Oletko nähnyt kavereiden tai tuttujen saavan Kelalta ihan järjettömiä summia rahaa. Kerro pahimmat tapaukset!
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun mielipiteisiin vaikutti rutkasti kun tutustuin mieheni siskoon ja hänen perheessä, mies asuu eri osoitteessa tukien takia mutta käytännössä yhdessä kaikki. 5 lasta. Tosi kiva rivarikämppä. Kaikilla lapsilla erityistarpeita, äiti näitä vaikutti liiottelevan minkä ehti, oli kaikkien omaishoitaja. Kaikki 7 olivat masentuneita mutta ihan normaalia elämää silti jaksoivat elää. Kertoi ylpeästi miten huijaa sieltä ja täältä. Anopin nimissä olevalle tilille laittoi kirpparilta tulleet rahat/pimeän työn rahat jne, eivät näkyneet kelalle. Lapset kun heillä tarvitsi vaatteita niin tää laittoi eri firmoihin viestiä että voisiko mikään lahjoittaa kun heillä on niin paljon ongelmia ja hyväntekeväisyys jne. Saivat yllättävän paljon. Ihan sekokuviot."
Ei ole todellista! Voi juma*****!!! Miksi et käräytä tätä tyyppiä? Ihan sama vaikka välit menisi..itse e
Olen eri, mutta miten tuon käytännössä voisi käräyttää? Jos ilmoittaa Kelaan tuollaisesta, ei se mihinkään johda. Ei kenenkään tukia katkaista vain siksi, että joku syyttää huijariksi.
tiedän monia tapauksia, mutta ei niistä saa puhua, kun maksujen vastaanottajat majailee auringossa, hiekan keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tällä postauksella ajetaan takaa? Saattaa joku saada kerralla isohkon summan, mutta sille on hyvä syy. Jos esim. takautuvasti maksetaan aiemmilta kuukausilta joku etuus, mitä ei ole älynnyt hakea, tai jota ei ole maksettu ajoissa Kelan virheen takia tms. Max puolen vuoden ajalta niitä maksetaan takautuvasti, kaikista etuuksista ei edes niinkään pitkältä ajalta. Muuten sieltä ei kyllä paljoa saa. Samaten iso summa saattaa tulla esim. toimeentulotukea kerralla, jos on isot välttämättömät menot, esimerkiksi jokin kallis lääkitys. Ihmisten lääkityksistä tms. ei välttämättä ulkopuolinen tiedä, eikä ne ulkopuolisille kuulukaan.
Jatkuvaa tuloa. Yli 5000€ joka kuukausi. Ettekö te taulapäät lue linkkejä vaan väitätte ihan omia höpöjä? Suuret, jatkuvat tuet eivät ole mitään harvinaisuuksia vaan ihan ihan yleistä.
5627 euroa. Niin paljon 30 eniten Kelan etuuksia saanutta asiakasta sai keskimäärin kuukaudessa vuonna 2022. Asia selvisi Iltalehden tietopyynnössä Kelalle.
ltalehti Plus kertoi viime vuonna Amandasta, joka sai Kelan tukia noin 5250 euroa kuukaudessa. Amandalla oli kahdeksan alle 13-vuotiasta lasta, joten pelkkiä lapsilisiä kertyi 1700 euroa kuussa. Päälle tulivat asumistuet, äitiyspäiväraha, kotihoidontuki, omaishoidon tuki, elatusmaksut ja vammaistuet.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
800 euron maksusitoumuksen pesukoneeseen eli ihan uuden koneen sai hakea elektroniikkaliikkeestä. Perusteluna että on yksinhuoltaja ja monta pientä lasta niin vaikeaa käydä taloyhtiön pesulassa.
Vierailija kirjoitti:
800 euron maksusitoumuksen pesukoneeseen eli ihan uuden koneen sai hakea elektroniikkaliikkeestä. Perusteluna että on yksinhuoltaja ja monta pientä lasta niin vaikeaa käydä taloyhtiön pesulassa.
Lisään vielä että ihan kantasuomalainen nainen kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelalta saa kukaan paljoa
No 1300€/kk tekemättä mitään saa pk-seudulla, on se paljon. Vielä jos on lapsia niin voi saada sen 2500€/kk käteen.
Saa jokunen lapsi olla että saa 2500€/kk käteen jos siis ajatellaan että tuo jää vuokran ja muiden pakollisten menojen jälkeen.
Tuosta 1300€/kk rahasta lähtee pois vuokra+muut että ei sillä kuuhun mennä. Saa olla todella paska palkka että saa vähemmän kuin kelasta
Monella kaikenlaisia osamaksulaskuja jotka pitää myös maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkkarikaveri edellisestä elämästä sai harkinnanvaraisena rahaa puhelimiin, vaatteisiin, bussilippuihin, kodin tarpeisiin ym tuhansia euroja joka vuosi. Sitten kyseli että haluaako joku ostaa erinäisiä tuotteita ja hän kävi hakemassa.
Uskomaton jätkä puhumaan paskaa ja sai sossun työntekijät itkemään monesti.
Toinen tapaus mistä kuulin kaverilta oli kun maahanm uuttaja kävi ostamassa käytetyn farmariauton häneltä 4500e sossun lapulla liikkeestä.
Sitä en epäile, etteikö sun kaveri olis juuri tuollainen lusmu. Millainen seura, sellainen sinä. Mutta KELA tai Sossu ei myönnä rahaa auton ostoon. Sinä rasistinen ääliö uskot kaiken mitä joku toinen rasistipaska väittää.
Olen itse ollut eräässä toiminnassa vapaaehtoisena ja tämä että m ....muuttaja saa auton, on totta. Minulle kertoi tämän itse auton saanut... ajokortti oli myös maksettu ja kertoi että oli menossa ostamaan autoa, tosin hinta oli 3500 e max lopun aikoi maksaa itse. Oli kotoisin eräästä I: llä alkavalla maasta ja yh täällä, yksi lapsi. Hän itse ihmetteli minulle miksei minulla ole ajokorttia ja autoa. Miksi näitä väitetään aina valheiksi? Tiedän myös eräästä S alkavalla maasta että harkinnanvaraisena maksetaan sinne lomamatkoja kerran vuodessa. Näistä on 5 vuotta aikaa joten nyt voi olla eri käytännöt. Ja avainsana on se harkinnanvaraisuus ei normaali Kelan maksama tuki.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan saa paljon rahaa Kelalta. Joskus 80 luvulla ja ehkä myöskin 90 luvulla, sossu maksoi sanomalehti tilauksen, kampaajakäynnit ( joku tietty väliaika), mm.
Nämä ajat ovat kauan sitteen menneet !
Oikeasti, kampaajakäynnit?! :D
Vierailija kirjoitti:
siis tää kolmio kuudelle tiktokkaaja on vain jäävuorenhuippu, toissa kuussa vetäsi vajaat 8000€ tulot tukijärjestelmästä.
Tää oli kyllä paha tuki-imuri, ei puutu pokkaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä. Minä olen saanut joskus pesukoneeseen rahaa, kun meille syntyi esikoinen, eikä taloyhtiössä ollut pesutupaa. Mutta silloinkin maksimisumma, mikä maksettiin, oli jotain reilun 300 euron luokkaa - käytännössä taisin saada sillä halvimman koneen jostain Veikon Koneesta tai Gigantista. Mutta silloin, jos taloyhtiössä on pyykkitupa, ei kyllä mihinkään pesukoneeseen saa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis tää kolmio kuudelle tiktokkaaja on vain jäävuorenhuippu, toissa kuussa vetäsi vajaat 8000€ tulot tukijärjestelmästä.
Tää oli kyllä paha tuki-imuri, ei puutu pokkaa.
Toi kolmiokuudelle tyyppi on oksettava. Oikein kehuu miten tuista voi säästää 10 000e vuodessa.
Ja autoon liittyen vielä: myös bensaa maksettiin tietyllä euromäärällä per kk tuttavalleni. Mutta tosiaan sos tt teki nämä päätökset harkinnanvaraisena syrjäytymistä ehkäisevänä toimena.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä oli jo pesukoneet ja silti sait Kelalta (meiltä) 800 uuteen omaan pesukoneeseen? Eipä ihme että valtion kassa on tyhjä ja velkaa otetaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan saa paljon rahaa Kelalta. Joskus 80 luvulla ja ehkä myöskin 90 luvulla, sossu maksoi sanomalehti tilauksen, kampaajakäynnit ( joku tietty väliaika), mm.
Nämä ajat ovat kauan sitteen menneet !
Oikeasti, kampaajakäynnit?! :D
No, ei ole välttämättä mennyt ihan noin, mutta käytännössähän melkein jokainen joutuu kampaajakäyntejä maksamaan toimeentulotuestaan. Vain aniharva pystyy itse leikkaamaan hiuksensa, ja harvalla on joku kaveri, joka osaa leikata.
Vierailija kirjoitti:
En kerro ettei käy käry.. Tämä on Rantasen KELA. salapoliisi kysely... Varokaa.. 🤭🤭🤭🤭🤭😄😄😄😄
Ihan hyvä jos tutun huijarin käyvät käräyttämässä
En tunne sellaisia. Toivottavasti ihmisten ei tarvitse tukeutua kelaan, vaan saisivat itse hankittua elantonsa. Tsemppiä
Joo sain itse 2018 asunnon takuuvuokrat kolmelta kuukaudelta, upouudet huonekalut sekä lomamatkan paluulipun ja hain vielä harkinnanvaraisesta itselleni yksityiset hlääkäri käyntien summat. Tämän lisäksi sain vielä oikein paljon k u l l i a tuon vuoden aikana ja toin lomamatkalta tuliaisena Suomeen uuden tulevaisuuden toivon, jonka kanssa meillä on nyt kaksi yhteistä lasta. Nyt elämme kaikki täällä yhdessä kelan rahoilla!
Vitsi vitsi.
Mikä tun ketju tämä on?
Usutetaan muita kateellisuudella valehteleen, mutuileen ja juoruaan?
Rys sä täälä kylvää eripuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on saastainen valhe, maksusitoumuksen saa halvimpaan malliin ja ne sovitaan kelan ja elektroniikka liikkeen kesken ennen kun kukaan on edes pyyäny maksaria.