Maria, 33, joutuu muuttamaan koska rahat eivät enää riitä
https://yle.fi/aihe/a/20-10006315
Miten hallituksen uudistukset auttavat artikkelin henkilöä työllistymään? Varmaan kaikkensa yrittää ja stressaa itsensä hengiltä joka päivä ilman kurjuuttamistakin.
Kommentit (1014)
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti esim. raskaana olevan tai äidin joka ottaa pienistä lapsista saikkua.
Norovirus, voi kyynel
Työpaikka lähtee
Rupean antamaan kenkää kaikille hallituspuolueiden kannattajille. Sitten haukun ne laiskoiksi loisiksi kun ovat työttömänä. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta opiskelija voi saada toimeentulotukea niin pitää nostaa opintolainaa.
Älkää nostako opintolainaa! Itse olen nyt ihan kusessa takaisinmaksun kanssa.
Opiskeluihin pitäisi saada lukukausimaksut, että vähenisi nämä turhaan kalliisti koulutetut, jotka ei edes opintolainaa pysty maksamaan.
Nykyopiskelijoilla on todella isot lainat, kun sitä kannustettiin ottamaan ilmaisena rahana nollakorkoaikana ja moni on nostanut lainaa opintolainahyvityksen takia. Onhan se hullua, että nyt valmistuvilla on 30 000 euroa velkaa eikä varmuutta työpaikasta.
Aina jonkun muun pitää se työpaikka tehdä. Ja jos tekee, niin sekin pitää tehdä tappiolla, ettei saa etua. Tee itse niitä työpaikkoja, ei mitään yhteiskuntaa ole edes olemassa, kaikki me ollaan vaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei valtio voi kuitenkaan elää velaksi jotta hän ja muut vastaavat voivat asua asunnossa, jossa merinäköala ja jokaisella lapsella oma huone. Nuo on sellaisia asioita, jotka täytyy itse kustantaa. Eikä oma huone ole lapsille mikään kansalaisoikeus. Ei siitä niin kauan ole kun sellaisesta ylellisyydestä ei tiedetty mitään ja ihan terveitä aikuisia lapsista kasvoi.
Mutta eläkeläisen asumistukea voit maksaa, mutta lapsiperheille et?
Toki siitäkin joudutaan leikkaamaan. Kaikesta joudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä skutsiin muuttaminen motivoisi hoitamaan koulun loppuun ja työllistymään.
Jutusta kopsattua:
Niille, jotka kehottavat vain ryhdistäytymään ja menemään töihin, Kekkosella on selvä viesti: se ei ole niin yksinkertaista.
On sitä yritetty. Jos minulla olisi vain yksi sairaus, se ei haittaisi niin paljon, mutta kun niitä on kasautunut, vaikuttaa se elämään huomattavasti.
Taitava nainen, ei todellakaan yksinkertaista eloa, kolme alaikäista lasta, sairauksia joihin ehkä lääkitys, ainakin kaksi kissaa ja auto, kuukausitulot nyt 700 € Ja eukko porskuttaa etiäpäin.
Yle on paskalaitos, pysyisitte edes asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta opiskelija voi saada toimeentulotukea niin pitää nostaa opintolainaa.
Älkää nostako opintolainaa! Itse olen nyt ihan kusessa takaisinmaksun kanssa.
Opiskeluihin pitäisi saada lukukausimaksut, että vähenisi nämä turhaan kalliisti koulutetut, jotka ei edes opintolainaa pysty maksamaan.
Olet sä hieno kun osaat ennustaa miten työpaikkoja on 4-vuoden päästä valmistumisesta. Mihin koulutukseen kannattaa nyt hakea jotta on varma työpaikka neljän vuoden päästä?
Miksi et pysty maksamaan opintolainaasi? Miksi sut piti kouluttaa?
Miksi pitää hankkia ammatti? Oletko tosissasi? Ihme kun et ehdota orjatöitä pellolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista että 300 euron takia pitää laittaa elämä uusiksi.
Miksi kukaan ei halua maksaa Marialle tuota 3600 e vuodessa, jotta hän voisi asua kodissaan. Joku tavallinen palstalainen varmaan mielellään olisi nuo rahat antanut, jos vain olisi tiennyt, eikös? Monta pahaa sairautta eikä mahdollisuutta olla työkyvytön, lapsia kuitenkin onneksi saanut aikaan.
