Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko nähnyt kavereiden tai tuttujen saavan Kelalta ihan järjettömiä summia rahaa. Kerro pahimmat tapaukset!

Vierailija
18.02.2024 |

Voit kertoa vain pahimmat

Kommentit (229)

Vierailija
21/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. 

Vierailija
22/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kun Kela Goldia vingutetaan Alkossa ja jopa Tallinnan CBD-kaupoissa. Kortin omistajien ihonvärin voinette arvata. Tämä on täysin tosi juttu eikä mitään keksittyä propagandaa.

Itse olen nähnyt monta persua vietävän pakkopaidassa deliriumia hoidattamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin tukiin sais tulla jokin katto. Esim. 1000€ max. vaikka kakaroita olis 15kpl. Tuet sais myös olla korvamerkittyjä että sen voi käyttää vai siihen mihin se on tarkoitettu ja vain suomen sisällä. Lapsilisiä ei muutenkaan pitäisi maksaa kuin korkeintaan kahdesta tai ehkä kolmesta.

No eiköhän orpopurra pidä huolen siitä että kohta ei kukaan saa yhtään mitään. Eli voit olla rauhallisin mielin.

Vierailija
24/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki, kaveri sai kelan takauksen auto- ja asuntolainaan jotka sitten tuhlasi ulkomaan matkoihin ja jäi espanjaan asumaan eläketuilla.

Vierailija
25/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toki, kaveri sai kelan takauksen auto- ja asuntolainaan jotka sitten tuhlasi ulkomaan matkoihin ja jäi espanjaan asumaan eläketuilla.

No ei varmaan saanut, provoilet!! 0/5

Vierailija
26/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelalta saa kukaan paljoa

No 1300€/kk tekemättä mitään saa pk-seudulla, on se paljon. Vielä jos on lapsia niin voi saada sen 2500€/kk käteen.

Ei tuo ole iso summa. Toisaalta mitä vaihtoehtoja edes on, jos ei haluta ihmisten asuvan slummeissa ja perheiden näkevän nälkää?

Vierailija
27/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro ettei käy käry.. Tämä on Rantasen KELA. salapoliisi kysely... Varokaa.. 🤭🤭🤭🤭🤭😄😄😄😄

Vierailija
28/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela voi myöntää takuuvuokran ja thats it. Sekään ei kelpaa kaikille vuokranantajille. 

Vierailija
29/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu teeskentelee yksinhuoltajaa vaikka asuu lasten isän kanssa yhdessä. Hän saa asumistuet ja yh korotukset lapsilisiin, vaikka isä on työssäkäyvä. Heillä 4 lasta.

Vierailija
30/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kukaan tällä tiedolla tekee?? 

Mielummin miettisin omaa elämääni enkä muiden tukia. Siskoni miettii kokoajan muiden elämää. Todella rasittavaa. 

Vierailija
31/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin tukiin sais tulla jokin katto. Esim. 1000€ max. vaikka kakaroita olis 15kpl. Tuet sais myös olla korvamerkittyjä että sen voi käyttää vai siihen mihin se on tarkoitettu ja vain suomen sisällä. Lapsilisiä ei muutenkaan pitäisi maksaa kuin korkeintaan kahdesta tai ehkä kolmesta.

Kyllä tuissa onkin katto. Tukia ei tarvitse sen kummemmin korvamerkitä, koska ihminen voi lain mukaan käyttää ne ihan mihin haluaa. Ja miten estäisit käyttämästä Suomessa saatua tukieuroa vaikka Tallinnassa? Ja toisaalta miksi edes pitäisi rajata käyttö Suomeen? Ihan kummia ideoita teillä.

Vierailija
32/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kelalta saa kukaan paljoa

No 1300€/kk tekemättä mitään saa pk-seudulla, on se paljon. Vielä jos on lapsia niin voi saada sen 2500€/kk käteen.

Nuo luvut on revitty Orpon Kansallissosialistisen hallituksen pelikirjasta, eli valetta.

Vierailija
33/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu teeskentelee yksinhuoltajaa vaikka asuu lasten isän kanssa yhdessä. Hän saa asumistuet ja yh korotukset lapsilisiin, vaikka isä on työssäkäyvä. Heillä 4 lasta.

Mistä tiedät? Jos minulla olisi tuollainen kuvio, en olisi kertonut sitä kavereille. 

Vierailija
34/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Laine huijaa kelalta tukia keksityillä vuokralaisillaan, saa työttömyystukia, elatustukia, leskeneläkkeitä ja vaikka mitä. Niin on kiero mies ja Janne Katajakin sotkeutunut siihen touhuun. Ilmasta rahaa Kelalta.

Vierailija
35/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelasta, mutta tuttu sai firmalleen jäätävän paljon koronatukia, tonneja, vaikka hänen yrityksensä ei koronasta kärsinyt lainkaan vaan päinvastoin. Rahaa tuli rahan luo. 

Vierailija
36/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta en tiedä mut ite saan isältä kuukausirahaa 4000e . Iskällä on isoyritys pohjanmaalla. 

Vierailija
37/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei takaa kenenkään kulutusluottoja. Joko sinä tai sun ystävä on sekaisin päästään. Saatatte olla kumpikin.

Vierailija
38/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipiteisiin vaikutti rutkasti kun tutustuin mieheni siskoon ja hänen perheessä, mies asuu eri osoitteessa tukien takia mutta käytännössä yhdessä kaikki. 5 lasta. Tosi kiva rivarikämppä. Kaikilla lapsilla erityistarpeita, äiti näitä vaikutti liiottelevan minkä ehti, oli kaikkien omaishoitaja. Kaikki 7 olivat masentuneita mutta ihan normaalia elämää silti jaksoivat elää. Kertoi ylpeästi miten huijaa sieltä ja täältä. Anopin nimissä olevalle tilille laittoi kirpparilta tulleet rahat/pimeän työn rahat jne, eivät näkyneet kelalle. Lapset kun heillä tarvitsi vaatteita niin tää laittoi eri firmoihin viestiä että voisiko mikään lahjoittaa kun heillä on niin paljon ongelmia ja hyväntekeväisyys jne. Saivat yllättävän paljon. Ihan sekokuviot. 

Vierailija
39/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuttu". Äitis vai?

Vierailija
40/229 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt.