Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin iäkkäiden vanhempieni saamia kelakorvauksia, enkä enää ihmettele mihin Suomen rahat hupenee

Vierailija
18.02.2024 |

Esim. pelkät lääkkeet maksaa isälläni yli 2500 €/kk. 30 000 €/vuosi. Hän maksaa itse vain sen lääkekaton, runsaat 600 €/v, loput maksaa Kela.

Kommentit (482)

Vierailija
161/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee päivähoitoa. Maksimimaksu perheelle per lapsi on alle 300€/kk mutta todellinen kustannus on about 1700€:kk. 

Nii-i, kannattaako sitä kaikkia lapsia peruskouluunkaan  laittaa. 

Boomereista suurin osa kävi vain kansakoulun ja sen kyllä huomaa. 

Silti suurin osa boomereista elätti itse itsensä,osti perheelleen oman talon,kesämökin,veneen jne.

Miksi sinä et siihen kykene vaikka olet kouluja käynyt viisas ihminen? Siksi, että olet kultalusikka perseessä kasvanut joka ei ole koskaan joutunut ottamaan vastuuta edes itsestään .

Vierailija
162/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi noi sähkölämmitys talot on rikkailla eläkeläisillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee päivähoitoa. Maksimimaksu perheelle per lapsi on alle 300€/kk mutta todellinen kustannus on about 1700€:kk. 

Ja nyt joka päivä yli 10 nuorta jää työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Vierailija
164/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti suurin osa boomereista elätti itse itsensä,osti perheelleen oman talon,kesämökin,veneen jne.

Miksi sinä et siihen kykene vaikka olet kouluja käynyt viisas ihminen? Siksi, että olet kultalusikka perseessä kasvanut joka ei ole koskaan joutunut ottamaan vastuuta edes itsestään .

Te lakkoilitte ja tehtaat on loppu. 

Meidän ei tarvitse hoitaa teitä. Pitäkää tunkkinne. 

Vierailija
165/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pieneläkeläinen, tk-eläkkeellä, nyt  +65 v. Maksan lääkkeistäni kuukaudessa n. 60 e (joihin omavastuun jälkeen siis KELA-korvaus). Sen lisäksi lääkkeet, joista ei mitään korvausta saa, mutta joita on pakko käyttää, maksavat n. 250 e kuukaudessa. Maksan nämä siis kokonaan itse. Teen makuullani tässä nytkin töitä sen verran, että 300 e/kk netto tulee eläkkeen lisäksi. Mitään tukia en ole koskaan eläessäni saanut. Soviteltua ansiosidonnaista olen saanut 21 päivän ajan. Maksan asuntoni vuokran itse. Pyrin tulemaan toimeen ilman apua niin paljon kuin mahdollista. Toisinaan lapseni auttaa mm. siivous- ym. raskaimmissa hommissa, joihin en kykene.

Pitäisikö minutkin siis eutanisoida mahdollisimman nopeasti? Käsittääkseni olen työvuosieni aikana (n. 38 v.) ollut hyvinkin tuottava ja hyödyllinen yhteiskunnan jäsen ja olen sitä vieläkin. Teen myös jkv vapaaehtoistoimintaa.

Mistä kumpuaa tämä hirveä viha eläkeellä olevia ja iäkkäitä kohtaan? Esim. terveysasemalle ei enää saa aikoja eikä kaikkia tutkimuksia, jos on yli 55 v. ja/tai eläkkeellä?  Näin ainakin meillä on jo lähes suoraan ilmoitettu.

Vierailija
166/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinun vanhempasi joutaisi kuolla pois niin jäisi nuorille yksinhuoltaja äideille enemmän rahaa jaettavaksi.

N33

Eikö olisi parempi jos jokaisen vanhemmat velvoitettaisiin kustantamaan elämänsä loppuun asti lastensa elämä sen sijaan että valtio maksaa näiden jälkeläisten vuokrat ym toimeentulon?

-ohis

Oletko sossupummi yrittäjä. Mersu laitetaan verotuksessa poistoihin ja nostetaan yritystukia ja käytetään palkattomia työkokeilijoita ja haetaan verovähennystä kodin siivouksen ostosta, koska vaimo on uusavuton laiska paska. 

Luuletko, että nollatuloilla ostetaan Mersuja pihaan? Luuletko, että siivoukses

Et vastannut kysymykseen. Saako nollatuloilla 100 000€ Mersua pihaan verottomana? Luuletko, ettei trittäjä maksa mitään veroja? 

Vierailija
167/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on trade Hönö Tiainen tässäkin ketjussa harrastuksensa parissa 🤣😆😂🤣😆😂

Hönön pesti alkaa siis olla taaaaaaaaaaaaaaaaaaaas lopuillaan.

Veroparoilla elätetty jo lähes 50v 🤢

Vierailija
168/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt joka päivä yli 10 nuorta jää työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Mielenterveys suurin syy nykyisin,  boomerit jäivät tuki/liikuntaelimistä varhaiseläkkeelle.

Oliko 20 000 uutta mt-eläkeläistä vuodessa?  Tarkistan asian

Vierailija
169/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni asuu ranskassa ja siellä lääkkeiden hinnat on 10 kertaa pienempiä kuin suomessa.

Vierailija
170/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu on aina ollut paikka, johon on säilötty lapsia. Nyt tämä säilytysmalli on laajentunut korkeakouluihin, yliopistoihin, jne. Niihin säilötään aikuisia, jotka eivät työllisty. 

Vierailija
171/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000-1300 €/kk. Sopii, jokainen vastaa kuluistaan, katsotaan ketkä kaatuvat ensimmäisinä.

Tämän maksaminen ei olisi minulle mikään ongelma, mikäli ei tarvitsisi maksaa enää tyeliä. Jäisi muuten vielä palkasta rahaa laittaa omiin eläkesijoituksiin.

Vierailija
172/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi mitä mielisairas pikkumies tietää. Ei näytä sulla olevan muuta tekemistä kuin olla täällä. Oletko paljonkin kopioinut ihmisten tekstejä ja laittanut niitä tänne muista ketjuista? 

Vierailija
173/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni halveksinut yyhhoo ämmiä ja heidän siittäjiään eikä tämäkään ketju sitä oksetusta mitenkään hälvennä.

Olen omia lapsiani kasvattanut niin, että eivät ota leikkeihinsä mukaan näiden yyhhoo äitien jälkeläisiä lainkaan sillä sellaiset ovat todella huonoa seuraa.

Vierailija
174/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kahta verenpainelääkettä minimiannokset. Ovat todella halpoja, joten Kela-korvausta ei tule (3 -4 e/kk). Jos laihduttaisin 10 kg, varmaan verenpaine laskisi normaalille tasolle. Olen jo aloittanut.

Vierailija
175/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pieneläkeläinen, tk-eläkkeellä, nyt  +65 v. Maksan lääkkeistäni kuukaudessa n. 60 e (joihin omavastuun jälkeen siis KELA-korvaus). Sen lisäksi lääkkeet, joista ei mitään korvausta saa, mutta joita on pakko käyttää, maksavat n. 250 e kuukaudessa. Maksan nämä siis kokonaan itse. Teen makuullani tässä nytkin töitä sen verran, että 300 e/kk netto tulee eläkkeen lisäksi. Mitään tukia en ole koskaan eläessäni saanut. Soviteltua ansiosidonnaista olen saanut 21 päivän ajan. Maksan asuntoni vuokran itse. Pyrin tulemaan toimeen ilman apua niin paljon kuin mahdollista. Toisinaan lapseni auttaa mm. siivous- ym. raskaimmissa hommissa, joihin en kykene.

Pitäisikö minutkin siis eutanisoida mahdollisimman nopeasti? Käsittääkseni olen työvuosieni aikana (n. 38 v.) ollut hyvinkin tuottava ja hyödyllinen yhteiskunnan jäsen ja olen sitä vieläkin. Teen myös jkv vapaaehtoistoimintaa.

Mistä kumpuaa tämä hirveä viha eläkeellä ole

Älä sure, palstahullu Trade Hönö Tiainen se vaan on pakkomielteensä parissa. Se pitäisi tuomita valtionpetoksesta ja vihanlietsonnasta Siperiaan housuihinsa paskomaan 🤢

Vierailija
176/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kumpuaa tämä hirveä viha eläkeellä ole

Vastaus kysymykseesi on, kyllä noin 10 vuoden kuluttua. Sen jälleen olet pelkkää kulua meille muille.

Vierailija
177/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me

80-luvulla palkat nousi joka vuosi 10%. Suomalainen hinnoitteli itsensä ulos työmarkkinoilta ja tuotannot ulkoistettiin ulkomaille. 

- sitä saa mitä tilaa

Vierailija
178/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulu on aina ollut paikka, johon on säilötty lapsia. Nyt tämä säilytysmalli o

Jos menet työkkärin listoille niin tiedoksi, että nykyään pitää olla tutkinto. Alle 25-vuotias joutuu hakemaan joka kevät yhteishaussa kouluun, jos ei ole tutkintoa. Jos ei hae niin ei saa työttömyyskorvausta. Ja ton voit lukea työkkärin sivuilta. 

Vierailija
179/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me

Nii-i, te olette tottuneet työttömyyteen ja nyt se työnteko ei houkuta. 

Vierailija
180/482 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi mitä mielisairas pikkumies tietää. Ei näytä sulla olevan muuta tekemistä kuin olla täällä. Oletko paljonkin kopioinut ihmisten tekstejä ja laittanut niitä tänne muista ketjuista? 

Heti piski älähti, kun kalikka kalahti 😂🤣🤣😆😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi