Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria, 33, joutuu muuttamaan koska rahat eivät enää riitä

Vierailija
19.02.2024 |

https://yle.fi/aihe/a/20-10006315

Miten hallituksen uudistukset auttavat artikkelin henkilöä työllistymään? Varmaan kaikkensa yrittää ja stressaa itsensä hengiltä joka päivä ilman kurjuuttamistakin.

Kommentit (1014)

Vierailija
201/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tuilla elävät on niin yksin? Onko se totta vai maksimoidaanko sillä vain niitä tukia? 

Toisaalta, olisiko tuille tarvetta, jos olisi kykenevä normaaleihin ihmissuhteisiin, missä välitetään toisesta ja pidetään toisista huolta vastavuoroisesti?

Mitä tarkoitat? Minä ainakin välitän lähisukulaisistani ja ystävistäni, mutta ei minulla olisi varaa heitä kaikkia elättää. Eli jos jollain heustä tulot romahtavat, kyllä heidän on yhteiskunnan tukiin tukeuduttava. Minulla on oma perhe elätettävänä ja maksan omaa asuntolainaa - en pysty elättämään vielä toista perhettä. Henkistä tukea ja tunnpeuolen lämpöä voin kyllä antaa, ja vastavuoroisen hyvän ihmissuhteen, mutta sillä ei vuokria ja laskuja makseta, eikä osteta ruokaa kaupasta.

Monissa muissa mais

En halua joutua elättämään koko sukua. Mitä varten yhteiskunta oikein on olemassa, jos ihmiset ovat itse vastuussa sukulaisistaan ja ystävistään? Onko yhteiskunta siis vain suuryrityksiä varten, jos kerran yhteiskunnan palvelut pitäisi ajaa alas ja ihmiset olisivat ns. omillaan?

Vierailija
202/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jankutijankuti. Ei minun tarvitse luopua työstäni. Työskentelen työvoimapula-alalla, eikä tulijoita ole. Vuorotyö, pitkät työpäivät. Lyhyt koulutus, palkka, jolla elää, ei leveästi, mutta elää. Ei tunnu kelpaavan. Koulutus paikat ei täyty. Töitä on varmasti, ympäri Suomen, voit valita asuinpaikkasi. Moni tekee töitä vielä eläkkeelläkin. 

Tervetuloa!"

Näissä "työntekijöitä ei saada kun laiskat elää tuilla" kommenteissa ei koskaan vahingossakaan kerrota mikä se mystinen ala on!??! Olisi hieman uskottavampaa jos sen mainitsisi. 

Jonkun pelle-hermannin konepaja muuttotappioalueella persläpikylässä, missä ei ole kuin eläkeläisiä. Ai niin, emme kouluta emmekä maksa palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta opiskelija voi saada toimeentulotukea niin pitää nostaa opintolainaa. 

Älkää nostako opintolainaa! Itse olen nyt ihan kusessa takaisinmaksun kanssa. 

Opiskeluihin pitäisi saada lukukausimaksut, että vähenisi nämä turhaan kalliisti koulutetut, jotka ei edes opintolainaa pysty maksamaan.

Nykyopiskelijoilla on todella isot lainat, kun sitä kannustettiin ottamaan ilmaisena rahana nollakorkoaikana ja moni on nostanut lainaa opintolainahyvityksen takia. Onhan se hullua, että nyt valmistuvilla on 30 000 euroa velkaa eikä varmuutta työpaikasta. 

Vierailija
204/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kerrottiin, että paloi loppuun 2021, kun huolsi kolmea alle 10-vuotiasta, oli etäkoulua, oma työ ja opinnäytetyön teko. Hän erosi kuitenkin vasta puoli vuotta sitten. Eli ei ollut tuolloin vielä yksinhuoltaja, kun siis paloi loppuun. Opinnäytetyö ei tullut tehdyksi.

Hänen tuloistaan puuttuu myös kolmen lapsen elatusmaksut.

Eniten on kadoksissa elämänhallinta. Eikö tuon kissoihin liittyvän työn voisi jättää hyllylle, samoin ne kissat ja keskittyä keskeneräisiin opintoihin. Sanoo, että ei viihtyisi alalla, jota on opiskellut, joten opinnot on ilmeisesti senkin vuoksi jäissä.

Loppuunpalamisesta on n. kaksi vuotta. Töihin ei pysty, sitä on kokeiltu. Kokeilut eivät ilmeisesti ole kestäneet kovin pitkään.

Tuossa on minun makuuni liikaa surkuttelua ja itsesääliä. Hänellä on useita sairauksia, mitähän ne mahtavat olla? Ylipainoa jonkun verran, joten sen kar

Kaikki työpaikat on työkokeilijoita täynnä ja he ilmoittavat kaupunginvaltuustoon tai Helsingin pääkonttoriin, jos vakituisena olet liian pitkään kaffee tauolla eli yli lakisääteisen 10 minuuttia tai käyt salatupakalla. 

Työniloa. 

Vierailija
205/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksuja on maksettu seuraavasti

1963 - 1983 vain 5 miljardia

1984 - 2009 vain 95 miljardia

2010 - 2020 jopa 100 miljardia 

Enemmistö kokoomuslaisista, perussuomalaisista ja muista hallituspuoleiden eläkkeensaajista ei ole kokonaisuudessaan maksanut eläkettään yhteiskunnalle. Rahanarvo on ollut aivan eri silloin kun he ovat olleet työelämässä. Miksi minun pitäisi työssä käyvänä ihmisenä kustantaa tämmöisille k***päille eläkkeet, jotka eivät ole valmiita pitämään huolta yhteiskunnan heikoimmista. Ei muutakuin toimeentulotuella nauttimaan oikeistolaisesta politiikasta.

Vierailija
206/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tarvitaan syntyvyyttä. Hyvä kun joku tekee lapsia ja tuommoinen 3 kpl on kohtuullista. Kyllä nyt on hallitus tehnyt huonoja leikkauksia. Hyvä asunto pitäisi jokaisella olla ja kohtuu hintainenkin. Suomessa riittää tilaa, niin ihmettelen näitä koirankopin kokoisia asuntoja.

Vierailija
207/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tuilla elävät on niin yksin? Onko se totta vai maksimoidaanko sillä vain niitä tukia? 

Toisaalta, olisiko tuille tarvetta, jos olisi kykenevä normaaleihin ihmissuhteisiin, missä välitetään toisesta ja pidetään toisista huolta vastavuoroisesti?

Juuri sen takia, että saisivat kupattua kaikki mahdolliset tuet. Sitten täällä vielä joku surkuttelee, miten raskasta on tuollainen elämä. Elämä jonka on ihan itse käsikirjoittanut. 

Vierailija
208/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta opiskelija voi saada toimeentulotukea niin pitää nostaa opintolainaa. 

Älkää nostako opintolainaa! Itse olen nyt ihan kusessa takaisinmaksun kanssa. 

Opiskeluihin pitäisi saada lukukausimaksut, että vähenisi nämä turhaan kalliisti koulutetut, jotka ei edes opintolainaa pysty maksamaan.

Olet sä hieno kun osaat ennustaa miten työpaikkoja on 4-vuoden päästä valmistumisesta. Mihin koulutukseen kannattaa nyt hakea jotta on varma työpaikka neljän vuoden päästä?

Miksi et pysty maksamaan opintolainaasi? Miksi sut piti kouluttaa? 

Vierailija
209/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti esim. raskaana olevan tai äidin joka ottaa pienistä lapsista saikkua. 

Norovirus, voi kyynel

Työpaikka lähtee  

Vierailija
210/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä hänelle. Mutta neuvon, että ei kannata toivoa eläkkeelle pääsyä, koska pienellä eläkkeellä ei elä. Kannattaa pyrkiä mahdollisimman kovapalkkaiseen työhön, jos haluaa ehkäistä stressiä ja köyhyyttä. 

Vierailija
211/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen vähävaraisten sosiaaliturvaan kohdistamat leikkaukset ovat järkyttävä ja käsittämätön vääryys.

Me maksamme veroja siksi, että sivistysvaltion määäritelmän edellyttämä sosiaaliturva on mahdollista sitä tarvitseville.

Käsittämätönta toimintaa. Mihin ne verorahamme sitten menevät? Entä jos itse (nykyiset työllistyneet veronmaksajat) joudumme sosiaaliturvan varaan, mutta emme sitä saa vaikka olemme veroja luulleet sen(kin) ylläpidon vuoksi maksavamme?

Johonkin se kierre on katkaistava. Hulluinta on kuulla, että 30-vuoden uran jälkeen jengi menee suoraan sosiaaliturvaverkkoon. Missä heidän säästöt, missä vakuutukset? Kaikki liikenevä verotettiin pois. 

Oletko sossupummi yrittäjä. Mersu l

Oletko sinä tällainen mielenterveysongelmainen, joista lehdissä kirjoitellaan? Oletko sukusi ensimmäinen luuseri vai onko ihan muut mahdollistaneet hyödyttömän jatkumon sinuun asti? 

Vierailija
212/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tarvitaan syntyvyyttä. Hyvä kun joku tekee lapsia ja tuommoinen 3 kpl on kohtuullista. Kyllä nyt on hallitus tehnyt huonoja leikkauksia. Hyvä asunto pitäisi jokaisella olla ja kohtuu hintainenkin. Suomessa riittää tilaa, niin ihmettelen näitä koirankopin kokoisia asuntoja.

Kuka nuo hyvät, satojentuhansien asunnot, maksavat jos asujat eivät sitä halua tehdä?

Vierailija
213/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilät ovat paljon enemmän kuin 330 koska yh-lisä. Yhdestä lapsesta 160 euroa kun normisti 100, en tiedä mitä kolmesta tulee, 450 euroa?

Lapsilisän määrät lapsiluvun mukaan 1.1.2024 alkaen:

Yhdestä lapsesta 94,88 e/kk

Toisesta lapsesta 104,84 e/kk

Kolmannesta lapsesta 133,79 e/kk

Yksinhuoltajakorotus lapsilisään 73,30 e/kk

Vierailija
214/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti esim. raskaana olevan tai äidin joka ottaa pienistä lapsista saikkua. 

Norovirus, voi kyynel

Työpaikka lähtee  

Tilalle tulee ihmisiä joiden lapset on jo aikuisia. 

Voi kyynel

Onko pienten lasten äidillä asuntovelkaa 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. 

Vierailija
215/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Minä ainakin välitän lähisukulaisistani ja ystävistäni, mutta ei minulla olisi varaa heitä kaikkia elättää. Eli jos jollain heustä tulot romahtavat, kyllä heidän on yhteiskunnan tukiin tukeuduttava. Minulla on oma perhe elätettävänä ja maksan omaa asuntolainaa - en pysty elättämään vielä toista perhettä. Henkistä tukea ja tunnpeuolen lämpöä voin kyllä antaa, ja vastavuoroisen hyvän ihmissuhteen, mutta sillä ei vuokria ja laskuja makseta, eikä osteta ruokaa kaupasta.

Ei nyt varmaan kukaan elatusta pyydäkkään

Miksi sosiaalityö pitäisi ulkoistaa läheisille? 

Vierailija
216/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa lapsessa on kelle tahansa paljon työtä. Hänellä vielä lisäksi vaativat opinnot, kyllä on hanurista ettei tällaisia perheitä tueta. Nainenhan on nuori vielä ja valmistuttuaan ehtii tekemään vaikka mitä kunhan saisi itsensä ja opintonsa kuntoon.

Heitähän nimenomaan tuetaan. Maksetaan kaiken maailman tukia ja silti valitetaan, eikä oteta mitään vastuuta itse. Hänellä ei ole aikomusta työllistyä alalle jota opiskelee. Miksi siis opiskelee. Miksi ei mene töihin. 

Osaatko matematiikkaa? Kuinka paljon on työttömiä suhteessa avoimiin työpaikkoihin?

Vierailija
217/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi hyvä esimerkki tukiloisista tämä koko juttu. Surkutellaan omaa kohtaloa, eikä ymmärretä, että tekee vaan itsensä naurettavaksi tällä jutulla. Suomen sosiaaliturva on paisunut liian suureksi ja ihmiset kuvittelevat, että ne tuet ovat ilmaista rahaa ja kuuluvat heille. Ei kai kukaan siellä töissä huvikseen käy tai siellä sen erikoisemmin viihdy. Töissä'nyt vaan on käytävä, että pystyy elämänsä maksamaan. Mä joudun itse tekemään joka kuukausi ylitöitä, että on rahaa elämiseen, joten sylettää tällaiset kitisijät. Paljon. 

Olet yököttävä "ihminen". 

Jos totuuden kertoimine on sinusta yököttävää, niin ok. Mikä sinä olet?

Sinä et ole mikään totuuden äänitorvi, vaan päästäisi sekaisin oleva vinksahtanut yksilö. Tee meille kaikille palvelus ja mene psykiatrisiin tutkimuksiin, kiitos. 

Vierailija
218/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet haluavat vain alle 25-vuotiaan Instabeiben, vaikka itse olisivat rumia eli kaljuja"... Tuokin nainen on äiti, kannattaa muistaa tämä.

Vierailija
219/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kerrottiin, että paloi loppuun 2021, kun huolsi kolmea alle 10-vuotiasta, oli etäkoulua, oma työ ja opinnäytetyön teko. Hän erosi kuitenkin vasta puoli vuotta sitten. Eli ei ollut tuolloin vielä yksinhuoltaja, kun siis paloi loppuun. Opinnäytetyö ei tullut tehdyksi.

Hänen tuloistaan puuttuu myös kolmen lapsen elatusmaksut.

Eniten on kadoksissa elämänhallinta. Eikö tuon kissoihin liittyvän työn voisi jättää hyllylle, samoin ne kissat ja keskittyä keskeneräisiin opintoihin. Sanoo, että ei viihtyisi alalla, jota on opiskellut, joten opinnot on ilmeisesti senkin vuoksi jäissä.

Loppuunpalamisesta on n. kaksi vuotta. Töihin ei pysty, sitä on kokeiltu. Kokeilut eivät ilmeisesti ole kestäneet kovin pitkään.

Tuossa on minun makuuni liikaa surkuttelua ja itsesääliä. Hänellä on useita sairauksia, mitähän ne mahtavat olla? Ylipainoa jonkun verran, joten sen kar

Silmissään näkyy surua. Taitaa olla masentunut. Elämä kolhinut joskus? Siitä pystyy onneksi nousemaan. 

Vierailija
220/1014 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et halua elättää omaa sukua, joten valitset elättää kaikkien suvut? Oletko vähän yksinkertainen? 

Tai ehkä se oletkin sinä, jota elätetään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi