Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekonomistin pysäyttävä kuva: Kolmannes suomalaisista maksaa enemmistön etuudet ja palvelut

Kommentit (433)

Vierailija
161/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja sitä sai pidennettyä opiskelulla. 

Mun täti oli 1990-luvulla kaupassa töissä ja sai jo sillon soviteltua päivärahaa. 

Miksi nyt sitten työikäisiltä leikataan? 

Ja tollon oli vielä miehillä hyväpalkkaisia tehdastöitä. 

Nyt ne tehtaat on loppu. 

Vierailija
162/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jurppii maksaa toisten elatus, kun kiitokseksi haukutaan vain riistäväksi porvariksi. Antakaa minun pitää ansaitsemani rahat.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole noin yksinkertaista. Nettomaksajien kyky olla nettomaksajia perustuu rakennelmalle, jossa on töissä ei-nettomaksajia, kuten opettajat, tutkijat, maanviljelijät, sairaanhoitajat, poliisit jne. Enemmän pitäisi katsoa, kenestä on pelkkää haittaa. Siinä tulee mieleen rikolliset, joiden hyysäystä voi seurata esimerkiksi Linna-sarjassa. Ansaitsevatko he todella kaiken hyvän?

Nettomaksaja on yli 2000€ kuussa tienaava ja kaikki nuo tienaavat selvästi enemmän kuin 2000€ kuussa

Nettomaksaja ei ole nettomaksaja silloin, kun palkka tulee yhteiskunnalta. 

Vierailija
164/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset  ei ole mitään elätettäviä, on loukkaavaa  nimitellä  heitä tuolla tavalla. Veroja  maksetaan eläkkeistä enemmän  kuin ansiotuloista. 

Eläkeläiset ovat maksaneet lähes koko elämänsä osuuden tulostaan eläkekassoihin ja elävät nyt niiden tuottamalla osingoilla. He ovat kyllä eläkkeensä ansainneet!

Lapsilta saisi sen sijaan ottaa kaikki lapsilisät ja ilmaiskoulutukset poissa. Jos hankkii lapsia, VANHEMPIEN kuuluu huolehtia. Minua ainakin vituttaa suuresti, että hyvästä paljastanut hyväksikäyttävät lapsiperheet vievät leijonan osan.

Miksei noi n4sset voi kieltää edes lisääntymistä``    lisääntyminen tekee maailmasta erittäin sairaan.

Vierailija
165/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jurppii maksaa toisten elatus, kun kiitokseksi haukutaan vain riistäväksi porvariksi. Antakaa minun pitää ansaitsemani rahat.   

Ottaisit edes vaimon joka osaa tehdä ruokaa eikä ole laiska ja siivoaa itse. 

Siivooja nauraa teidän kondomi kaappeja. 

Vierailija
166/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon toi omavarainen - nykyään. Ennen olin kannattelija.

Vierailija
167/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtajalla oli pyykkikorissa kalsarit missä oli jarruraidat. 

Vierailija
168/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkisit niiden vessapytyn missä kunnossa se on. 

Ja se teinin huone on törkyläjä. 

Vierailija
169/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannateltavaksi pitäisi laskea myös julkisella puolella olevat työntekijä ja he, jotka työskentelevät julkisilla varoilla ostetuilla palveluilla yksityisillä palveluntarjoajalla. Putoaisi todellinen kannattajien määrä ehkä viidesosaan...

Vierailija
170/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jurppii maksaa toisten elatus, kun kiitokseksi haukutaan oo vain riistäväksi porvariksi. Antakaa minun pitää ansaitsemani rahat.   

Näkisit niiden vessapytyn missä kunnossa se on. 

Ja se teinin huone on törkyläjä. 

Niiden teinin huoneessa oli tupakkaa ja viinipullo, tein lasun. 

Ja kondomeita. 

Vierailija
171/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilusta ei saa palkkaa, mutta ei mene myöskään eläkerahastoon eläkemaksua. 

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia vuodessa ja rahasto on 200 miljardia, tuotot on olleet miinuksella. 

Juuri näin. 9 e puuhastelut, työkokeilut, harjoittelut ja kuntouttava työtoiminta EI kerrytä eläkettä eikä niistä puuhan järjestäjä maksa eläkemaksuja. Niistä ei ole iloa muuta kuin ehkä ajan tappaminen. On väärin myös korvata oikeita työpaikkkoja näille. 

Vierailija
172/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vtuttaa nämä 55v putkeen menneet lorvailijat.

Mulla 67 jippii!

Vierailija
173/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin jää paljon työtä tekemättä, kun ei ole tulijoita. Kunnallinen työnantaja.

Kyllä kannustinloukkuja on purettava ja töihin meneminen saatava aina kannattavaksi ja houkuttelevaksi.

Minkä alan töitä jää tekemättä kunnallisella puolella?

Kaikki. JUlkisella sektorilla on huutava työvoimapula oli kyse terveydenhuollosta, sosiaalipalveluista, varhaiskasvatuksesta, opetustoimesta, vanhusten palveluista, ihan kaikesta. Ja jengi vaan lorvehtii etuuksilla kotona.

He menevät muualle töihin, koska työolot noilla aloilla on niin huonot.

Minne ne menee, kun just äsken paruit ettet saa mistään töitä :DD Työttömät selittää miksi eivät voi tehdä mitään 

Vierailija
174/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajan vaimo käyttää topattuja rintaliivejä. 

Siis iham hirveetä käydä toisten kotona siivoamassa. Niiden sängyn lakanoissa oli kuukautisverta ja jotain en tiedä varmaa... 

Vierailija
175/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet itsellesi hallaa,? Työvelvoite piteni 12 kk, teen  mutta  tarkastelujakso jatkui ainakin 24 kk, eeneli ei kannata jättää lyhyitäkään pätkiä laskematta ansiosidonnaiseen. Osaatko laskea? Sinullehan jää enemmän rahaa ansiosidonnaisella.

Onko jossain kerrottu että tarkastelujakso pitenisi, vai vedätkö hatusta? Tähän saakka se on ollut 24 kk ja työssäoloehto on ollut 6 kk 

En ole nähnyt yhtään uutista tarkastelujakson pitenemisestä. Olen ymmärtänyt, että jatkossa työssäoloehto täyttyy jos on 24 kk aikana töissä 12 kk.

Vierailija
176/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannateltavaksi pitäisi laskea myös julkisella puolella olevat työntekijä ja he, jotka työskentelevät julkisilla varoilla ostetuilla palveluilla yksityisillä palveluntarjoajalla. Putoaisi todellinen kannattajien määrä ehkä viidesosaan...

Niin ja ne loputkin työpaikat voitaisiin viedä Kiinaan ja Etelä-Amerikkaan. Suomi tuhoaa itse itsensä, jippii!  

Vierailija
177/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis iham hirveetä käydä toisten kotona siivoamassa. Niiden sängyn lakanoissa oli kuukautisverta ja jotain en tiedä varmaa... 

Näkyikö seksileluja? 

Vierailija
178/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja sitä sai pidennettyä opiskelulla. 

Mun täti oli 1990-luvulla kaupassa töissä ja sai jo sillon soviteltua päivärahaa. 

Miksi nyt sitten työikäisiltä leikataan? 

Ansiosidonnaisaikaa sai pidennettyä opiskelulla vielä pitkälti 2000-luvulla. Oliskohan ollut joskus 2010-2015 välillä kun sukulainen teki noin ja osallistui koulutukseen pidentääkseen sitä aikaa. Pian sen koulutuksen jälkeen tuo mahdollisuus torpattiin.

Vierailija
179/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsiistejä possuja. 

Vierailija
180/433 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko siirtää ne tuotannolliset ja muut vastaavat duunarityöt kiinaan? Suurin osa suomalaisista on tavallisia duunareita, joten kun tältä suurimmalta osalta on viety toimeentulon mahdollisuudet, ei ole mikään ihme että jäljelle jäi vain murto-osa työssäolevia jotka maksavat koko yhteiskunnan pyörityksen. Tämä on valtion ja yritysten itse luoma ongelma, turha valittaa, mitäs läksitte tälle tielle!

Nyt ne kiinalaisen halpatyövoiman suomat voitot on harvojen osakkeenomistajien käsissä ulkomaisissa veroparatiiseissa, joten siitä työpaikkojen kiinaan viennistä ei Suomen valtiokaan hyödy yhtään mitenkään, pikemminkin kaikki kustannukset, kuten työttömyyskorvaukset lankeavat maksettavaksi.

Valtion olisi pitänyt estää työpaikkojen siirto kiinaan, mutta taisi pikemminkin kannustaa siihen, korruptoituneen hyväveli -verkoston avulla >_<!!!

Niin, Kiinassa on kituutettu ja monet kituuttaa edelleen, mutta Kiina tulee nousemaan ja kiinalaiset, tavallisetkin kansalaiset, tulee rikastumaan jatkossa. Mikään ei sitä enää tule estämään, sen sijaan meillä ja muissa maissa jotka ovat sinne tuotannon siirtäneet, köyhtyvät. Ja eiköhän ne tuotteiden hinnat tule nousemaan, onhan tässä jo aika naurettu ja halveksittu Kiina krääsää, mutta kun hintaa nostavat, alkaa tuotteet vaikuttaa luxukselta.