Hämmentääkö sinua, jos et jostain ihmisestä pysty heti määrittämään sukupuolta?
Kommentit (83)
Hetkellisesti hämmentää koska se on aika harvinaista, mutta äkkiä sitä vaan kohtelee toista ihmisenä.
Ei se mikään uskon asia ole. Sukupuolia on kaksi.
Ei hämmennä, koska mun elämään ei vaikuta yhtään mitenkään miltä vieraat ihmiset näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Näin ei ole vielä tapahtunut niin en osaa sanoa.
Sama. Jotkut ei sitten kai tunnista niin hyvin jos on ns. Miesmäinen nainen tai naisellinen mies. Kerran yhdessä taphtumassa kojullamme kävi nuori nainen joka oli ajellut hiuksensa siiliksi, oli pukeutunut löysiin vaatteisiin ja ääni oli matala. Myöhemmin työkaveri selitti "siitä pojasta jolla oli se sellainen huppari" ja hämmennyin että täh, kävikö sen naisen lisäksi joku toinenkin jolla oli sama huppari. Työkaveri oli luullut tätä naista mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
On melko hämmentävää, jos vastaan puhelimeen, ja en saa selvää kuka ja mistä soittaa. Jos äänestäkään ei voi päätellä, kumpi on. Olen kerran puhutellut miestä naiseksi siksi, että hänellä oli hyvin naismainen ääni ja nauru. Nolostuin täysin.
Aika outoa. En minä tiennyt, että puheluiden alussa on tavattu ilmoittaa oma sukupuoli.
Kyllä hämmentäisi varmaan sekoaisin, jos en tunnistaisi heti lapsen sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Todellakin. Ja häivyn paikalta. En halua miettiä onko joku kettu vai rusakko. Voin huonosti jos en hahmota ihmisiä tai aikeita hyvin. Haluan tietää onko turvallinen tila.
Mikä sukupuoli uhkaa tilasi turvallisuutta?
Jos kaksimetrinen mies tyttöilee ja olisikin ahdistelija viinoissaan eikä tavis, se olisi pelottavaa. Tuntematon ihminen on aina tuntematon, vaikka se olisi biologisesti nainen. Ennen kuin tietää mikä se ihminen on. Osa ihmisistä on joutunut aiemmin vakavien rikosten kohteeksi ja siksi ei voi luottaa heti kaikkiin. Jos joku näyttää oudolta hupputyypiltä ja leikkii lasta tai poikaa, se ihmetyttää. Jos asiaa selvennetään, se ei ehkä enää ihmetytä niin paljon.
Ei ole hämmentänyt, mutta kerran mietin, että mitä ihmettä, kun törmäsin tyttöpariin, joista kumpikin oli päättänyt muuttua mieheksi. Toinen kalju ja lihava, toinenkin aika pullukka ja tällä naurettava kaulaparta, lähinnä haituvia.
Vierailija kirjoitti:
Aataminomenasta tunnistaa mieheksi.
Monilla se näkyy mutta minulla ei ellen käännä päätä pitkälle taakse.
Vierailija kirjoitti:
Ei hämmennä. Kerran tosin olin heittää pubin naistenvessasta yhden mieheksi luulemani ulos, mutta kävi ilmi, että se olikin hyvin miesmäinen lesbonainen. Pubin pöydässä sitä odotti tosi kaunis tyttöystävänsä. Tämä oli aikana, kun vielä uskottiin, että on 2 biologista sukupuolta.
Missä vaiheessa on lakattu uskomasta biologisiin sukupuoliin?
Ei hämmennä. Mä en mieti kaiken aikaa ihmisten sukuelimiä.
Hämmentää, jos en voi päätellä ulkonäöstä sukupuolta.
Huvittaa, jos henkilö näyttää selvästi naiselle, mutta ilmoittaa olevansa muun-sukupuolinen.
Ja ei, minua ei haittaa mitä sukupuolta kukainenkin kuvittelee olevansa. Minulle sukupuolia on kaksi, toivottavasti se ei haittaa sinua.
Vain kerran on tullut sellainen vastaan, 90-luvulla. Näytti lähinnä mieheltä, mutta oli pitkät punaiseksi lakatut kynnet. Näin hänet monta kertaa, enkä tiedä vieläkään kumpi oli.
Oli vähän hämmentävää, kun olen aika tarkka huomaamaan erot. Mutta mitä väliä, hyvin sujui kommunikointi.
Eipä oo osunu mutta luultavasti en. Kun tiedän ennestäänkin että kaikenmallisia ihmisiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Todellakin. Ja häivyn paikalta. En halua miettiä onko joku kettu vai rusakko. Voin huonosti jos en hahmota ihmisiä tai aikeita hyvin. Haluan tietää onko turvallinen tila.
Mikä sukupuoli uhkaa tilasi turvallisuutta?
Jos kaksimetrinen mies tyttöilee ja olisikin ahdistelija viinoissaan eikä tavis, se olisi pelottavaa. Tuntematon ihminen on aina tuntematon, vaikka se olisi biologisesti nainen. Ennen kuin tietää mikä se ihminen on. Osa ihmisistä on joutunut aiemmin vakavien rikosten kohteeksi ja siksi ei voi luottaa heti kaikkiin. Jos joku näyttää oudolta hupputyypiltä ja leikkii lasta tai poikaa, se ihmetyttää. Jos asiaa selvennetään, se ei ehkä enää ihmetytä niin paljon.
Eli siis miessukupuoli uhkaa turvallista tilaasi.
Eipä oikeastaan, en juuri mieti ihmisten sukupuolta niiltä joita kohtaan. He ovat vaan ihmisiä. Jos sitten nähdään useasti niin eiköhän se jossain vaiheessa paljastu tai sitten ei. Onko sillä edes väliä jos ei sitten jotain romanttista viritelmää kehittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hämmennä. Kerran tosin olin heittää pubin naistenvessasta yhden mieheksi luulemani ulos, mutta kävi ilmi, että se olikin hyvin miesmäinen lesbonainen. Pubin pöydässä sitä odotti tosi kaunis tyttöystävänsä. Tämä oli aikana, kun vielä uskottiin, että on 2 biologista sukupuolta.
Missä vaiheessa on lakattu uskomasta biologisiin sukupuoliin?
Persut on aivopesty siihen, että koko maailma opetetaan uskomaan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hämmennä. Mä en mieti kaiken aikaa ihmisten sukuelimiä.
Sukupuoli on muutakin kuin vain sukuelimet.
Joissakin yksilöissä on sekä nainen että mies, mutta sukupuolia on edelleen vain kaksi.
Nää on näitä höpö,höpö juttuja 🙃