Miten te muut vähävaraiset ikääntyvät naiset pidätte huolta ulkonäöstä?
Itse olen 46v työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen. Tähän saakka ollut suht nuorekas ja ihan hyvännäköinen luonnostaan, eikä ole paljon tarvinnut rahallisesti panostaa. Ikääntymisen merkkejä alkaa kuitenkin tulla nyt yhä kiihtyvään tahtiin ja yleisilme hieman väsähtänyt tai kulahtanut. Selvästi olisi aika aloittaa anti-age tuotteiden käyttö, käydä kampaajalla ja ehkä jotain pientä kauneustoimenpidettäkin, mutta vaikeushan on sitten se raha. Kun ei sitä oikeasti ole, kuin perusmenoihin. Asia surettaa ja mietityttää, että kuinka täysillä tässä pian rupsahtaa jos varaa ei ole ryppyvoiteisiin ym. Tällä hetkellä käytössä ihan halvimpia marketin tuotteita esim. Lv-sarjaa. Varmaan nekin parempi, kuin ei mitään, mutta tuskinpa niillä oikeasti juuri mitään tuloksia saa. Miten te muut ikääntyvät vähävaraiset naiset pidätte huolta ulkonäöstä? Olisi kiva kuulla ihan vinkkejä, varsinkin hyvistä edullisista tuotteista.
Kommentit (93)
Enemmän kannattaa panostaa sisäiseen ihonhoitoon eli kasvis- ja kalapainotteiseen ruokavalioon, riittävään vedenjuontiin sekä leivonnaisten, jäätelöiden ja makeisten ym välttelyyn.
Lisäksi hien pintaan nostavaa liikuntaa säännöllisesti ja usein sekä ihan vain ulkoilua. Hyvä ja riittävä uni on myös tärkeää.
Alkoholi ja rööki pois. Samoin auringonotto jos tuollaisia harrastaa.
Mihinkään hintaviin rasvoihin ja seerumeihin ei rahojaan kannata hassata tai surra sitä ettei moisia rahoja ole. Ja vielä vähemmän surra sitä, ettei ole mahdollisuutta kosmeettisiin toimenpiteisiin. Ei niihin ole varaa enemmistöllä töissäkäyvistäkään ja tarvetta ei taida olla kenelläkään.
Tärkeintä on saada riiitävästi unta,suojautua auringolta ja lopettaa tupakointi. Kuulostaa kliseiltä mutta tekevät paljon.
Suihkussa voi kuoria seoksella jossa on käytettyjä kahvinpuruja ja hunajaa,ihana iholle eikä maksa juuri mitään jos vaan juo kahvia.
Ihan terveelliset elämäntavat, liikunta ja nyt keväällä aurinkosuoja käyttöön. Itse käytän edullisia tuotteita ihonhoitoon esim Ordinary, Revox, Cerave ja Lumene. LV:llä on hyvä kasvoseerumi ja silmänympärysvoide, eikä maksa paljon. Kalliitakin on kokeiltu, mutta eihän ne ihmeitä tee nekään.
Vierailija kirjoitti:
Älä hassaa vähiä rahojasi kosmetiikkaan. Se on suurimmaksi osaksi pelkkää rahat pois hölmöiltä -touhua. Harrasta liikuntaa, syö terveellisesti, tupakka ja alko pois, pari litraa vettä päivässä ja jotain mukavaa tekemistä elämään, että mieli pysyy hyvänä. Ikää tulee meille kaikille ja se näkyy, hymy nostaa posket paikoilleen. <3
"tupakka ja alko pois"
Saat miinusta ihan pelkästä sanamuodosta eli siitä, että ylimielisesti oletat liikaa.
En mitenkään, rupsahdan rauhassa. N 34
Jos sinulla on aikaa, niin käytä joka päivä omasta ajastasi hetki kasvojoogaan/hierontaan. Netissä on ihan ilmaisia ohjeita.Tarvitset puhtaat kasvot, sun normaalin ihovoiteen tai -öljyn ja 10 - 20 minuuttia aikaa. Teet muutaman viikon säännöllisesti ja jos huomaat, että turvotus vähenee tai ilme kirkastuu, niin jatkat rutiinia.
