojenkin kanssa ihan sujuvasti. Esim yhden ystäväni vanhemmat asuvat Sodankylässä (jonne hänellä n. 8h matkaa), ja tämä ystävä pari kertaa vuodessa pakkaa pesueensa autoon ja huristaa sinne. Esikoisellaan oli vielä matkapahoinvointia pienenä, mutta jotenkin he selvisivät, eivätkä kyllä ikinä edes yöpyneet missään matkalla. Toinen ystäväni oli vielä hurjempi ja ajoivat vauvan kanssa Etelä-Eurooppaan miehensä perheen luokse... 

Riippuu siis siitä kuinka kovasti haluat sinne häihin. Järjestelykysymys. 

Vierailija
40/128 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs yöjuna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan