Oletko nähnyt kavereiden tai tuttujen saavan Kelalta ihan järjettömiä summia rahaa. Kerro pahimmat tapaukset!
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Noihin tukiin sais tulla jokin katto. Esim. 1000€ max. vaikka kakaroita olis 15kpl. Tuet sais myös olla korvamerkittyjä että sen voi käyttää vai siihen mihin se on tarkoitettu ja vain suomen sisällä. Lapsilisiä ei muutenkaan pitäisi maksaa kuin korkeintaan kahdesta tai ehkä kolmesta.
Samaa mieltä. Jestas mitkä haukut täällä joskus sain kun kerroin olevani sitä mieltä että ainakin osa kelan rahoista pitäisi antaa vaikka lahjakortteina joilla ei pysty ostamaan päihteitä vaan raha menisi ruokaan ja muuhun tarpeelliseen. Aivan turhaan narisee jokainen ryypiskelijä ja tupakoitsija ettei rahat riitä. Ei varmasti riitä jos pitäisi saada ryypätä ja rällätä tai ostella kalliita merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihin tukiin sais tulla jokin katto. Esim. 1000€ max. vaikka kakaroita olis 15kpl. Tuet sais myös olla korvamerkittyjä että sen voi käyttää vai siihen mihin se on tarkoitettu ja vain suomen sisällä. Lapsilisiä ei muutenkaan pitäisi maksaa kuin korkeintaan kahdesta tai ehkä kolmesta.
Samaa mieltä. Jestas mitkä haukut täällä joskus sain kun kerroin olevani sitä mieltä että ainakin osa kelan rahoista pitäisi antaa vaikka lahjakortteina joilla ei pysty ostamaan päihteitä vaan raha menisi ruokaan ja muuhun tarpeelliseen. Aivan turhaan narisee jokainen ryypiskelijä ja tupakoitsija ettei rahat riitä. Ei varmasti riitä jos pitäisi saada ryypätä ja rällätä tai ostella kalliita merkkivaatteita.
Mahtaa elämä olla vaikeaa jos mielikuvitusviholliset saa sut noin mutkalle.
Mee nyt ihan oikeasti kuvauttaan ne aivos, tää käytös on lääketieteellisesti hälyttävää.
Vierailija kirjoitti:
"Eli sua sylettää että kun mt ja narkkaus ongelmat leviää käsiin kun niiden hoitoon tarkoitetut rahat ohjattiinkin rikkaille hyvän mielen lisäks kerta toisensa jälkeen porsastelu oikeisto toimesta, mutta näet vaivaa vaan siitä yksilöstä ja sen verohaitoista, et siitä mikä mättää ja mitä sille pitäis tehdä?
Aika rys sä olet mentaliteetiltas ja koulutukseltas, :' D"
No enpä tiedä, tää perskokkareen jokapäiväinen epäinhimillinen vuodatus täälä saa rys sätkin näyttään empaattisilta ja fiksuilta kavereilta.
Oikeisto politiikan vihollinen numero 1 koko jätkä, yritä tässä nyt sit selittää kuinka hallituksen toimet käy järkeen samalla kun toi kilari ei osaa edes lukea saati argumentoida mut kokoajan sen tarvii olla kaikista eniten kaikista äänessä.
Tirsks, perskokkare osaa lukea niin huonosti et se ei ymmärtäny et sä auot päätäs sille ja tiputti tykkäyksen.
Mä tiedän et joka porukassa tää "kerma" nousee pintaan mut ristus tää tekee pahaa oikeiston uskottavuudelle.
Odotin sairauspäivärahan päätöstä sain 67e Kelasta tt tukea. Aika järjetön summa.
Väärin laskettu.
Minä ihmettelen tapausta missä tuttuni omistaa asunnon ex-miehensä kanssa, eivät halua myydä kun tuottaa hyvin vuokralla niin silti tuttu saa kelasta vuokra-asuntoonsa asumistuen ja päälle toimeentulotukea..miksi kela ei vaadi, että tuo talo pitää myydä ennen tukia, tulot on siis pienet ja on lasten kanssa keskenään vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tapausta missä tuttuni omistaa asunnon ex-miehensä kanssa, eivät halua myydä kun tuottaa hyvin vuokralla niin silti tuttu saa kelasta vuokra-asuntoonsa asumistuen ja päälle toimeentulotukea..miksi kela ei vaadi, että tuo talo pitää myydä ennen tukia, tulot on siis pienet ja on lasten kanssa keskenään vuokralla.
No selvästi et oikeasti tiedä heidän asioistaan. Todennäköisesti kuvio ei ole tuollainen, mitä luulet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on heidän oma asiansa, jos käyttävät rahansa alkoholiin ja tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 euron maksusitoumuksen pesukoneeseen eli ihan uuden koneen sai hakea elektroniikkaliikkeestä. Perusteluna että on yksinhuoltaja ja monta pientä lasta niin vaikeaa käydä taloyhtiön pesulassa.
Taloyhtiössä oli jo pesukoneet ja silti sait Kelalta (meiltä) 800 uuteen omaan pesukoneeseen? Eipä ihme että valtion kassa on tyhjä ja velkaa otetaan...
Ja sinä tyhmä uskot kaiken minkä keskustelupalstalta luet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on heidän oma asiansa, jos käyttävät rahansa alkoholiin ja tupakkaan.
Sitten kannattaa pitää turpansa kiinni ja jättää lapset ainakin hankkimatta. Vaikka niiden avulla suuremmat tukiaiset saakin. Ei ole hyväksi kasvaa ympäristössä, jossa lapsi on arvokas vain kelatukien tähden. Sterilisaatio kaikille köyhille
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole kokonaan Kelan rahoittama juttu, mutta..
Vuokralaisellani paljastui olevan paha huumeriippuvuus, vuokria jäi maksamatta ja selitykset olivat kirjavia. Hankin hänelle häädön alueen käräjäoikeudesta. Häätöprosessi oli yllätyksekseni varsin vaivaton ja nopea. Ulosottomies otti häädössä vuokralaiselta avaimet pois ja sopi päivän jolloin kelarotta pääsee hakemaan tavaransa. Ihme kyllä vuokralainen vastasi puhelimeen, kun soitin ja kysyin miten aikoo siivouksen hoitaa. Asunto oli täynnä käytettyjä ruiskuja, likaisia vaatteita, rikkinäisiä huonekaluja ja muuta ryönää. Olipa viritellyt kylppäriin oman kannabiskasvattamon, lattia oli täynnä multaa yms. ja ilmanala trooppinen. Hän kertoi minulle että sossu (=hyvinvointialue) on luvannut maksaa raivaussiivouksen, mutta hän ei ole vielä löytänyt firmaa joka suostuisi sen tekemään. Minulla on oma yritys, joka tekee myös siivouksia. Vuokralaiselle sopi hyvin, että teen itse si
Tästä oli lehtijuttukin, nyt kannattais ehkä miettiä kerran tai kaks mitä anonyymille laudalle laittaa, sä just doxasit ittes : )
Usein sossu/kela maksaa mammuille perheauton.
Se on täysin väärin se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 euron maksusitoumuksen pesukoneeseen eli ihan uuden koneen sai hakea elektroniikkaliikkeestä. Perusteluna että on yksinhuoltaja ja monta pientä lasta niin vaikeaa käydä taloyhtiön pesulassa.
En usko tätä. Minä olen saanut joskus pesukoneeseen rahaa, kun meille syntyi esikoinen, eikä taloyhtiössä ollut pesutupaa. Mutta silloinkin maksimisumma, mikä maksettiin, oli jotain reilun 300 euron luokkaa - käytännössä taisin saada sillä halvimman koneen jostain Veikon Koneesta tai Gigantista. Mutta silloin, jos taloyhtiössä on pyykkitupa, ei kyllä mihinkään pesukoneeseen saa rahaa.
Siskolleni kyllä annettiin rahat pesukoneeseen, kun valehteli, ettei pesutupaa ole. Sai kyllä muutenkin suuria summia harkinnanvaraisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelalta saa kukaan paljoa
No 1300€/kk tekemättä mitään saa pk-seudulla, on se paljon. Vielä jos on lapsia niin voi saada sen 2500€/kk käteen.
Saa jokunen lapsi olla että saa 2500€/kk käteen jos siis ajatellaan että tuo jää vuokran ja muiden pakollisten menojen jälkeen.
Tuosta 1300€/kk rahasta lähtee pois vuokra+muut että ei sillä kuuhun mennä. Saa olla todella paska palkka että saa vähemmän kuin kelasta
Suomessa ei kuitenkaan ole olemassa minimipalkkaa, joten ihan mahdollista saada palkkaa vähemmän kuin kelan tuilla. Lisäksi työssä käyminen maksaa hirveästi, ihan sama liikkuuko julkisilla vai omalla rottelo-autolla, niin kallista on töihin kulkeminen.
Vierailija kirjoitti:
En oo suuria summia saanut itse tai nähnyt monien eri tukien varassa olevien saavan myöskään. Kukaan ei ns jää voitolle verrattuna työnteköön. Ainoa epäkohta mitä oon huomannut on eriarvoisuus harkinnanvaraisen toimeentulotuen suhteen siinä että suositaan pitkäaikaisesti tuilla eläviä, en tiiä mistä johtuu. Samoin koen epäreiluksi sen että pienipalkkaisen ei oo mahdollista saada joitain tukia joita sen sijaan saa jos on työttömänä. Uudistuksetkin tuntuu vain ajavan ihmisiä kokonaan tukien varaan mikä jostain syystä on monesti jo valmiiksi erilaisten tukien kanssa tilanne. Luulisi että haluttaisiin käytännössäkin ihmiset töihin mutta todellisuus taitaa olla se että vain osa halutaan töihin ja loput tukiloukkuun ja tuet jatkuvasti pienemmiksi ja kohta ollaan USAn tilanteessa sitten. En tiiä ketä se hyödyttää lopulta kuin suurituloisten vähemmistöä, halveksin jokaista urpoa joka äänestänyt oikeistoa. Kyllä vasemmallakin töihin ihmiset hal
Jää voitolle verrattuna pienituloiseen jonka tulot ovat juuri tulorajojen yläpuolella. Toimeentulotukea saavalle maksetaan lääkärikulut, lapsille harrastus, harkinnanvaraista tukea voi saada monenlaiseen asiaan jne. Se, jonka tulot on juuri rajan yläpuolella ei saa mitään vaan maksaa kaiken itse koska ei ole toimeentulotukeen oikeutettu. Tulot voi hänellä olla vaikka vain 10 euroa/kk enemmän kuin sillä joka saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä. Minä olen saanut joskus pesukoneeseen rahaa, kun meille syntyi esikoinen, eikä taloyhtiössä ollut pesutupaa. Mutta silloinkin maksimisumma, mikä maksettiin, oli jotain reilun 300 euron luokkaa - käytännössä taisin saada sillä halvimman koneen jostain Veikon Koneesta tai Gigantista. Mutta silloin, jos taloyhtiössä on pyykkitupa, ei kyllä mihinkään pesukoneeseen saa rahaa.
Siskolleni kyllä annettiin rahat pesukoneeseen, kun valehteli, ettei pesutupaa ole. Sai kyllä muutenkin suuria summia harkinnanvaraisesti.
No onpa kamalaa, jos joku sai pesukoneen. Ei se nyt mikään hulvaton luksustuote ole, vaan ihan tavallinen, tarpeellinen kodinkone.
En ole. En ole kuullut yhdestäkään.
Muualta tullut perhe haki maksusitoumuksella TV:n, puhelimet koko perheelle, pesukoneen ja kuivausrummun, mikron, 2 tietokonetta. Tiedän 100 % todeksi olin nimittäin paikalla ja myyjänä kyseisessä kaupassa. En tiedä millä perusteella sitten heille oli myönnetty nuo kaikki. Olen myös Ikeassa nähnyt kun afrikkalaiset on ostaneet suomalaisen (sosiaalityöntekijä?) kanssa huonekaluja maksusitoumuksella. Englantia puhuivat ja tämä suomalainen selosti mitä kaikkea tarvitaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Muualta tullut perhe haki maksusitoumuksella TV:n, puhelimet koko perheelle, pesukoneen ja kuivausrummun, mikron, 2 tietokonetta. Tiedän 100 % todeksi olin nimittäin paikalla ja myyjänä kyseisessä kaupassa. En tiedä millä perusteella sitten heille oli myönnetty nuo kaikki. Olen myös Ikeassa nähnyt kun afrikkalaiset on ostaneet suomalaisen (sosiaalityöntekijä?) kanssa huonekaluja maksusitoumuksella. Englantia puhuivat ja tämä suomalainen selosti mitä kaikkea tarvitaan yms.
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä ehtinyt todistaa kaikenlaista, vähän liikaa.
Sä et ole pelkästään saastainen valehtelija vaan olet myös äärimmäisen huono valehtelija. :' D
Ilmeisesti kaikessa ei tule paremmaks treenillä.
Jos se nyt yhtään lohduttaa mä en usko tai ajattele et se edustais koko oikeistoa, mä alan oleen aika varma että sillä on joku vakava neurologinen sairaus/alkoholi dementia.