Oon 55-vuotias hyvätuloinen. Käytän LV:n korjaavaa yövoidetta, apteekin Ceravea ja perusvoiteita, kallein ihonhoitotuotteeni on Avenen silmänympärysvoide ja aurinkovoiteet. En edes harkitse mitään "kauneustoimenpiteitä" enkä tuhlaisi rahojani "anti-age"-tuotteisiin. Parasta anti-agea on olla ajattelematta ikävuosiaan ja tehdä niitä asioita, joista tykkää ja tehdä niitä niin paljon ja niin pitkään, kun vielä pystyy. Toki jos tykkää päihteistä, niin tää neuvo ei toimi.
Olen käyttänyt vähän arvokkaampia tuotteita ja käynyt hoidattamassa ihoani kosmetologilla jo kymmenisen vuotta, ja kyllä niillä vaikutusta uskon olleen. Ihoni on hyvässä kunnossa eikä ryppyjäkään tähän ikään hirveän paljoa. En usko, että ihoni olisi tässä kunnossa, jos olisin käyttänyt jotain perusvoidetta kosteusvoiteena tai ollut käyttämättä silmänympärysvoidetta tai seerumeita. Pienipalkkainen olen, mutta olen halunnut satsata ihon hoitoon ja tyytyväinen olen, että näin aloitin jo ajoissa. Säästän sitten jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvintoimeentuleva, aikaisemmin käyttänyt kosmetiikkaan ihan liikaa rahaa. Olen huomannut, että ihan turhaan. Marketin Nivea esim ajaa ihan saman asian. Hoidot ovat tietysti rentouttavia, mutta loppujenlopuksi niiden vaikutus ei sitten muuta olekkaan. Älä laita mitään pistoksia kasvoihisi!! Vaikka ilmaiseksi saisit. Ulkoilu, ruoka, liikunta, ehkä kampaaja säännöllisesti ja säännöllinen kasvojen puhdistus ja rasvaus ihan vaikka markettituotteilla.
Ällistyttävää, koska tämä olisi voinut olla aivan täsmälleen oma kirjoitukseni! Päätin kokeilla Nivean anti-age tuotteita ja olivat vähintäänkin yhtä hyviä kuin esi. Lancome, Matis tai Biotherm, joita olin käyttänyt vuosia. Kävin "kuningatarkasvohoidoissa", joiden vaikutus näkyi max muutaman päivän. Toki se varsinainen toimenpide oli rentouttavaa sillä hetkellä.
Jätä turhat sokerit ja suolat pois. Katso netistä ilmaisia jooga- tms. harjoituksia. Ja tietysti tupakka ja viikottainen alkon lipittely pois.
Harrastan ilmaista liikuntaa, ainoa maksullinen harrastus on uimahalli eikä sinne montaa euroa kerralla mene, kesällä uin järvessä ilmaiseksi. Youtubessa on paljon kaikenlaisia jumppavideoita, venyttelyä yms.
Minulla on yhdet hyvät vaatteet, joita käytän vain kun pitää käydä paikassa jossa siistit vaatteet on sosiaalisen paineen takia hyvä olla.
Hiukset leikkaan ja laitan itse ja joskus tytär avustaa. Youtubesta katsoin ohjeet.
Säästelen hyviä meikkejä vain sellaisiin tilanteisiin, missä niitä hyviä vaatteitakin tarvitaan. Muuten ihan vaan joku perus ehostus vähän halvemmilla aineilla.
Lahonsuoja-aineisiin saisi laitettua satoja euroja jos vaan olis sitä rahaa, mutta katson mikä milloinkin on marketissa tarjouksessa ja sen perusteella ostan yövoidetta, silmänympärysvoidetta jne. Ja käytän niitä säästeliäästi.
Sitten on se ruoka. Syön vähän, mutta laadukkaasti. Uskon, että terveellinen jos toki usein kalliimpi ruoka on sijoitus terveyteen, hyvään oloon ja myös siihen ulkonäköön. Toivottavasti pystyn terveellisellä ruokavaliolla pysymään lääkkeettömänä mahdollisimman pitkään.
En käytä alkoholia, en tupakoi.
Miksi monet olettaa, että aloittaja käyttää alkoa ja tupakkaa?Kun sen lopettamiseen neuvoja annetaan?
Parasta ja tehokkainta anti-agea on elää terveellisesti pari-kolmekymppisenä.
Panostan rahat mieluiten hyvään ruokaan: avokadoja, lohta, pähkinöitä jne mieluummin kuin jotain pintaa korjaavaa. Juon paljon vettä myös. Toki hyvät kasvovoiteet, mutta nekin on apteekista, ei mitään kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä resepti Avitcid-voiteeseen.
Miksi alapeukut?
En ehdottanut tätä mutta olen käyttänyt kohta 20 vuotta. Tämähän on ainoa voide, joka todistetusti vähentää ryppyjä. Hinta alle 20eur putkilo, ja minulla kestää vuoden.
lisäksi suosittelen APlle mikroneulausta. Osta Tela kotiin, niitä saa halvimmillaan kympin pintaan.
tämän parempia ja halvempia vinkkejä et saa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet olettaa, että aloittaja käyttää alkoa ja tupakkaa?Kun sen lopettamiseen neuvoja annetaan?
No yleensä siitä rupsahtamisestaan nurisee eniten ne, jotka huomaa ikääntyneensä ennen aikojaan juurikin sen röökaamisen ja juopottelun takia. Moni on vielä boostannut tuota vahinkoa auringonpalvonnalla ajatuksella tämän päivän puna on huomisen bruna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvintoimeentuleva, aikaisemmin käyttänyt kosmetiikkaan ihan liikaa rahaa. Olen huomannut, että ihan turhaan. Marketin Nivea esim ajaa ihan saman asian. Hoidot ovat tietysti rentouttavia, mutta loppujenlopuksi niiden vaikutus ei sitten muuta olekkaan. Älä laita mitään pistoksia kasvoihisi!! Vaikka ilmaiseksi saisit. Ulkoilu, ruoka, liikunta, ehkä kampaaja säännöllisesti ja säännöllinen kasvojen puhdistus ja rasvaus ihan vaikka markettituotteilla.
Ällistyttävää, koska tämä olisi voinut olla aivan täsmälleen oma kirjoitukseni! Päätin kokeilla Nivean anti-age tuotteita ja olivat vähintäänkin yhtä hyviä kuin esi. Lancome, Matis tai Biotherm, joita olin käyttänyt vuosia. Kävin "kuningatarkasvohoidoissa", joiden vaikutus näkyi max muutaman päivän. Toki se varsinainen toimenpide oli rentouttavaa sillä hetkellä.
Jätä turhat sokerit ja suolat po
Ei nuo Niveatkaan mitään halpoja ole! Kasvoseerumit yli 30 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä neuvot eivät tietenkään koske vain ap:tä. Itse vastasin alkosta ja tupakasta yleisellä tasolla, koska oletan, että muutkin kuin aloittaja näitä juttuja lukee. Peace.
Todella usein esim. Cittarin ja Tokmannin tarjouksissa -40%. Ja onhan ne halvempia, jos Lancomen seerumit on satasen pintaan.
Olen 44-vuotias ja jätin pari vuotta sitten pois kaiken teollisen kosmetiikan. Edes nuorena ei ollut iho ja hiukset näin hyvässä kunnossa, ja erittäin edulliseksi tulee. Pesuun käytän vihreää marseillesaippuaa, ja kosteutukseen aloe verasta, glyserolista ja yrttihaudukkeista sekoitettua hoitovettä, pellavavettä, ohdakeöljyä ja sheavoita. Ovat edullisia ostaa, ympäristö ei kuormitu, iho ja hiukset ovat kimmoisat ja joustavat. Suosittelen.
Huom! Jos käyttää meikkiä niin toki se on pestävä pois kasvoilta, mutta jos ei käytä joka päivä niin edes pesua ei päivittäin siis tarvita.