Maria, 33, joutuu muuttamaan koska rahat eivät enää riitä
https://yle.fi/aihe/a/20-10006315
Miten hallituksen uudistukset auttavat artikkelin henkilöä työllistymään? Varmaan kaikkensa yrittää ja stressaa itsensä hengiltä joka päivä ilman kurjuuttamistakin.
Kommentit (1014)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eläkeläiset saa edelleenkin omistusasuntoon asumistukea ja saavat asua yksin isoissa asunnoissa.
Minä en tule tekemään mitään ilmaistyötä vapaa-ajalla eli en hoida eläkkeellä olevia vanhempia enkä puolison vanhempia. Puoliso on ainoa lapsi. Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
Jaa, enpä ole huomannut hakea asumistukea. Että 10 000 euroa saavat ( eilinen vanhusvihaaja) saavat vielä asumistukea lisäksi luksuslinnansa ylläpitoo
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.
Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille
Ennen eläkeläisiä oli vähemmän ja saivat pieniä eläkkeitä.
Nyt eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta joista miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä.
Vierailija kirjoitti:
Jotta opiskelija voi saada toimeentulotukea niin pitää nostaa opintolainaa.
Älkää nostako opintolainaa! Itse olen nyt ihan kusessa takaisinmaksun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näissä jutuissa, oikein kiukuttaa, unohdetaan elatusmaksut. Maksaahan isät elatusmaksut tai sitten valtio ennakot.
Toimeentulotukea ei ole lakkautettu, sitähän hän kuitenkin saa. Ja taatusti on myös oulun sosiaalitoimiston asiakas saaden apua ja rahaa harkinnanvaraisena.
Miksi juuri sairaat, työkyvyttömät ja -haluttomat nuoret naiset hankkivat lapsia isäksi sopimattomien kanssa?
Itse tein lapset 30+ , samoin tekivöt lapseni, varmaan liittoon. Kykenee muksut elättämään.
Mikään liitto ei ole varma, jos ei tule eroa niin puoliso voi vaikka vammautua tai kuolla ja silloin asiat muuttuvat radikaalisti.
käsittäkseni kesämökin voit omistaa ,auton jne jos eivät tuota tuloa, jos p
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tää nainen ole juuri prototyyppi sosiaalipummista. Miksi hankkii kolme lasta jos ei pysty elättämään.
Et sitten lukenut juttua tai ymmärtänyt lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nainen, koska älysi hakea uutta asuantoa heti, kun hallitus runnoi uudistukset läpi. Nyt kun pakkomuutot tulee eteen monelle lähikuukausina, niin ne halvemmat asunnot on jo ehtineet mennä. Jotkut perheet jää väkisinkin ilman asuntoa ja joutuvat seilaamaan siellä täällä.
Ja tämä oli järkevää politiikkaa, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmessa lapsessa on kelle tahansa paljon työtä. Hänellä vielä lisäksi vaativat opinnot, kyllä on hanurista ettei tällaisia perheitä tueta. Nainenhan on nuori vielä ja valmistuttuaan ehtii tekemään vaikka mitä kunhan saisi itsensä ja opintonsa kuntoon.
Jutun nainen sanoi, että ei enää halua omalle alalleen, vaikka saisi lopputyönsä tehtyä..
Luitko syytä siihen?
Hallituksen vähävaraisten sosiaaliturvaan kohdistamat leikkaukset ovat järkyttävä ja käsittämätön vääryys.
Me maksamme veroja siksi, että sivistysvaltion määäritelmän edellyttämä sosiaaliturva on mahdollista sitä tarvitseville.
Käsittämätönta toimintaa. Mihin ne verorahamme sitten menevät? Entä jos itse (nykyiset työllistyneet veronmaksajat) joudumme sosiaaliturvan varaan, mutta emme sitä saa vaikka olemme veroja luulleet sen(kin) ylläpidon vuoksi maksavamme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eläkeläiset saa edelleenkin omistusasuntoon asumistukea ja saavat asua yksin isoissa asunnoissa.
Minä en tule tekemään mitään ilmaistyötä vapaa-ajalla eli en hoida eläkkeellä olevia vanhempia enkä puolison vanhempia. Puoliso on ainoa lapsi. Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
itkun sekainen kakera olet näemmä. moinen ei kehitä sua ihmisenä ja karma on olemassa. ja sinustakin tulee vanha. he ovat aikoinaan tehneet duunia, hoitaneet perhettä, voi ola kovaakin elämää, pikkuhiljaa päästy etiäpäin. Ja onhan vanhoilla nyt oikeus edes vähän helpotusta saada,kunnioitusta jne. ennen vanhaan ei ollut edes kunnon pyykkikoneita, ei näitä arjen helpottavia masinoita, puhelinkioskin, kaikilla ei tv, ei puhelinta, itse kasvatettua ruokaa, pyykkipadat joisa vettä keitettiin, miten raskasta pyykkihuolto olikaan, ei aina sisävessaa, jopa puu
Kokoomuslaisilta ja perussuomalaisilta eläkkeensaajilta voisi katkaista koko eläkkeen, sekin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itkun sekainen kakera olet näemmä. moinen ei kehitä sua ihmisenä ja karma on olemassa. ja sinustakin tulee vanha. he ovat aikoinaan tehneet duunia, hoitaneet perhettä, voi ola kovaakin elämää, pikkuhiljaa päästy etiäpäin. Ja onhan vanhoilla nyt oikeus edes vähän helpotusta saada,kunnioitusta jne. ennen vanhaan ei ollut edes kunnon pyykkikoneita, ei näitä arjen helpottavia masinoita, puhelinkioskin, kaikilla ei tv, ei puhelinta, itse kasvatettua ruokaa, pyykkipadat joisa vettä keitettiin, miten raskasta pyykkihuolto olikaan, ei aina sisävessaa, jopa puu
Kuinka monen nyt eläkkeellä olevat vanhemmat oikeasti ovat eläneet elämää jossa pyykki pestiin padassa yms mitä tuossa kuvattiin? Osan vanhemmista on ollut parempi elintaso ja turvattu työpaikka ja nyt hyvä eläke. Ei kaikki ole eläneet kituelämää tai olleet hyviä lapsillensa.
Eläkemaksuja on maksettu seuraavasti
1963 - 1983 vain 5 miljardia
1984 - 2009 vain 95 miljardia
2010 - 2020 jopa 100 miljardia
Joutuuko kohta muuttamaan asuntovaunuun niinkuin jenkkilässä asutaan vai rakennetaanko havumaja?
Tuossa kerrottiin, että paloi loppuun 2021, kun huolsi kolmea alle 10-vuotiasta, oli etäkoulua, oma työ ja opinnäytetyön teko. Hän erosi kuitenkin vasta puoli vuotta sitten. Eli ei ollut tuolloin vielä yksinhuoltaja, kun siis paloi loppuun. Opinnäytetyö ei tullut tehdyksi.
Hänen tuloistaan puuttuu myös kolmen lapsen elatusmaksut.
Eniten on kadoksissa elämänhallinta. Eikö tuon kissoihin liittyvän työn voisi jättää hyllylle, samoin ne kissat ja keskittyä keskeneräisiin opintoihin. Sanoo, että ei viihtyisi alalla, jota on opiskellut, joten opinnot on ilmeisesti senkin vuoksi jäissä.
Loppuunpalamisesta on n. kaksi vuotta. Töihin ei pysty, sitä on kokeiltu. Kokeilut eivät ilmeisesti ole kestäneet kovin pitkään.
Tuossa on minun makuuni liikaa surkuttelua ja itsesääliä. Hänellä on useita sairauksia, mitähän ne mahtavat olla? Ylipainoa jonkun verran, joten sen karistaminen saattaisi moniin sairauksiin auttaa.
Ratkaisukeskeisyys puuttuu. Toiveena päästä eläkkeelle, ikää 33 vuotta. Varmaan myös avioero on ollut iso muutos ja kriisi lapsille. Syy siihen on vanhemmissa. Hallitusta syyttelee, itseään ei.
"Jankutijankuti. Ei minun tarvitse luopua työstäni. Työskentelen työvoimapula-alalla, eikä tulijoita ole. Vuorotyö, pitkät työpäivät. Lyhyt koulutus, palkka, jolla elää, ei leveästi, mutta elää. Ei tunnu kelpaavan. Koulutus paikat ei täyty. Töitä on varmasti, ympäri Suomen, voit valita asuinpaikkasi. Moni tekee töitä vielä eläkkeelläkin.
Tervetuloa!"
Näissä "työntekijöitä ei saada kun laiskat elää tuilla" kommenteissa ei koskaan vahingossakaan kerrota mikä se mystinen ala on!??! Olisi hieman uskottavampaa jos sen mainitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tuilla elävät on niin yksin? Onko se totta vai maksimoidaanko sillä vain niitä tukia?
Toisaalta, olisiko tuille tarvetta, jos olisi kykenevä normaaleihin ihmissuhteisiin, missä välitetään toisesta ja pidetään toisista huolta vastavuoroisesti?Suomalaisissa on jotain vikaa. Ei täällä muista huolehdita.
No se on tosiaan toisin monissa muissa maissa. Ne, jotka ei pysty maksamaan omaa asuntoa, asuu toisten nurkissa ja niin sitä vaan eletään. Riittäisi täälläkin rahat paremmin vammaisille, kun ei olisi terveitä ihmisiä jaolla. Ja esimerkiksi isät, jotka ei hoida elatusmaksuja, voi joutua vankilaan ja sitten vasta valtio tukee yh-äitiä. Ihan oikein.
Soviteltua päivärahaa ja asumistukea leikataan huhtikuussa eli sairaat ja eläkeläiset ei saa enää avustajaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tuilla elävät on niin yksin? Onko se totta vai maksimoidaanko sillä vain niitä tukia?
Toisaalta, olisiko tuille tarvetta, jos olisi kykenevä normaaleihin ihmissuhteisiin, missä välitetään toisesta ja pidetään toisista huolta vastavuoroisesti?
Mitä tarkoitat? Minä ainakin välitän lähisukulaisistani ja ystävistäni, mutta ei minulla olisi varaa heitä kaikkia elättää. Eli jos jollain heustä tulot romahtavat, kyllä heidän on yhteiskunnan tukiin tukeuduttava. Minulla on oma perhe elätettävänä ja maksan omaa asuntolainaa - en pysty elättämään vielä toista perhettä. Henkistä tukea ja tunnpeuolen lämpöä voin kyllä antaa, ja vastavuoroisen hyvän ihmissuhteen, mutta sillä ei vuokria ja laskuja makseta, eikä osteta ruokaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, olisiko tuille tarvetta, jos olisi kykenevä normaaleihin ihmissuhteisiin, missä välitetään toisesta ja pidetään toisista huolta vastavuoroisesti?Suomalaisissa on jotain vikaa. Ei täällä muista huolehdita.
Muistahan täällä nimenomaan huolehditaan. Ja lisää halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on tosiaan toisin monissa muissa maissa. Ne, jotka ei pysty maksamaan omaa asuntoa, asuu toisten nurkissa ja niin sitä vaan eletään. Riittäisi täälläkin rahat paremmin vammaisille, kun ei olisi terveitä ihmisiä jaolla. Ja esimerkiksi isät, jotka ei hoida elatusmaksuja, voi joutua vankilaan ja sitten vasta valtio tukee yh-äitiä. Ihan oikein.
Työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä, kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa.
https://www.jyvaskyla.fi/uutinen/2023-09-04_palkkatuesta-apua-tyontekij…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, olisiko tuille tarvetta, jos olisi kykenevä normaaleihin ihmissuhteisiin, missä välitetään toisesta ja pidetään toisista huolta vastavuoroisesti?Mitä tarkoitat? Minä ainakin välitän lähisukulaisistani ja ystävistäni, mutta ei minulla olisi varaa heitä kaikkia elättää. Eli jos jollain heustä tulot romahtavat, kyllä heidän on yhteiskunnan tukiin tukeuduttava. Minulla on oma perhe elätettävänä ja maksan omaa asuntolainaa - en pysty elättämään vielä toista perhettä. Henkistä tukea ja tunnpeuolen lämpöä voin kyllä antaa, ja vastavuoroisen hyvän ihmissuhteen, mutta sillä ei vuokria ja laskuja makseta, eikä osteta ruokaa kaupasta.
Jos tämä meno jatkuu niin saat joki sukulaisia nurkkiin asumaan tai sukulaiset päätyvät asunnottomiksi.
"Ei tämä ole oma valinta"
uhriutuminen
ylipainoa
3 lasta
loppuunpalaminen
päättötyö @30v eli jäljessä
2 kissaa
tatuointeja
kasvisruokaa
budjetit kusee
dropout
eronnut