Hämmentääkö sinua, jos et jostain ihmisestä pysty heti määrittämään sukupuolta?
Kommentit (83)
Jollain kahvilanmyyjällä oli pinssi rinnassa, jossa luki he/him. Mitä tuo omituinen kauttaviiva tuossa tarkoittaakaan. Näytti ja kuulosti kuitenkin naiselta.
Taisi olla sukupuolijutut tällä henkilöllä mielessä, kun sellaisen numeron sukupuolista tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska en ole kiinnostunut ihmisten sukupuolista. En käytä sitä tietoa mihinkään.
Tuolla logiikalla aikuiset miehet voi olla tyttöjen kanssa samassa pukkarissa ja saunassa uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hämmentäisi varmaan sekoaisin, jos en tunnistaisi heti lapsen sukupuolta.
Synnärin lomakkeessa on tämä vaihtoehto.
Mulla tuli muutama viikko sitten hetki,että piti hetki miettiä, kumpi hän voi olla. Miehekäs nainen? Voisi olla mies, mutta voisi olla nainen. Joissain naisissa saattaa olla miehekkäitä piirteitä. Kyllä miehissäkin voi olla jotain naismaista, mutta se ei ole kasvoissa eikä kehossa vaan käytöksessä ja äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Jollain kahvilanmyyjällä oli pinssi rinnassa, jossa luki he/him. Mitä tuo omituinen kauttaviiva tuossa tarkoittaakaan. Näytti ja kuulosti kuitenkin naiselta.
Taisi olla sukupuolijutut tällä henkilöllä mielessä, kun sellaisen numeron sukupuolista tekee.
Ulkonäön muuttaminen ja äänen treenaaminen ei ole nopea juttu, hän varmaan halusi identiteettinsä mukaiset pronominit vaikka ei vielä näytä siltä kuin halusi. Tai sitten kyseessä oli joku muu syy, mistä minä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin yksilöissä on sekä nainen että mies, mutta sukupuolia on edelleen vain kaksi.
Eli joku pystyy hedelmöittämään itensä? Tuskin.
Ei. Itselleni on ihan sama, mitä jotkut random ihmiset ovat, joten eipä haittaa, vaikka en pystyisi määrittelemään sukupuolta tai muutakaan.
Kyllä se joskus hämmentää. Näkee sellaisia usein ylipainoisia ihmisiä, joilla on pitkätukka, selkeästi isot rinnat, ääni korkeahko, mutta pukeutuu kuin mies ja partaakin voi kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska en ole kiinnostunut ihmisten sukupuolista. En käytä sitä tietoa mihinkään.
Tuolla logiikalla aikuiset miehet voi olla tyttöjen kanssa samassa pukkarissa ja saunassa uimahallissa.
Jos hän ei välitä toisten sukupuolista, se ei tarkoita etteikö muilla olisi oikeus halutessaan välittää.
No joo vähän... Olen ollut paljon suljetulla osastolla hoidossa, jossa tulee vastaan useita, jotka ovat ulkomuodon perusteella pääteltävissä naisiksi, mutta haluavat kuitenkin tulla kutsutuksi miehen nimellä. Ei mua sinällänsä häiritse muiden identiteetti, mutta alkaa vaan mietityttämään heidän tilanteensa. Ovatko he transfobian takia kärsineet vakavista mielenterveysongelmista vai onko sukupuoli-identiteettihäiriön takana vaikeita mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön muuttaminen ja äänen treenaaminen ei ole nopea juttu, hän varmaan halusi identiteettinsä mukaiset pronominit vaikka ei vielä näytä siltä kuin halusi. Tai sitten kyseessä oli joku muu syy, mistä minä tiedän.
Jos sukupuolella ei kerran ole mitään väliä, niin kuin moni täälläkin toistelee, miksi sillä sitten tälle henkilölle on?
Onhan se todella hämäävää, kun joskus joutuu oikein tosissaan miettimään että kumpi tuo on, mies vai nainen. Ja lopultakaan ei saa selvää kumpaa sukupuolta kyseinen tyyppi oli. Ei sillä että sukupuolella varsinaisesti mitään merkitystä olisi. Olen vain sitä ikäluokkaa, että kasvoin aikuiseksi siinä luulossa että sukupuolia on vain kaksi. Minä en "hyväksy" mitään kolmansia sukupuolia tai muunsukupuolisia. Minulle on olemassa vain kaksi sukupuolta: mies ja nainen. Koita päättää kumpi olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sukupuolella ei kerran ole mitään väliä, niin kuin moni täälläkin toistelee, miksi sillä sitten tälle henkilölle on?
Täällä ihmiset sanovat ettei sillä ole heille väliä. Sillä voi silti olla paljon merkitystä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolella voi henkilölle itselleen olla väliä paljonkin. Mutta sitten muille ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Persoonapronomini jolla häneen viitataan englanniksi. Kauttaviiva erottaa taivutetun muodon perusmuodosta. Oliko muita epäselvyyksiä?
On äärimmäisen harvinaista etten pysty päätellä sukupuolta. Viimeistään kun henkilö avaa suunsa niin sen pystyy päättelemään ja yleensä jo ulkonäöstä. Vaikka olisi miten ristiriitaisia viestejä pukeutumisen tai olemuksen perusteella.
Kyllä on sen näköisiä olioita, että niistä ei tosiaankaan voi tietää, kumpaa niistä kahdesta olevassa olevasta sukupuolesta se edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minua ei kiinnosta jonkun random tyypin sukupuoli, niin ei se tarkoita etteikö henkilön sukupuolella olisi väliä itselleen.
Joo