Vinkkisi miten syödä 500g kasviksia päivässä helpommin?
Mitä niksejä olette keksineet siihen, että olisi vähemmän työlästä ja helpompi muistaa syödä 500g kasviksia joka päivä?
Kommentit (29)
Wokki-vihanneksia tai muita pakastevihanneksia lautaselle korvaamaan perunan, pastan tai riisin. On muuten hyvää kun keittää kukkakaali-parsakaali-porkkana sekoitusta lisäten liha-tai kasvisliemikuution keitin veteen! Tonnikalan ja raejuuston kanssa syön aika usein.
Kasvisruokia pääruoaksi. Valmiiksi prepattuja eri kasviksia rasiaan, niin tulee helposti otettua leivän päälle ja lautaselle. Lisukesalaatteja aterian kylkeen voi myös prepata valmiiksi annosrasioihin.
Kasvissyöjänä tuntuu todella oudolta, että joku "ei muista" syödä kasviksia päivittäin.. 500g tulee todella helposti.
Puoli litraa tuoremehua tai nektaria. Siinä on sama määrä kuiva-ainetta kuin jossakin kurkussa tai salaatissa.
Minusta se ei ole työlästä ollenkaan. Kasviksia paljon jokaiselle aterialle , marjoja ja hedelmiä, äärettömän helppoa. Hedelmien sokeri EI OLE sitä pahaa sokeria.
Vähemmän pastaa, riisiä, perunaa, leipää ja niiden tilalle kasviksia. Arkena valmiiksi pilkotut pakastevihannekset ja -kasvikset helpottaa ruuanlaittoa ja on nopea valmistaa. Puoli kiloa kasviksia päivässä saa kasaan hyvinkin helposti ja äkkiä niidenkin käyttö tulee tavaksi, kun totuttelee vaan.
Mä ostan niitä vihannespakasteita ja wokkeja aika usein, niita vaan muun proteiinin sekaan ja kermaa päälle vähän ja mausteita, proteiinina kanaa tai esim tonnikala on tosi hyvä
Syön myös parsaa aika paljon
Vierailija kirjoitti:
Minusta se ei ole työlästä ollenkaan. Kasviksia paljon jokaiselle aterialle , marjoja ja hedelmiä, äärettömän helppoa. Hedelmien sokeri EI OLE sitä pahaa sokeria.
Hedelmien sokeri on haitallista hedelmäsokeria, aiheuttaa rasvamaksaa. Jopa lapsilla on todettu rasvamaksaa. Huutamalla se ei muuksi muutu.
Itse myös suosin pakastekasviksia ripaus suolaa ja voita sekaan.
Sitten ne valmiit salatti annokset ovat ihan parhaita.
Itse lisäsin tänään kilon wokkivihanneksia paistetun kalan sekaan. Helppoa. Tuon lisäksi olen syönyt omenan, appelsiineja, salaattia, puolikkaan avokadon ym.
Pakastevihannekset varmaan helpoimpia.
Ensin aloitin laittamaan lihan seuraksi osan kasviksia. Sitten vähensin lihan määrää ja loppujen lopuksi olen korvannut lihan useimmiten kokonaan esim. kikherneellä, linssillä pavuilla jne
Mutta en ole kasvisyöjä, enkä luultavasti koskaan tule olemaankaan.
Aamupalalla smoothie, salaattia lounaan ja päivällisen kylkeen, iltapalaksi syön usein dippivihanneksia.
Dippivihannekset. Siinä tulee telkkaria katsellessa helposti naposteltua iso kasa. Porkkana, paprika, kurkku, kirsikkatomaatit, rapeat salaatit, kiinankaali, lanttu, juuriselleri, varsiselleri...mikä vaan itselle maistuu.
Tomaattimurskapohjaiset kastikkeet, paidat jne. kermakastikkeiden ym. tilalle. Pohjalle kuullotetaan paljon sipulia porkkanaa ja varsiselleriä, ja sitten tomaattimurska perään ja haudutetaan.
Ruokiin sekaan kasviksia, eikä vaan lisukkeeksi.
Ei siihen tarvita mitään niksejä. Kasvispainotteinen ruokavalio riittää. Puoli kiloa on loppujen lopuksi aika vähän. Esim. 1 banaani, pari porkkanaa, desi papuja ja omena niin ollaan jo aika lähellä 500g.
500g menee heittämällä yhdellä ateriallakin. Siihenhän lasketaan mukaan myös sipuli yms.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjänä tuntuu todella oudolta, että joku "ei muista" syödä kasviksia päivittäin.. 500g tulee todella helposti.
Tunnen useamman kasvissyöjän, jotka eivät syö kasviksia. Heidän ruokavalionsa koostuu leivästä, jogurteista, pinaattiletuista yms eineksistä, pizzasta, ranskalaisista...kasviksia syövät enintään pari kurkun siivua leivän päällä.
Itse olen lihansyöjä ja syön keskimäärin kilon kasviksia päivässä. AP: vaihda peruna, pasta ja riisi kasviksiin, niin tavoite täyttyy moninkertaisesti.
Jokaiselle aterialle kasviksia. Ei se sen vaikeampaa ole. Vaikeampaa itselleni olisi olla syömättä edes 500g kasviksia. Sehän on todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useamman kasvissyöjän, jotka eivät syö kasviksia. Heidän ruokavalionsa koostuu leivästä, jogurteista, pinaattiletuista yms eineksistä, pizzasta, ranskalaisista...kasviksia syövät enintään pari kurkun siivua leivän päällä.
Itse olen lihansyöjä ja syön keskimäärin kilon kasviksia päivässä. AP: vaihda peruna, pasta ja riisi kasviksiin, niin tavoite täyttyy moninkertaisesti.
Mikä pinaatti mielestäsi on, kun et laske sitä kasvikseksi? Entä mitä ajattelet pizzan täytteenä olevan, jos siinä ei ole yhtään kasviksia?
Kasvissosekeitto lounaaksi. Ja tätä kun tekee kattilallisen niin on neljän päivän lounaat kerralla valmiina.Ei siihen päälle tarvi enää hirveästi muuta. Ehkä vähän marjoja puuron kanssa, paprikaa leivän päälle ja banaani iltapalaksi ja on helposti puoli kiloa täynnä.