Paljonko teillä jää elämiseen rahaa kuukaudessa?
Itsellä 400 kaiken jälkeen ja tuntuu etten selviä enään nykyhinnoilla :( .
Kommentit (94)
300€kk jää ruokaan ja puhelimeen.
Noin 400, näistä 2-300 menee alkoholiin. Olen totuttanut elimistöni sietämään näitä määriä ja mikäpäs tässä töetä haesekellessa.
Tällä hetkellä opiskelijana jää -150 €, jotta saan edes laskut maksettua.
Työttömänä jäi n. 150 €.
Kaikki mitä tulee jää omaan elämiseen. Ei ole velkaa eikä paljon muitakaan menoja.
Itselleni jää vuokran, sekä parin muun pakollisen laskun jälkeen n.500euroa. koko kuukaudeksi siis. Sillä pitää kokonaan pärjätä. Tiukkaa tekee. Jokapäiväiseen elämään vaikuttaa nämä pienet tulot, millä pakko elää. Leipäjonossa käyn pari kertaa viikossa. Välillä tulee tilanteita, milloin on pakko kerjätä äidiltäni rahaa.
-m22
10-15€ lääkkeiden ja laskujen maksamisen jälkeen. T: työkyvyttömyyseläkkeellä
100-150€ jää sekundäärisiin huvituksiin päihteiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
400 e jää laskujen jälkeen ei riitä alkuunkaan viiden hengen perheessä, saadaan sukulaisilta rahaa joka kuukausi toimeentulotukea emme hae, miehen rahat menee kodin ja mökin asumiskuluihin ja autoihin
Toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki.
Ulosoton ja muiden laskujen jälkeen jää joku 230€/kk ruokaan. Vaatteita en ole ostanut vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta säästöön joka kuukausi 500 €. Lisäksi ove ja eräs toinen eläke.
Oven ikärajaa nostetaan ja sen poistaminen kokonaan on harkinnassa.
Opintotuki ja kaikki menee pakollisiin kuluihin. Mitään ei jää kulutettavaksi. En halua velkaantua, joten lainaa en nosta, eikä töitä ole. Muihin tukiin en ole oikeutettu koska olen parisuhteessa.
Molemmat tienaamme n 2500eur nettona. Käytännössä toisen palkka menee lainoihin, laskuihin ja rahastoon. Toisen palkka jää muuhun kulutukseen. 2 teiniä vanhempien lisäksi.
Käytkö leipäjonosta koskaan hakemassa. Nehän on nyt lisääntynyt kuitenkin näinä aikoina, milloin köyhiä kurjistetaan vielä enemmän. Ja paljon ulosotossa vielä jäljellä?
Vierailija kirjoitti:
Ulosoton ja muiden laskujen jälkeen jää joku 230€/kk ruokaan. Vaatteita en ole ostanut vuosiin.
Miksi ihmeessä et hae toimeentulo tukea?! Olet siihen oikeutettu.
Paljon. Olen hyvätuloinen ja velaton. Asun uudehkossa talossa jonka kulut on pienet. Nettotulot 4500 ja pakolliset menot keskimäärin vain muutamia satasia.
Aika paljon menee kaikkeen muuhun kulutukseen kuussa.
1400€ vuokran jälkeen mutta iso osa palkasta menee veroihin.
Vierailija kirjoitti:
Noin 400, näistä 2-300 menee alkoholiin. Olen totuttanut elimistöni sietämään näitä määriä ja mikäpäs tässä töetä haesekellessa.
Sama.
Miten olet päässyt tuohon tilanteeseen? Itselleni tuollainen vain olisi pelkkää haavetta. Ja en tule varmaan koskaan kokemaan tuota, että nettona tulisi tuo 4500.
Up