Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä jää elämiseen rahaa kuukaudessa?

Vierailija
18.02.2024 |

Itsellä 400 kaiken jälkeen ja tuntuu etten selviä enään nykyhinnoilla :( . 

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle elämistä on maksaa laina,vesi,sähkö jne. Tässähän mä lämpimässä talossa valot päällä elän. Muuhun hömpötykseen jää vaihtelevasti rahaa. Nyt ei jääny tilistä mitään,viime tilistä jäi melkein tonni. Kukkaron nyörit hetkeksi tiukalle, vaikka tilistä ei mitään jääny silti siitä on maksettu kaikki perus asiat ja ruokaa riittää seuraavaan tiliin yms. Jää nyt vaan leffassa käynnit ja shoppailut vähemmälle.

Vierailija
62/94 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hikiset 300€ vaatteisiin ja ruokaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet päässyt tuohon tilanteeseen? Itselleni tuollainen vain olisi pelkkää haavetta. Ja en tule varmaan koskaan kokemaan tuota, että nettona tulisi tuo 4500. 

Pitää olla valmis ottamaan mitä töitä tahansa mistä päin maailmaa tahansa. Ei se sen kummallisempaa ole.

-ohis, isompi netto.

Vierailija
64/94 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle elämistä on maksaa laina,vesi,sähkö jne. Tässähän mä lämpimässä talossa valot päällä elän. Muuhun hömpötykseen jää vaihtelevasti rahaa. Nyt ei jääny tilistä mitään,viime tilistä jäi melkein tonni. Kukkaron nyörit hetkeksi tiukalle, vaikka tilistä ei mitään jääny silti siitä on maksettu kaikki perus asiat ja ruokaa riittää seuraavaan tiliin yms. Jää nyt vaan leffassa käynnit ja shoppailut vähemmälle.

Ihana asenne

Vierailija
65/94 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset menot ovat lähinnä asuntolaina ja vastike, joihin menee noin 2000€. Vesi kuuluu vastikkeesen, sähkölasku kerrostalossa häviää kohinaan, puhelin ja netti tulee työpaikan kautta. Ruokaan voisi mennä kuussa 500€, opintolaina 100€ ja julkinen liikenne 50€. Autoa ei tule Helsingissä käytettyä edes joka kuukausi, joten se menee lähinä muuttuviin kuluihin. Eli kiinteät kulut ovat 2650€.

Nettopalkasta jää hummailuun ja säästöihin aika tasan 2000€.

M45

Vierailija
66/94 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä. En seuraa saldoa. Rahaa on aina.

Lisäyksenä: olin koko nuoren ikäni köyhä. Nyt vihdoin kunnon palkka. En tuhlaile mutta voin ostaa mitä haluan. Ja velkaa ei ole. Se on ehkä se suurin luksus.

Vierailija
67/94 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta aina sinne tilille jää jotakin.

Laitan toiselle tilille säästöön osan, milloin minkäkin kokoinen summa milloinkin.  

Minulle on tärkeää että on puskurirahasto koska asun ja elän yksin. En voi turvautua kehenkään.

Säästössä oleviin rahoihin en koske, ne olen "unohtanut" kokonaan.  Jätän aina tarpeeksi ihon määrän jotta saan kuluni katettua ja ruokani + muut menot maksettua sekä jotain sen päälle ettei koirat kintuille pissaa.

Ei ole tapana shoppailla, ostan vain kun tarvitsen esim. vaatteita ja kenkiä.  En näe vitsiä kerätä kaappeihin turhaa varastoa jota ei sitten koskaan käytä.

Alkoa ei kulu eikä tupakkaa joten baareihin menee 0 euroa. No kirjat on heikkouteni ja niitä tulee ostettua kun kirjastosta saa jonottaa ikuisesti. En ole pihi mutta en tuhlaa. Opin kotoa rahankäytön eikä se mielestäni ole mitenkään vaikeaa. 

On kiva kun on sitten mis

Hei siis ihan sama täällä!

Vierailija
68/94 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se harmillista olla köyhä.

Vierailija
69/94 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloittaja kysyy, paljonko ihmisillä jää rahaa käteen/käyttöön, ja ihmiset vastaavat, mikä pointti on antaa alapeukkua, mitä sillä viestitään? Älä vastaa jos tienaat liikaa/sulla menee liian hyvin? Älä vastaa, jos tienaat liian vähän?

Vierailija
70/94 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että työtömissäkin pariskunnat on paremmassa asemassa kuin yksin asuvat. Tunnen pari työtöntä yksin asuvaa ja pari nuorta työtöntä pariskuntaa ja näillä pareilla menee paremmin rahallisesti. Toinen saa vuokran ja vesilaskun jälkeen noin 580 euroa yksin asuvana toinen saa vuokran ja veden jälkeen noin 1010 euroa kuussa pariskunta. Ja vaikka pari saa vähän vähemmän suhteessa niin silti pärjäävät paremmin. Ilmeisesti johtuu jostakin kelan vuokra normista yksin asuva joutuu maksamaan osan vukkrastaan perus osastaan pariskunnalla taas kaksiot usein menee paremmin normiin. Jolloin saa pitää koko tuon tonnin.

Vierailija
71/94 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös että pariskunnalla Jotkut kulut on suhteessa halvemmat kuin yksin asuvalla. Aina puhutaan että työttömistäkin yksin asuvat on suuremmassa kusessa kuin pariskunnat. Ja oma kokemus on se että ainakin nuoret parit pärjää yksin asuvaa paremmin jopa vaikka ei olisi työtä. Toinen saa 500 toinen 1000 e kuussa vuokran jälkeen vaikka se tonni on kahdelle niin silti siitä jää suhteessa enemmän. Kuin 500 eurosta yhdelle

Vierailija
72/94 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuen. Mies hoitaa muut kulut.

Vierailija
73/94 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Eläke 1300 e. En ole koskaan saanut mitään tukia. 

Vierailija
74/94 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki se mitä tulee käytän elämiseen. Kaikki laskut kuuluu elämääni.

Vierailija
75/94 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1200 euroa/kk kaikkien pakollisten ja säännöllisten menojen jälkeen (asuntolaina, vastike, ruokakulut, laskut). Hieman helpottanut korkojen laskettua.

Vierailija
76/94 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani nettona 2400e/kk.

Asuntolaina+vastike+sähkö 700e/kk

Autolaina+bensa+vakuutukset 400e/kk

Puhelin+netti+suoratoisto 100e/kk

Sijoitukset+säästö+lainojen ylimääriset lyhennykset 800e/kk

Ruokaan ja käyttötavaroihin loput eli noin 400e/kk

M34

Vierailija
77/94 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeeksi jää, ja näköjään vähän säästöönkin kertyy. Eipä noita ole ollut tarpeen satasen päälle laskeskella sen jälkeen kun saatiin talo maksettua ja molemmille kokopäivätyöt.

Vierailija
78/94 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-400 euroa, joka menee ruokaan ja bensoihin.  

Vierailija
79/94 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asuinkustannukset, puhelinlasku, vakuutukset jne. ovat elämistä. Mutta oletettavasti tässä tarkoitettiin kiinteiden menojen jälkeen käteen jäävää rahaa.

Minulla on vaihtelevasti 700 - 1000e kk ruokaan, hygieniatarvikkeisiin, harrastuksiin, polttoaineeseen ym. Mielestäni se on paljon

Vierailija
80/94 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on liian hyviä.