Minä maksan veroina. Hallitus vain päättää, että mihin ne rahat laitetaan (ei muuten velkojen maksuun ainakaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja, minulla ei ole lemmikkejä, tatuointeja, lävistyksiä eikä vakavia terveysongelmia, en tupakoi enkä käytä päihteitä. Asumme kolmiossa joka on ollut lasten koti aina, tutut pihakaverit ja koulumatka, isän luona on helppo käydä, ei kiinnostusta repiä heitä juuriltaan. Vuokra nousee, asumistuki ei. Elatustuki tulee Kelalta koska lasten isä on varaton. Valmistuin neljännestä tutkinnosta (te-toimiston suosittelema ala) viime vuonna ja siitä asti hakenut töitä. Vastaukseksi tulee: hakijoita oli lähes/yli sata, valinta ei kohdistunut sinuun, jos jotain vastausta edes tulee.
Nyt minun pitäisi silti alkaa maksaa valtion velkaa.
Ei suinkaan lapsillasi kummoiset eväät elämään ole. Äiti on sossupummi ja isä varaton, eli pummienpummi. Molemmilla varmaan on päihde- ja mielenterveysongelmiakin.
Teidän tukienne takia tämä maa on velkaantun
Törkyturpa öyhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko kohta muuttamaan asuntovaunuun niinkuin jenkkilässä asutaan vai rakennetaanko havumaja?
Tämän takiahan mediassa on ollut viime vuosina paljon "predictive programming" propagandaa. Pakettiautossa elämisestä tehdään ylistäviä juttuja ja sarjoja toisensa perään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tuilla elävät on niin yksin? Onko se totta vai maksimoidaanko sillä vain niitä tukia?
Toisaalta, olisiko tuille tarvetta, jos olisi kykenevä normaaleihin ihmissuhteisiin, missä välitetään toisesta ja pidetään toisista huolta vastavuoroisesti?Mitä tarkoitat? Minä ainakin välitän lähisukulaisistani ja ystävistäni, mutta ei minulla olisi varaa heitä kaikkia elättää. Eli jos jollain heustä tulot romahtavat, kyllä heidän on yhteiskunnan tukiin tukeuduttava. Minulla on oma perhe elätettävänä ja maksan omaa asuntolainaa - en pysty elättämään vielä toista perhettä. Henkistä tukea ja tunnpeuolen lämpöä voin kyllä antaa, ja vastavuoroisen hyvän ihmissuhteen, mutta sillä ei vuokria ja laskuja makseta, eikä osteta ruokaa kaupasta.
Mistä suuryrityksistä nyt puhut? Miksi ostat suuryrityksiltä, kukaan ei pakota. Suomessa suurin osa yrityksistä on pikkuyrityksiä, ihan tavallisia ihmisiä. Ja pienituloisia. Elättävät itsensä ja perhettä, jos on, miehet ja naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kerrottiin, että paloi loppuun 2021, kun huolsi kolmea alle 10-vuotiasta, oli etäkoulua, oma työ ja opinnäytetyön teko. Hän erosi kuitenkin vasta puoli vuotta sitten. Eli ei ollut tuolloin vielä yksinhuoltaja, kun siis paloi loppuun. Opinnäytetyö ei tullut tehdyksi.
Hänen tuloistaan puuttuu myös kolmen lapsen elatusmaksut.
Eniten on kadoksissa elämänhallinta. Eikö tuon kissoihin liittyvän työn voisi jättää hyllylle, samoin ne kissat ja keskittyä keskeneräisiin opintoihin. Sanoo, että ei viihtyisi alalla, jota on opiskellut, joten opinnot on ilmeisesti senkin vuoksi jäissä.
Loppuunpalamisesta on n. kaksi vuotta. Töihin ei pysty, sitä on kokeiltu. Kokeilut eivät ilmeisesti ole kestäneet kovin pitkään.
Tuossa on minun makuuni liikaa surkuttelua ja itsesääliä. Hänellä on useita sairauksia, mitähän ne m
Silmissään näkyy suua.Kun tällaisia haastatteluja tehdään , kehoittaa valokuvaaja näyttämään surullista ilmettä.Itse ollut kerran haastattelussa missä näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi hyvä esimerkki tukiloisista tämä koko juttu. Surkutellaan omaa kohtaloa, eikä ymmärretä, että tekee vaan itsensä naurettavaksi tällä jutulla. Suomen sosiaaliturva on paisunut liian suureksi ja ihmiset kuvittelevat, että ne tuet ovat ilmaista rahaa ja kuuluvat heille. Ei kai kukaan siellä töissä huvikseen käy tai siellä sen erikoisemmin viihdy. Töissä'nyt vaan on käytävä, että pystyy elämänsä maksamaan. Mä joudun itse tekemään joka kuukausi ylitöitä, että on rahaa elämiseen, joten sylettää tällaiset kitisijät. Paljon.
Olet yököttävä "ihminen".
Jos totuuden kertoimine on sinusta yököttävää, niin ok. Mikä sinä olet?
Sinä et ole mikään totuuden äänitorvi, vaan päästäisi sekaisin oleva
Sinä sitä psykiatria enemmän tarvitset. Kela ei sitä vaan taida kustantaa.
Todella terveen ja hyväkuntoisen näköinen sairaaksi ihmiseksi. Minulla on fysiologisia sairauksia useampia ja sen näkee jo naamasta ja siitä että hiukset ovat lähes tippuneet päästä. En ikinä suostuisi kuvattavaksi johonkin artikkeliin ilman valtavaa kuvanmuokkausta. Niin karmealla näytän nykyään. T. En minäkään ole päässyt tk-eläkkeelle vaan olen kuntoutustuella
Vierailija kirjoitti:
Ompas ruma akka.
Opettele kirjoittamaan oikein. Aloita vaikka siitä.
On se hirveetä että joutui muuttamaan. Itse ihmettelen tuota juttua että mitä se nainen valehtelee, joo Alppila on kallis alue asua, sen verran hyvällä paikalla on täällä Oulussa. Mutta esimerkiksi kaketsulle ei todellakaan ole 10 kilometriä, taitaa olla 4-5 kilometriä ja nyt on tuolla naisella muutaman sata metriä pidempi matka keskustaan. Todella huvittava juttu, että meni merinäköala ja joutui "metsään" muuttamaan, jossa talojen välissä on puita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tuilla elävät on niin yksin? Onko se totta vai maksimoidaanko sillä vain niitä tukia?
Toisaalta, olisiko tuille tarvetta, jos olisi kykenevä normaaleihin ihmissuhteisiin, missä välitetään toisesta ja pidetään toisista huolta vastavuoroisesti?Mitä tarkoitat? Minä ainakin välitän lähisukulaisistani ja ystävistäni, mutta ei minulla olisi varaa heitä kaikkia elättää. Eli jos jollain heustä tulot romahtavat, kyllä heidän on yhteiskunnan tukiin tukeuduttava. Minulla on oma perhe elätettävänä ja maksan omaa asuntolainaa - en pysty elättämään vielä toista perhettä. Henkistä tukea ja tunnpeuolen lämpöä voin kyllä antaa, ja vastavuoroisen hyvän ihmissuhteen, mutta sillä ei vuokria ja laskuja makseta, eikä osteta ruokaa kaupasta.
Olisiko vaikka vähän inhimillisempääkin. Ja kattavampaa kokonaisuudessa. Vähemmän kustannuksia. Talouskasvua valtiolle ja kansalle.
Jutussa on tulot väärin tai jotain jää kertomatta. Yksinasuvana lapsettomana saisin KELAlta vajaan tonnin kuussa (asumistuki+työmarkkinatuki). Kyllä 3 lapsen yh saa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmessa lapsessa on kelle tahansa paljon työtä. Hänellä vielä lisäksi vaativat opinnot, kyllä on hanurista ettei tällaisia perheitä tueta. Nainenhan on nuori vielä ja valmistuttuaan ehtii tekemään vaikka mitä kunhan saisi itsensä ja opintonsa kuntoon.
Heitähän nimenomaan tuetaan. Maksetaan kaiken maailman tukia ja silti valitetaan, eikä oteta mitään vastuuta itse. Hänellä ei ole aikomusta työllistyä alalle jota opiskelee. Miksi siis opiskelee. Miksi ei mene töihin.
Osaatko matematiikkaa? Kuinka paljon on työttömiä suhteessa avoimiin työpaikkoihin?
Töitä on niin paljon kuin tekijöitä.
Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten. Ja 1990 - luvulla oli 300 000 työtöntä.
Missä on asfalttimiehet. Ei kai sossupummina kotona?
Ei ole kyse kylmyydestä vaan siitä että valtion rahat ovat loppumassa, eikä entiseen hyvinvointivaltioon ole enää varaa. Ymmärrätkö???