Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut vähävaraiset ikääntyvät naiset pidätte huolta ulkonäöstä?

Vierailija
18.02.2024 |

Itse olen 46v työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen. Tähän saakka ollut suht nuorekas ja ihan hyvännäköinen luonnostaan, eikä ole paljon tarvinnut rahallisesti panostaa. Ikääntymisen merkkejä alkaa kuitenkin tulla nyt yhä kiihtyvään tahtiin ja yleisilme hieman väsähtänyt tai kulahtanut. Selvästi olisi aika aloittaa anti-age tuotteiden käyttö, käydä kampaajalla ja ehkä jotain pientä kauneustoimenpidettäkin, mutta vaikeushan on sitten se raha. Kun ei sitä oikeasti ole, kuin perusmenoihin. Asia surettaa ja mietityttää, että kuinka täysillä tässä pian rupsahtaa jos varaa ei ole ryppyvoiteisiin ym. Tällä hetkellä käytössä ihan halvimpia marketin tuotteita esim. Lv-sarjaa. Varmaan nekin parempi, kuin ei mitään, mutta tuskinpa niillä oikeasti juuri mitään tuloksia saa. Miten te muut ikääntyvät vähävaraiset naiset pidätte huolta ulkonäöstä? Olisi kiva kuulla ihan vinkkejä, varsinkin hyvistä edullisista tuotteista.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköäni ja erityisesti ihoani kehutaan paljon. En ole koskaan käynyt missään kauneushoitoloissa, mutta olen tarkka ihonhoidosta.

Kesäisin käytän markettien aurinkosuojavoiteita päivävoiteina. Yöksi perusvoidetta, jota ostan aina isoimmassa mahdollisessa purkissa, että litrahinta tulee edulliseksi. Ostan myös halvimmat höylät ja käytän pelkkää saippuaa sheivaamiseen.

Talvella pimeimpään aikaan käytän päivävoiteena perusvoidetta. Kevään tullen alan laittamaan päiväksi sekoitusta, jossa perusvoidetta sekoitettuna marketin aurinkovoiteeseen.

Hiukset leikkaan itse. Kampaajasakset ostin joskus kaksyt vuotta sitten ja ovat vieläkin terävät ja hyvät. Joskus sävytän markettivärillä hiuksiani, nyt en ole sitäkään tehnyt vuoteen.

Tärkeintä on kuitenkin nukkua paljon (olen töissä kylläkin, mutta panostan nukkumiseen) ja liikkua paljon ulkona, sitäkin teen joka päivä. Kävelyä tulee n. 20 000 askelta päivässä.

Lisäksi yritän panostaa vähän terveellisempään ruokaan, joka ei tarkoita lohta joka päivä, vaan salaatteja, raasteita ja höyryvihanneksia joka päivä ja kauraa. Teen sauvasekoittimella smoothieita esim. puolukoista, banaaneista, mustaherukoista.

En käytä kynsilakkaa ja kynnet pidän lyhyinä.

Ihmiset luulee, että käytän paljon rahaa ja aikaa ulonäköni hoitamiseen, mikä on huvittavaa. Olisi kyllä varaa, mutta ei kiinnosta, koska tämäkin toimii. säästän rahaa ja olen todella nuuka!

Vierailija
62/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon käyttänyt vuode verran Lidlin Cien Antiage -tuotteita. Silmänympärysvoide, päivä- ja yövoide yhteensä alle 15€. Kokeilin näitä ennen vähän joka hintaluokan tuotteita. Sitten joku suositteli tuota Lidlin sarjaa. Ja hyvä, kun suositteli. Ne on ihan parhaita tuotteita. Ne sisältävät samoja ainesosia kuin kalliit voiteet, sillä erotuksella että kalliiden voiteiden hinnoista suurin osa veloitetaan merkin nimestä.

Hiukset pidän puolipitkinä, ei tarvitse kovin usein käydä kampaamossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näillä itse hiuksensa leikkaavilla (muotoilevilla) jotenkin ohut tai lyhyt hiusmalli? Tai kihartuvat ja luontuvat, että leikkaus peittyy. Ettei hiuksissa erotu kuinka ne ovat leikattu ja millä saksilla. Itsellä ei ole ainakaan muita kuin yleissaksia enkä hiustenleikkuuseen tarkoitettuja osta. Minulla on pitemmät paksut, suorahkot hiukset. Niissä kyllä näkyy heti jokainen huti ja väärin leikattu kohta. Otsatukkaa olen joskus yrittänyt, mutta muutaman kerran nyherryksen  jälkeen on vaan pakko mennä kampaajalle. 

Joku pelkkä latvojen tasaus ehkä onnistuisi, mutta mitenkään en osaa jotenkin muotoilla tai ohentaa tms. Olisi aika karmeata jälkeä. 

Vierailija
64/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näillä itse hiuksensa leikkaavilla (muotoilevilla) jotenkin ohut tai lyhyt hiusmalli? Tai kihartuvat ja luontuvat, että leikkaus peittyy. Ettei hiuksissa erotu kuinka ne ovat leikattu ja millä saksilla. Itsellä ei ole ainakaan muita kuin yleissaksia enkä hiustenleikkuuseen tarkoitettuja osta. Minulla on pitemmät paksut, suorahkot hiukset. Niissä kyllä näkyy heti jokainen huti ja väärin leikattu kohta. Otsatukkaa olen joskus yrittänyt, mutta muutaman kerran nyherryksen  jälkeen on vaan pakko mennä kampaajalle. 

Joku pelkkä latvojen tasaus ehkä onnistuisi, mutta mitenkään en osaa jotenkin muotoilla tai ohentaa tms. Olisi aika karmeata jälkeä. 

Jospa itse "nyhräävät" tekee suorittavaa työtä =hiukset pidettävä kiinni, huono leikkaus ei näy 

(Itsekin duunari) 

Vierailija
65/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina käyttänyt edullista kosmetiikkaa. Aurinkovoiteen ja meikin poistan ensin rypsiöljyllä ja nenäliinalla. Sitten perään pesu millä tahansa kasvojen pesuaineella, tällä hetkellä käytössä hyvät arvostelut saanut Tokmannin merkki; Pisara vaahtoputsari (hajustamaton ja hellävarainen.) Yöksi Cerave-voide, päiväksi aurinkovoide (tällä hetkellä edullinen, mutta tehokas Gruum.) 

Meikit essenceä ja catricea. 

Vierailija
66/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gua sha on ilmaista ja auttaa hyvin kasvojen lihaksistoon ja ihon hyvinvointiin. Ohjeita löytyy netistä. Gua sha rullan ja lastan (lasta on monipuolisin ja paras) saa Normalista 13 eurolla, jos en ihan liikaa valehtele hintaa. Gua shan liukastusöljyksi käy vaikka kookosöljy tai Normalista joku edullinen kasvorasva/seerumi.

Kasvojoogan nimeen osa vannoo myös ja tavallaan käy järkeen, koska lihaksiahan kasvoissakin on ja lihaksia voi treenata.

Kaikki tämä on sellaista yleishyödyllistä puuhastelua oman hyvinvoinnin eteen. Lopun määräävät geenit.

Vierailija
67/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin jo vaikuttaa paljon,että vaivautuu hiukset laittamaan päivittäin. Olen asiakaspalveluammatissa ja joskus tunnen olevani kuin lentoemo; hiukset ja meikki "oltava" kunnossa joka päivä. Ei kukaan näitä tietenkään vaadi, itse tykkään kuitenkin olla huoliteltu. 

Hiukset leikkaan ja värjään itse, mutta jonkinlainen siisti kampaus niihin täytyy päivittäin väkertää. Sekä siisti meikki. 

Vierailija
68/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkovoide sk50 kasvoille vähintään helmi-lokakuu  , kosteusvoide ja kasvojumppa

Vierailija
69/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään kosmetiikka ei auta. Ne on huijausta ihan kaikki. Mutta jos haluat uskoa esimerkiksi Q10 voiteisiin, on Lidlin Cien -tuoteryhmässä hyvin edullinen voide. Maksaa jotain neljä euroa. Myös silmänympärysvoide löytyy.

Kaikki ovat aina selittämässä miten mikään voide ei ikinä toimi. Teknologia on kehittynyt kuitenkin valtavasti myös kauneusteollisuudessa ja jotkut asiat oikeasti toimivat iholle kuten kosteutus, kemialliset kuorinnat, retinoli, hedelmähapot, jotkun seerumit yms. Myös jotkut kotitekoiset vanhanaikaiset kikat toimivat kuten kasvonaamiot kananmunasta, jogurtista, hunajasta ja vartalonkuorinnat vaikka merisuolasta. 

Järjenkäyttö on myös täysin sallittua ja ihan samalla tavalla tuo sinun voiteesi on "huijausta". Itse kyllä koen nuorentuneeni näin 38 täyttävänä kun aloin tosissaan panostamaan kosmetiikkaan samalla kun jätin alkoholin, tupakan yms. kokonaan. Esim. silmärypyt silisivät itsestään kun aloitin ahkeran silmänympärysvoiteiden käytön sillä ympärystät olivat varmaan niin kuivat. Samoin olen myös hyvin nuoresta käyttänyt jo ympärivuotisesti SK 50 aurinkovoiteita. 

Mitenkään älyttömiä summia en käytä kosmetiikkaan kun jokainen tuote on harkittu ja edullisesta hintaluokasta. En osta mitään kauniin pakkauksen takia vaan toimivien ominaisuuksien. Eniten lähinnä ärsyttää kun kaikki teilataan sillä perusteella, että "no mutku ei se niinku toimi hei" ilman mitään todellisia perusteita kun ikääntyväkin iho voi olla hoidettuna hehkuva vähälläkin vaivalla ja rahalla.

Vierailija
70/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina luultu ikäistäni nuoremmaksi, enkä 56-vuotiaanakaan käytä vielä yhtäkään anti age-tuotetta. Käytän apteekin ja maitokaupan kosteuttavia perusvoiteita ja huulirasvoja. Niillä voitelen ihon päästä varpaisiin. Vain kaulassa on rypistymistä, koska on painoni jojoillut ja olen kaulan ihon suurin piirtein koko ikäni jättänyt rasvaamatta millään voiteella.

Kokeilin joskus purkillisen mm. silmänympärysvoidetta ym. kasvovoidetta, mutta en huomannut mitään silottavaa tm. "luvattua" vaikutusta. Sen sijaan apteekin kosteuttava perusvoide mm. silmänympäryksissä teki lähes ihmeitä, siis kosteutti, ja kiristely ja siitä johtunut ryppyily loppui siihen, kun iho sai tarvitsemaansa kosteutta.

Vierailija
71/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panostan rahat mieluiten hyvään ruokaan: avokadoja, lohta, pähkinöitä jne mieluummin kuin jotain pintaa korjaavaa. Juon paljon vettä myös. Toki hyvät kasvovoiteet, mutta nekin on apteekista, ei mitään kalliita.

Avokadot on hyviä, tosin aika kalliita. 

Joo, tätä mäkin ihmettelin. Joku suosittelee vähävaraiselle lohta, avokadoja ja pähkinöitä. Nää on varmaan kaviaarin ja hanhenmaksan jälkeen kalleimpia elintarvikkeita.

Tulee paljon kalliimmaksi syödä noita joka viikko päivittäin kuin ostaa jokin kalliimpikinvoidepurkki, joka kestää sen puoli vuotta.

Vierailija
72/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet olettaa, että aloittaja käyttää alkoa ja tupakkaa?Kun sen lopettamiseen neuvoja annetaan?

Nämä neuvot eivät tietenkään koske vain ap:tä. Itse vastasin alkosta ja tupakasta yleisellä tasolla, koska oletan, että muutkin kuin aloittaja näitä juttuja lukee. Peace.

Kyllä alko ja tupakka kuluttaa ja vanhentaa, mutta niitä käyttämättömienkin iho vanhenee jostain syystä.

Vierailija
73/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaan vitamiineihin ja omega-3 tuotteisiin. Lisäksi koitan syödä terveellisesti.

Vierailija
74/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään hiukseni itse. Ostan vitamiineja.

Vierailija
75/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen liikunta on tärkein. Sitä ei voi ylikorostaa. Sen laiminlyömistä et voi korvata isolla rahallakaan.

Vierailija
76/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hassaa vähiä rahojasi kosmetiikkaan. Se on suurimmaksi osaksi pelkkää rahat pois hölmöiltä -touhua. Harrasta liikuntaa, syö terveellisesti, tupakka ja alko pois, pari litraa vettä päivässä ja jotain mukavaa tekemistä elämään, että mieli pysyy hyvänä. Ikää tulee meille kaikille ja se näkyy, hymy nostaa posket paikoilleen. <3

Katsokaa minullakaan ei rypyn ryppyä!

Vierailija
77/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elämäntavat.

Vierailija
78/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JĀSÖN-merkillä on paljon todella hyviä, edullisia ja luonnonmukaisia tuotteita.

https://www.jasonnaturalcare.co.uk/

Vierailija
79/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkö. Eipä tässä meikkejä ostella. Kampaajalla noin kuukauden välein hiusten leikkuu, tosin tuotakin väliä on tässä nyt joutunut muutaman kerran pidetämään jopa kahteen kuukauteen. Lyhyet hiukset.... 

Ja tässä kampaajassa... Sitä onkin vaikea löytää joka tekis kunnollista jälkeä. Lienee oikein paikkakunnalla tiedossa, että tässä on tyyppi joka on yhteiskuntaan kelvoton. Yksikin kampaaja leikkasi niin huonoa jälkeä, ettei minkäänmoisesta mallista voinut puhuakaan. Letti oli kuin juopolla äijällä.

Taisin olla häpeätahra heidän asiakaskunnassaan. Mieleni tekisi kirjoittaa googleen arvostelu, jossa kertoilisin kokemukseni ja sanoisin erityisesti sen, ett no, taisin pilata asiakkuudellani arvon liikkeen maineen. Olisi sitä voinut toki kampaaja asiasta suoraankin sanoa, ilmoittaa vaikkapa varaamani ajat perutuiksi... Että ei sitä nyt sentään ihan hölmöksi tarvitse kampaajankaan heittäytyä.

Enää ei tule hiuksia edes sävytettyäkään... kun se käyttämäni tuote on poistunut markkinoilta. Ei uskalla muita merkkejä kokeilla...

Vierailija
80/93 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet olettaa, että aloittaja käyttää alkoa ja tupakkaa?Kun sen lopettamiseen neuvoja annetaan?

Nämä neuvot eivät tietenkään koske vain ap:tä. Itse vastasin alkosta ja tupakasta yleisellä tasolla, koska oletan, että muutkin kuin aloittaja näitä juttuja lukee. Peace.

Kyllä alko ja tupakka kuluttaa ja vanhentaa, mutta niitä käyttämättömienkin iho vanhenee jostain syystä.

Vanhenee tietenkin, mutta ei niin nopeasti, voimakkaasti eikä aikaisin. Joo, geenit ne vaikuttaa lipittelevällä tervakeuhkollakin ja jonkun iho säilyy nättinä pitkään, mutta kyllä se iho aina freesimpi olisi ilman sauhuttelua ja läträämistä.

Jokainen voi olla vain paras versio itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän