Mies lopetti tapailun, koska en halua lapsia
Mies lopetti tapailemiseni, koska mä en halua lapsia. Tein sen alusta asti hänelle hyvin selväksi, mutta ilmeisesti hän ei halunnut uskoa, vaan luuli että voi taivutella mut muuttamaan mieltäni. Harmittaa, että kävi näin. Miten välttää tällaiset jatkossa? Pidettiin yhteyttä n. 3 kk.
Kommentit (71)
Tuollaiset ongelmat on helppoa välttää jatkossa ihan vain sillä, että jos toteatte olevanne eri linjoilla asian kanssa, jatkatte heti eri suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen on niin iso koko loppuelämän asia, ettei sellaisten pidä olla yhdessä jotka ovat asiasta eri mieltä.
Eli jos ollaan lapsiasiasta eri mieltä, pitäisikö tapaileminen lopettaa heti, vaikka muuten tultaisiin tosi hyvin toimeen? Yritän nimittäin välttää sitä nykyajan trendiä, että kumppani dumpataan heti kun ilmenee, ettei hän olekaan täydellinen. Mutta tämä lapsiasia on kaiketi niin iso juttu, ettei olis pitänyt lähteä yrittämäänkään.
Jos lapsiasiasta ollaan perustavanlaatuisesti eri mieltä, ei ole mitään järkeä jatkaa tapailua jos molemmat etsivät pitkäkestoista parisuhdetta. Suhteen lopettaminen tulee joka tapauksessa eteen, jos lapsista ei ole mahdollista päästä yksimielisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen on niin iso koko loppuelämän asia, ettei sellaisten pidä olla yhdessä jotka ovat asiasta eri mieltä.
Eli jos ollaan lapsiasiasta eri mieltä, pitäisikö tapaileminen lopettaa heti, vaikka muuten tultaisiin tosi hyvin toimeen? Yritän nimittäin välttää sitä nykyajan trendiä, että kumppani dumpataan heti kun ilmenee, ettei hän olekaan täydellinen. Mutta tämä lapsiasia on kaiketi niin iso juttu, ettei olis pitänyt lähteä yrittämäänkään.
Onhan se nyt aika iso juttu, jos toinen ehdottomasti haluaa lapsi ja toinen missään nimessä ei tahdo. Suhteen jatkaminen tarkoittaa että joko tuo ensimmäinen joutuu jäämään vastoin tahtoaan lapsettomaksi tai sitten toinen joutuu pakottautumaan vanhemmaksi, eikä kumpikaan ole hyvä juttu. Tietysti parisuhteessa on monia tärkeitä elementtejä, mutta jotkut niistä ovat niin tärkeitä että ilman sitä ei voi kuvitella jatkoa, vaikka muuten olisi kuinka täydellinen tahansa.
Ei nyt ihan käynyt selväksi, mitä aloittaja haluaa välttää jatkossa.
Mitä sä miehellä teet jos et lapsia halua?
Taas tää sama provo varmaan viidettä kertaa. Mikä tässä nyt on noin vaikeaa? Eikö ole ihan hiton hyvä juttu että ero tuli noin varhaisessa vaiheessa? Kolme kuukautta ei ole edes mikään suhde vielä. Osa ehtii seurustella vuosia ennen kuin havaitsevat olevansa pysyvästi eri mieltä.
Nönnönnönnöö, minun kriisini, minun ihmeelliset ja ainutkertaiset parin kuukauden miessäätöni, yhyy.
Mies oli tietysti vähän tyhmä kun tuhlasi aikaa eikä heti alusta uskonut ettet halua lapsia. Mutta onneksi noin lyhyen aikaa, on näitä vedättäjiä lapsia haluavissa tai haluamattomissa jotka vuosikausia vievät jonkun aikaa vaikka suhteella ei ole tulevaisuutta.
Et välttämättä voi mitenkään välttää vastaavia tilanteita. Minä jouduin päättämään avoliiton seitsemän vuoden jälkeen rakastamani puolison kanssa, koska hän alkoi haluta lapsia. Siinä asiassa ei voi tehdä kompromissia.
Myöskään deittiprofiilissa oleva selkeä ja yksiselitteinen maininta pysyvästä lapsettomuudesta ei auta. Joko asiaa ei uskota, tai kuvitellaan, että sen voi muuttaa.
Hommaa koira ja tee pentuja sen kanssa.
Ota sterilisaatio ja kerro siitä heti ensitreffeillä niin isäksi haluavat kyllä karsiutuvat joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Haluan siltä seksiä, läheisyyttä, arjen jakamista ja siitä retkikaveria, harrastuskaveria ja kumppania.. Ei ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan siltä seksiä, läheisyyttä, arjen jakamista ja siitä retkikaveria, harrastuskaveria ja kumppania.. Ei ap.
Mihinkään noista ei tarvita monogamista parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ota sterilisaatio ja kerro siitä heti ensitreffeillä niin isäksi haluavat kyllä karsiutuvat joukosta.
Mulla luki jo ihan seuranhaku ilmoituksessa että sterilisaatio tehty, eli päätös on lopullinen. Tämä karsi tehokkaasti vääränlaiset miehet. Yhden kanssa sitten päädyttiinkin yhteen ja monta hyvää tyyppiä treffailikin sitä ennen mutta tämä yksi kolahti tunnetasolla eniten.
En käsitä, miksi tuota miestä puolustellaan. Hän on halunnut säätää ja paneskella kolmisen kuukautta, vaikka on alusta asti tiennyt erimielisyyden lapsiasiasta ja että ero tulee siksi ennemmin tai myöhemmin. Edes jollain lailla rehellinen mies olisi pistänyt poikki saman tien, ei todellakaan vasta kolmen kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä voi mitenkään välttää vastaavia tilanteita. Minä jouduin päättämään avoliiton seitsemän vuoden jälkeen rakastamani puolison kanssa, koska hän alkoi haluta lapsia. Siinä asiassa ei voi tehdä kompromissia.
Myöskään deittiprofiilissa oleva selkeä ja yksiselitteinen maininta pysyvästä lapsettomuudesta ei auta. Joko asiaa ei uskota, tai kuvitellaan, että sen voi muuttaa.
Mulla sama, seitsemän vuoden suhde päättyi miehen perhehaaveisiin vaikka alusta asti oli selvää että lapsia ei haluta. Mielen saa toki muuttaa mutta mies oli alkanut haaveilemaan perheestä jo kolmen vuoden suhteen jälkeen ja kuulemma neljä vuotta odotti että muuttaisin mieleni. Wtf? Oisko kenties kannattanut jo aiemmin asiasta puhua?
Puhuttiin myös suhteen alkuaikoina siitä jos mieli muuttuu niin otetaan asia esille. Pahinta oli asian pimittäminen, miten kaksinaamainen voi olla jos neljä vuotta salaa noinkin isoa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, seitsemän vuoden suhde päättyi miehen perhehaaveisiin vaikka alusta asti oli selvää että lapsia ei haluta. Mielen saa toki muuttaa mutta mies oli alkanut haaveilemaan perheestä jo kolmen vuoden suhteen jälkeen ja kuulemma neljä vuotta odotti että muuttaisin mieleni. Wtf? Oisko kenties kannattanut jo aiemmin asiasta puhua?
Puhuttiin myös suhteen alkuaikoina siitä jos mieli muuttuu niin otetaan asia esille. Pahinta oli asian pimitt
Lisään vielä että tämä neljän vuoden "odotus" oli selkeästi katkeroittanut miestä ja ero oli hyvin iljettävä. Koska MINÄ kuulemma tuhlasin HÄNEN aikaansa koska en perhettä halunnut. Ja asia ei olisi varmaan tullut esille ellen olisi ollut varaamassa aikaa piuhojen katkaisuun. Totesi vielä että toivoi sitä jos olisin tullut raskaaksi vahingossa niin mieleni muuttuisi. Siihen sanoin että hulluko olet, silloin olisin tehnyt abortin.
Oksettaa näin jälkikäteen, hyi
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin vasektomiassa, kun en halua lapsia. Asia kannattaa viedä puheen tasolta tekojen tasolle.
Mies teki oikein.