Paljonko teillä jää elämiseen rahaa kuukaudessa?
Itsellä 400 kaiken jälkeen ja tuntuu etten selviä enään nykyhinnoilla :( .
Kommentit (94)
Minulla jää vuokranmaksun (650€) 255€! Saan peruspäivärahaa ja asumistukea! Hävettää jo ennakkoon, että kunta joutuu maksamaan minun hautauksenkin
Luuser62
Kaikki mun rahat on käytettävissä elämiseen ja koska se ei kaikkea vie niin loput jää säästöön.
Netto 2400. Asumiskuluihin puolet, puhelimet, netti ja suoratoistot on satkun. Ruokaan+ päivittäistavaroihin n. 700€ (minä, 2 koululaista + kissa), bensoihin satanen ja loput 300 yllättäviin laskuihin ja menoeriin (silmälasit, hammaslääkärit, vaatteet ja kengät, autorempat jne). Joskus harvoin käydään leffassa, särkänniemessä, ravintolassa tms. jos yllättäviä menoja ei tule.
Säästöön tai "ihan vaan itselle" ei jää mitään, c'est la vie.
Meidän yht.lasketut nettotulot on n 5200eur/kk. Jakautuu melko tasan 50/50. Lainat 1000eur, ruoka n.1000eur ja muut laskut n 1000-1200eur. Loppu menee säästöön ja muuhun elämiseen.
Lisäksi pääomatuloja 8000eur nettona vuodessa, tämä raha menee kokonaan matkatilille. Toisina vuosina käytetään kokonaan, toisina vuosina jää pohjakassaan.
2 aikuista, 2 teiniä.
900 -1100€. Brutto tk eläke n.1800€.
Joku 600-700 mut ei enää kauaa ku pitää etsiä uus kämppä.
Keskimäärin jäisi sellaiset 4 200€ kaikkien laskujen jälkeen mutta tuosta summasta menee heti 2000€ rahastoihin joka kuukausi joten semmoset 2 200€ jää kulutukseen jota en todellakaan saa tuhlattua kuukaudessa. Niinpä kun tilille kertyy rahaa niin ostan niillä lisää osakkeita salkkuuni. Hyvin tässä pärjätään. Velkaa ei ole ja vaimollakin on hyvä työ ja hyvä palkka joten häntäkään ei tarvii elättää.
Vuokran ja pakollisten maksujen jälkeen jää n. 150 €. Tässä kuussa esimerkiksi pitäisi maksaa 200 €:n hammaslääkärimaksut. Toinen laskuista menee siis perintään ja ruokaa ei nyt kuukauteen osteta.
Noin 200e. Siitä ruokaan n80/ kk, apteekkikulut joitakin kymppejä.
Olen siis työelämässä ja yksinasuva, en käytä päihteitä, ei maksullisia harrastuksia. Ihan mukavasti pärjäilen, tosin jos joku kodinkone rikkoutuu niin joudun ottamaan lyhytaikaista lainaa.
Asuntolainan, laskujen, auton,ruuan, harrastusten yms jälkeen 1500. Ne menee sijoituksiin. Kulut on kaikki minimoitu ja en osta Suomesta kuin ruokaa.
Netto noin 4500 ja tuntuu että kaikki menee mikä tulee. No joo, menee mulla rahastoihin pari sataa joka kuukausi, mutta muuten. En ole kyllä mitenkään tehnyt erittelyä siitä että mihin mun rahat menee, kun kuitenkaan en velaksi elä, mutta paljon sitä menee. Kahteen teiniin saisi uppoamaan loputtomasti (kalliit on toiveet nykyään) ja on mulla omiakin, osin kalliita, harrastuksia. Ja tulee reissattua jonkun verran.
Kai se on niin että kun tulot kasvaa, menotkin hyvin usein tuppaa kasvamaan.
T. Yks yh
Vierailija kirjoitti:
Noin 200e. Siitä ruokaan n80/ kk, apteekkikulut joitakin kymppejä.
Olen siis työelämässä ja yksinasuva, en käytä päihteitä, ei maksullisia harrastuksia. Ihan mukavasti pärjäilen, tosin jos joku kodinkone rikkoutuu niin joudun ottamaan lyhytaikaista lainaa.
Alle satasen ruokabudjetilla ainakin laihtuu tehokkaasti.
Juu niin on. Mää saan sen 595 e kuussa ja siitä kaikki kulut.