Vinkkisi miten syödä 500g kasviksia päivässä helpommin?
Mitä niksejä olette keksineet siihen, että olisi vähemmän työlästä ja helpompi muistaa syödä 500g kasviksia joka päivä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjänä tuntuu todella oudolta, että joku "ei muista" syödä kasviksia päivittäin.. 500g tulee todella helposti.
Tunnen useamman kasvissyöjän, jotka eivät syö kasviksia. Heidän ruokavalionsa koostuu leivästä, jogurteista, pinaattiletuista yms eineksistä, pizzasta, ranskalaisista...kasviksia syövät enintään pari kurkun siivua leivän päällä.
Itse olen lihansyöjä ja syön keskimäärin kilon kasviksia päivässä. AP: vaihda peruna, pasta ja riisi kasviksiin, niin tavoite täyttyy moninkertaisesti.
Eineksissäkin on kasviksia. Kasvis ei tarkoita sitä, että kasviksen pitää olla kypsentämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjänä tuntuu todella oudolta, että joku "ei muista" syödä kasviksia päivittäin.. 500g tulee todella helposti.
Tunnen useamman kasvissyöjän, jotka eivät syö kasviksia. Heidän ruokavalionsa koostuu leivästä, jogurteista, pinaattiletuista yms eineksistä, pizzasta, ranskalaisista...kasviksia syövät enintään pari kurkun siivua leivän päällä.
Itse olen lihansyöjä ja syön keskimäärin kilon kasviksia päivässä. AP: vaihda peruna, pasta ja riisi kasviksiin, niin tavoite täyttyy moninkertaisesti.
Eli jos syön valmiita kasvispihvejä, en mielestäsi syö kasviksia? Tämä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se ei ole työlästä ollenkaan. Kasviksia paljon jokaiselle aterialle , marjoja ja hedelmiä, äärettömän helppoa. Hedelmien sokeri EI OLE sitä pahaa sokeria.
Hedelmien sokeri on haitallista hedelmäsokeria, aiheuttaa rasvamaksaa. Jopa lapsilla on todettu rasvamaksaa. Huutamalla se ei muuksi muutu.
Voi viddu kun sen rasvamaksan aiheuttaa kuule ihan muut asiat kuin hedelmät. Googlaisit edes. Rasvamaksaa ei lapsilla taatusti olisi mikäli vanhemmat syöttäisi niitä hedelmiä karkkien sijasta mutta EI, pizzaa ja hampurilaisia ja karkkia ja limuja, siinä teidän pentujen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sekasyöjä. Jos olisit lihansyöjä, et söisi lainkaan kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se ei ole työlästä ollenkaan. Kasviksia paljon jokaiselle aterialle , marjoja ja hedelmiä, äärettömän helppoa. Hedelmien sokeri EI OLE sitä pahaa sokeria.
Hedelmien sokeri on haitallista hedelmäsokeria, aiheuttaa rasvamaksaa. Jopa lapsilla on todettu rasvamaksaa. Huutamalla se ei muuksi muutu.
Onneksi olkoon tyhmimmästä kommentista ja yläpeukuttajille myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Se on haitallista, jos hedelmiä vetää kilotolkulla. Normaali ihminen ei pysty syömään niin paljon hedelmiä, että niistä tulisi rasvamaksa. Kyllä se tulee ihan valkoisesta lisätystä sokerista, jota vedellään limujen, karkkien, energiajuomien, sokeroitujen jugurttien, vanukkaiden jne. muodossa.
Lisää ruokiin vaikka pakastevihanneksia, niitä löytyy monenlaisia kauppojen pakastealtaista. Mä teen heitän usein broileri- tai lihakastikkeen sekaan wokkivihanneksia tai herne-maissi-paprikaseoksen. Huomenna teen lihapataa, johon tulee sipulia, valkosipulia ja juureksia.
Talvisin en syö juurikaan salaatteja, mutta syön paljon kypsennettyjä kasviksia ja juureksia. Kylmillä keleillä ei tee yhtään mieli syödä mitään kylmää.
Helpoimmin se onnistuu niin, että ostaa kotiin kasviksia ja syö niitä. Itsellä meni äsken pari porkkanaa, puolikas (pieni) kurkku ja kaksi vartta selleriä hummuksen kanssa iltanaposteluna.
Laiskimmillaan 250 grammaa pakastevihanneksia höyrytyskattilaan aterian yhteydessä. Loput tulee sitten kun syö aamu- ja iltapalalla jotain hedelmäävihannestakasvista ja lisää puuroon ja viiliin marjoja.
Vaikeampaa olisi syödä alle puoli kiloa.